هیچ اغماضی در برخورد با متخلفان انتخاباتی وجود نخواهد داشت / با فساد در هر سطحی برخورد می کنیم
هیچ اغماضی در برخورد با متخلفان انتخاباتی وجود نخواهد داشت / با فساد در هر سطحی برخورد می کنیم

دکتر بابک محبوب علیلو در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان با اشاره به انتشار تصویر یک خودروی سواری دولتی در حال حمل مصالح ساختمانی در میدان بسیج تبریز اظهار داشت: دستور قضائی لازم جهت شناسایی راننده خودروی مذکور و دستگاه اجرائی مربوطه صادر شده و راننده و مدیر مربوطه جهت اخذ توضیحات احضار خواهند شد. […]

دکتر بابک محبوب علیلو در گفتگو با خبرنگار بیداری آذربایجان با اشاره به انتشار تصویر یک خودروی سواری دولتی در حال حمل مصالح ساختمانی در میدان بسیج تبریز اظهار داشت: دستور قضائی لازم جهت شناسایی راننده خودروی مذکور و دستگاه اجرائی مربوطه صادر شده و راننده و مدیر مربوطه جهت اخذ توضیحات احضار خواهند شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۵۹۸ کتاب پنجم تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب ۱۳۷۵ ، استفاده از خودروی دولتی برای امور شخصی جرم محسوب شده و افرادی که بدون مجوز اقدام به این کار کنند تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و اجازه داده نخواهد شد عده ای با سوء استفاده از موقعیت و جایگاه خود نسبت به بیت المال تعرض کنند و با چنین مواردی در هر سطحی برخورد خواهد شد.

دادستان تبریز ادامه داد : به مدیران دستگاههای اجرایی تذکر و توصیه می کنم دقت کنند تا خودروهای دولتی برای انجام امور شخصی در اختیار افراد قرار نگیرد مگر برای مقامات خاصی که در قانون پیش بینی شده است.

دکتر علیلو با تقدیر از حساسیت پایگاه خبری بیداری آذربایجان نسبت به موضوع بیت المال افزود: ان شا الله با فرهنگ سازی نسبت به موضوع بیت المال دیگر شاهد چنین صحنه هایی در جامعه نباشیم.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز در پاسخ به سوالی در مورد نحوه رسیدگی به جرائم انتخاباتی نیز گفت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در مرکز و شهرستانهای استان آذربایجان شرقی شکل گرفته و در راستای پیشگیری، پیگیری و برخورد با تخلفات و جرائم انتخاباتی فعالیت می کند و در این راستا با هیئات اجرائی و نظارت بر انتخابات نیز ارتباط و همکاری داشته و تخلفات احتمالی انتخاباتی موثر در صلاحیت داوطلبان را نیز به هیئتهای اجرائی و نظارت انعکاس خواهد داد.

وی افزود: از نامزدها انتظار داریم به این موضوع دقت کنند که هیچگونه اغماضی در برخورد با تخلفات انتخاباتی وجود نخواهد داشت و هر فردی خارج از مقررات اقدام کند، بدون توجه به جایگاه و انتصابها طبق قانون با وی برخورد خواهد شد.

دکتر علیلو در پایان گفت: در این زمینه شهروندان می توانند گزارشات خود را از طریق سامانه سجام به عنوان دیده بانان پیشگیری و از طریق دفاتر خدمات قضائی الکترونیک و یا حتی به صورت فیزیکی به دادسراهای سطح استان و یا معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری استان انعکاس دهند.