ماموریت غیرممکن؛ حالا دوستت داریم آقای ساکت !
ماموریت غیرممکن؛ حالا دوستت داریم آقای ساکت !

بیداری آذربایجان- علیرضا نصری: داستان تراکتور و هوادارانش شبیه داستان پسر ناتنی است که هیچ کس علاقه ای به موفقیت آن ندارد! با همه سختی ها، حاشیه ها و ناملایمتی ها تراکتور امروز زنده است و نفس میکشد! تراکتوریها امسال نیز از گذشته عبرت نگرفتند و دنبال یک پیرمرد خونسرد و بیخیال رفتند. برد های […]

بیداری آذربایجان- علیرضا نصری: داستان تراکتور و هوادارانش شبیه داستان پسر ناتنی است که هیچ کس علاقه ای به موفقیت آن ندارد! با همه سختی ها، حاشیه ها و ناملایمتی ها تراکتور امروز زنده است و نفس میکشد!
تراکتوریها امسال نیز از گذشته عبرت نگرفتند و دنبال یک پیرمرد خونسرد و بیخیال رفتند. برد های اقتصادی چشمان مدیران این تیم را بر عملکرد ضعیف بازیکنان بسته بود و این درحالی بود که کارشناسان هشدار میدادند که این بردهای شکننده روزی تمام خواهد شد؛ چنانچه این گونه نیز شد!

۳ باخت متوالی و یک تساوی در مقابل تیم دست و پا بسته شاهین کار را بر دنیزلی تمام کرد. سریال متفاوتی نبود؛ همان مسائل سال گذشته داشت تکرار میشد. خونسری غیر عادی دنیزلی کار دست این این تیم داده بود به گونه ای بازیکنان نیز یادشان رفته بود چه کسی هستند و در کدام تیم بازی میکنند!

احد شیخ لاری به عنوان سرمربی موقت منصوب شد. عملکرد ضعیف این تیم در مقابل ماشین سازی این واقعیت را برای شیخ لاری آشکار کرد که نه حوصله کافی برای جنگیدن و نه مدیریت کافی برای کنترل نیمکت سنگین تراکتور را دارد.

شیخ لاری خیلی زود جایش را به ساکت الهامی داد. مربی که قبل از شروع فصل به سمت دستیاری دنیزلی انتخاب شد اما اعتراض احساسی برخی کانالها مبنی بر استقلالی بودن این مربی ساکت را از تراکتور به ماشین پاس داد.

حال و هوای تبریز غمگین بود. دیگر فرق نمیکرد چه کسی مربی این تیم شود. انگار جادو یا وردی خوانده بودند که نگذارند تراکتور نتیجه بگیرد. ساکت اما از روزی که آمد نه مثل دنیزلی قول قهرمانی داد و نه مثل توشاک و قلعه نویی با افاده صحبت کرد!

جسارت ، جنگجویی ، شور و شوق و هیجان فاکتورهایی در ساکت الهامی بود که بعد از رفتن اولویرا در کمتر مربی در تراکتور دیده بودیم! هرچند ناگفته نماند این فاکتورها کم و بیش در محمد تقوی نیز بود. مربی جویای نامی که علیرغم نتیجه گیری و عملکرد مناسب آنقدر مُهر مربی موقت در پیشانیش ماند که استعفا داد و رفت.

ساکت با شکستن رکوردهای فولاد و پدیده به عنوان برترین تیم ها در فاز دفاعی و با تحمیل کردن اولین باخت به نفت مسجد سلیمان خودش را در دل هواداران و مالک این تیم جا کرد. شاید یک چشمک از طرف پدرخوانده لازم باشد تا ساکت به عنوان مربی تا پایان فصل به ماموریت غیر ممکن ارتش سرخ آذربایجان پایان دهد!

کسی چه میداند؟ شاید الهامی نیز همانند گواردیولا ، یواخیم لو ، مورینیو و آندره استراماچونی از دستیاری به مربیگری برسد!