هیچ پروایی برای رویارویی با وزرای دولت ندارم ! / برای ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان آمده ام
هیچ پروایی برای رویارویی با وزرای دولت ندارم ! / برای ارتقای جایگاه اجتماعی بانوان آمده ام

دکتر منیژه هوشمند در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز، مهم ترین چالش کشور را نبود مدیریت کارآمد و بحرانهای ناشی از از جمله بحران اقتصادی حاکم بر جامعه عنوان کرده و گفت: تبریز همیشه تاریخ به واسطه وجود بازار بزرگ این شهرجایگاه اقتصادی ممتازی را داشته است اما طی سالهای اخیر در اثر […]

دکتر منیژه هوشمند در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز، مهم ترین چالش کشور را نبود مدیریت کارآمد و بحرانهای ناشی از از جمله بحران اقتصادی حاکم بر جامعه عنوان کرده و گفت: تبریز همیشه تاریخ به واسطه وجود بازار بزرگ این شهرجایگاه اقتصادی ممتازی را داشته است اما طی سالهای اخیر در اثر مدیریت های غیرعلمی و ناکارآمد، جایگاه اقتصادی خود را در بین دیگر کلانشهرها از دست داده است.

این محقق حوزه صنعت و اقتصاد با اشاره به ظرفیتهای بالای استان آذربایجان شرقی در حوزه صنایع از جمله فرش ، چرم ، صنایع غذایی و … علت نرخ بالای بیکاری و رکود اقتصادی را مدیریت ناکارآمد مدیران غیر بومی دانست.

این نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نبود مدیران بومی در استان آذربایجان شرقی را یکی دیگر از چالشهای استان عنوان کرده و افزود: اکثر مدیران استانی غیربومی هستند و احساس مسئولیت لازم و کافی نسبت به مسئولیتهای خود ندارند و لذا در صورت راه یافتن به مجلس حتما بر انتصابات استانی نظارت خواهم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بیداری آذربایجان مبنی بر تشریح راهکار عملی خروج از بحران اقتصادی حاکم بر جامعه را اجرائی ساختن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی دانسته و گفت: در شرایط تحریم باید حدالامکان از نیروهای متخصص داخلی بهره جسته و ظرفیتهای داخلی فعال شوند تا ضمن ارتقای وضعیت تولید داخلی، بیکاری و رکود نیز کاهش یابد.

دکتر منیژه هوشمند کودک همسری در استان آذربایجان شرقی را یکی از معضلات اجتماعی حوزه زنان و کودکان عنوان کرد و گفت: وضعیت معیشتی ضعیف خانوارها و نیز افزایش مبلغ وام ازدواج، خانوارها را به سمت کودک همسری سوق داده و موجب تشدید این پدیده شده است که باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

وی ورود بانوان به ورزشگاهها در صورت رعایت شئونات را بدون اشکال دانسته و از آن استقبال کرد.

کاندیدای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی گفت: در اوضاع نابسامان دولت و در روزهایی که وزرا کنترل وزارتخانه ها را از دست داده اند، بدون هیچ واهمه ای توان رویارویی با وزرای دولت را داشته و می توانم آنها را پای میز سوال و استیضاح بکشانم.

دکتر منیژه هوشمند متولد سال ۱۳۴۰ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی صنایع، ارشد برنامه ریزی و دکتری مدیریت بوده و همکاری با وزارت آموزش و پرورش در داخل و خارج از کشور را در کارنامه داشته و هم اکنون به تحقیق در حوزه صنعت و اقتصاد اشتغال دارد.