ساحل آرامش؛ تراکتور در مسیر قهرمانی !
ساحل آرامش؛ تراکتور در مسیر قهرمانی !

بیداری آذربایجان – علیرضا نصری: تراکتور در بازی مقابل پیکان به قول قلعه نویی “تراکتورگونه” بازی کرد. هر موقع خواست به بازی برگشت ، گل زد ، روان ، جذاب و تماشاگرپسند بازی کرد و در کل فوتبال خودش را به رقیب دیکته کرد. اما نکته حائز اهمیت در این بین جداشدن به موقع تراکتور […]

بیداری آذربایجان – علیرضا نصری: تراکتور در بازی مقابل پیکان به قول قلعه نویی “تراکتورگونه” بازی کرد. هر موقع خواست به بازی برگشت ، گل زد ، روان ، جذاب و تماشاگرپسند بازی کرد و در کل فوتبال خودش را به رقیب دیکته کرد. اما نکته حائز اهمیت در این بین جداشدن به موقع تراکتور از تیم هایست که دچار حاشیه شده اند. تراکتور اگرچه خیلی زودتر از بقیه مریض شد اما دوران نقاهتش خیلی زود و به موقع بود. در ادامه به بررسی تیم های میپردازیم که مدعی جدی قهرمانی هستند.

استقلال تهران: از همان کنفرانس خبری استراماچونی در بازی اول با ماشین سازی و رپورتاژ خبری توسط بی بی سی فارسی مشخص بود این مربی صاحب نام ایتالیایی، لیگ ایران و جو این کشور را نمیشناسد. نحوه اعتراض به باشگاه و مدیران این تیم خیلی عجیب بود و عجیب تر خواسته های غیر متعارفش بود که باشگاه علی رغم علاقه هواداران قبول نکرد. استراماچونی اگر چه از بعد روانی و تکنیکی مربی قابلی بود اما او نیز به همراه تیمش وارد حاشیه شد. پس از جدا شدن او نوار موفقیت های این تیم نیز پاره شد. از طرف دیگر ورود دوباره علی خطیر (مدیر سابق و پرحاشیه استقلال ) میتواند بر آتش اعتراضات هوادران و بازیکنان این تیم بیفزاید.

پرسپولیس: با جدا شدن برانکو دیگر پرسپولیس هیچ وقت مثل گذشته خوب فوتبال بازی نکرد. این واقعیتی است که پیشکسوتان این تیم نیز آن را تایید میکنند اما بردهای اقتصادی تا پایان نیم فصل کالدرون را در نیمکت پرسپولیس نگه داشت. با اعلام عدم بازگشت کالدرون به ایران دیگر تیم پایتخت نشین نیز روی تیتر یک رسانه ها قرار گرفته است. این تصمیم کالدرون میتواند تا مدت ها پرسپولیس را در حاششیه نگه دارد.

سپاهان: سپاهان تا قبل از بازی با سایپا در نیم فصل اول خوب نتیجه میگرفت. پس از اشتباه بچه گانه امیر قلعه نویی و استفاده از الفاظ غیراخلاقی در مقابل هوادران پرسپولیس این تیم نیز وارد حاشیه شد. حاشیه ای که در بازی آخر به جا مانده از نیم فصل اول خود را نشان داد و آنها متحمل اولین شکست در مقابل دیگر تیم زردپوش لیگ یعنی نفت آبادان شدند. پس از بازی باشگاه سپاهان وارد جنگی رسانه ای تمام عیار با فدراسیون شده و اعلام کرد امروز پایان تعامل با فدراسیون میباشد و به زودی به فیفا در ارتباط با در اختیار قرار دادن بازیکنان امید شکایت خواهد کرد.

باقی تیم ها در لیگ نیز حال و روز خوشی ندارند. تیم هایی که بازیکنان و یا سرمربیان تیمشان جدا شده و با در حال جدا شدن هستند. تراکتور از این حیث نه تنها مشکل مالی و هواداری ندارد بلکه از کمند حواشی نیز فرار کرده و امروز به ساحل آرامش رسیده است.
تراکتور میتواند با همین روال و شخصیت قهرمانی که تیمش دارد و صد البته با مرض و آفتی که حریفانش بدان دچار شده اند، دیگر تیم ها را پشت سر گذاشته و به‌جام‌ قهرمانی برسد…