شورای شهر تبریز تا رسیدن به شان تبریز فاصله بسیاری دارد
شورای شهر تبریز تا رسیدن به شان تبریز فاصله بسیاری دارد

در این بیانیه خطاب به مردم شریف تبریز و آذربایجان رسمی آمده است: تاریخ پرفراز ونشیب تبریز در برهه های تاریخی گذشته شاهد، فرهنگ غنی وباورها و آرمانهای متعالی انسانی بوده است. نمایندگان این خطه در عرصه تصمیم سازیهای میهن اسلامی وقانونگذاریها نقش ممتاز و تعیین کننده داشته اند به نحویکه حضور نمایندگان این شهر […]

در این بیانیه خطاب به مردم شریف تبریز و آذربایجان رسمی آمده است:

تاریخ پرفراز ونشیب تبریز در برهه های تاریخی گذشته شاهد، فرهنگ غنی وباورها و آرمانهای متعالی انسانی بوده است.

نمایندگان این خطه در عرصه تصمیم سازیهای میهن اسلامی وقانونگذاریها نقش ممتاز و تعیین کننده داشته اند به نحویکه حضور نمایندگان این شهر ، شکل ومحتوای مجلس قانونگذاری را تغییر می داده است. تداوم این حضور به ارتباط مستمر و دائم نمایندگان مردم باپشتوانه های خود و حامیان خط فکری آنان بستگی دارد.

به نظر ما اعتقاد و امید مردم نسبت به کارآمدی سازکارهای قانونی و اصلاح طلبانه از جمله انتخابات برای اصلاح وضع موجود و رفع مشکلات کشور ، حاکی از فرهنگ بالای مردم بوده و پیگیری این حق اجتماعی با تاکید بر قانونمندی دستگاههای اجرائی و نظارتی با عنایت به شرایطی که کشور در آن قرار دارد ، تنها راه معقول و اصلاح طلبانه برای تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است.

شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را انجام داده است تا در غیاب فضای حزبی موثر و مدرن نظیر کشورهای توسعه یافته بتواند به عنوان یک ائتلاف سیاسی پاسخگو از احزاب و افراد حقیقی اصلاح طلب ، خلا حضور فعال سومین رکن دموکراسی یعنی احزاب را پر نماید و باتوجه به تجارب و دستاورد هایش در مسیر فعالیت خود ، به این نکته باور دارد که شناخت کامل کاندیداها برای انتخاب و معرفی به مردم درابتدای راه ، ضعف ها وکاستی هائی داشته است که تاسف عمیق خود را از این بابت اعلام می داریم.

حمایت شما مردم شریف از لیست امید در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و سپردن اکثریت کرسیهای آن به اصلاح طلبان حاکی از اهتمام به نهادینه شدن ارکان مردم سالاری و اعتماد به تفکر اصلاح طلبی در کشور است.

شورای اصلاح طلبان در طی این مسیر با مشکلات و موانع عدیده ای روبرو بوده که امید است با حضور آگاهانه و حمایت مردم برطرف شود.

محدودیتهای نظارتی در تنظیم لیست کاندیداهای مورد حمایت ، ضعف فرهنگ کار حزبی و تشکیلاتی ، عدم پایبندی تعدادی از منتخبین به الزامات کار جمعی و عهد و پیمان خود ، مانع از تشکیل فراکسیونی قوی و منسجم در شورای شهر گردید و رفتار غیر حرفه ای برخی از اعضای فراکسیون لیست امید ، موجب برآورده نشدن کامل انتظارات بحق مردم شده است .

منتخبینی که خود را با این خواسته بحق تطبیق نداده و مطامع شخصی را بر تعهدات اخلاقی و الزامات کار جمعی و وفای به عهد و میثاق ، با هر توجیهی ترجیح داده اند ، مطرود جامعه خواهند بود.

مردم عقد اخوت با کسی نبسته و تمام اعمال و کردار منتخبین خود را ، بحق مورد ارزیابی و نقد قرار می‌دهند و اگر اقبالی به لیست امید و اصلاحات چه در مجلس شورای اسلامی و چه در شورای شهر نشان داده اند تنها به جهت امید به آینده ای بهتر و اصلاح امور و رفع فساد و تبعیض و بی عدالتی بوده و لاغیر.

دوره فعلی شورای شهر با جدیت و تلاش مجدانه اکثریت اصلاح طلبان لیست امید و همراهی و همدلی شورای اصلاح طلبان استان توانسته از عملکردی قابل دفاع و شایسته نسبت به دوره قبلی شورای شهر برخوردار باشد، در عین حال در صورت پایبندی تمامی منتخبین لیست امید به تعهدات اخلاقی و میثاق نامه میتوانست دستاوردهای شایسته و مهمتری را در دو سال گذشته به ارمغان آورد.

شهروندان محترم، 

دیگر همچون شورای چهارم از فساد سیستماتیک در شهرداری و دستگیریهای گسترده به اتهام فساد مالی خبری نیست .

کاهش هزینه‌های جاری و بدهی های شهرداری به بانکها و بیمه و اشخاص ، عدم جذب نیروی مازاد ، پرهیز از اسراف و تبذیر ، سفرهای غیر ضروری به خارج از کشور و تحمیل هزینه های گزاف به مردم ، کاهش چشم گیر مصوبات هبه ، شفافیت بودجه و مسائل مالی ، ممنوعیت ترک تشریفات مناقصه و مزایده ، کاهش تخریب فضای سبز ، بهینه شدن خدمات شهری ، برنامه ریزیهای اصولی و آینده نگری و … از ثمرات دوره فعلی و عملکرد شورای شهر با اکثریت لیست امید و همکاری مجموعه خدوم شهرداری تبریز میباشد .

امروز هم گرایی و وحدت نظر و عمل به تعهدات ، مورد انتظار مردم و بخش عظیمی از اصلاح طلبان برای حل معظلات و مشکلات و فساد در ساختارهای کشور بخصوص شهرداری کلانشهر تبریز، می باشد و پیگیری تحقق آن از هر زمان دیگری ضروری و لازم بنظر میرسد.

یکی از لوازم چنین رویکردی، نگاهی مسؤلیت پذیر معطوف به آینده، بدور از مناقشه و منازعه بر سر نظرات شخصی و اولویت قائل شدن به منافع ملی و مردم می باشد که مستلزم همت و اراده و تلاش مضاعف شورای محترم شهر تبریز برای اصلاح سیستم معیوب شهرداری است .

 

شورای شهر تبریز تا رسیدن به شان تبریز و مردم شریف آن فاصله بسیاری دارد
هر چند عملکرد شورای شهر تبریز در دوره پنجم نسبت به دوره چهارم موثرتر بوده است لکن تا رسیدن به شان تبریزو مردم شریف آن فاصله بسیار است.
مردم شریف آذربایجان و خاصه تبریز عزیز،

امروز شورای اصلاح طلبان استان بر خود وظیفه می‌داند ضمن صیانت از تک تک آرا ارزشمندتان که بیانگر اعتماد و اعتقاد راسخ به تفکر اصلاح طلبی است ،  حضور آگاهانه و نظارت و پیگیری عملکرد مسئولانه منتخبین خود را ارج نهاده و پاس بدارد.

مصمم هستیم در آینده، ضمن دقت بیشتر در قرار دادن افراد شایسته تر در لیست اصلاح طلبان، پاسخگویی منتخبین را نسبت به عملکردشان بجد پیگیری و مطالبه نماییم .

هدف گذاری شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی، ایجاد شفافیت و نتیجه گیری مثبت و قبول هزینه هر تصمیم و عمل، روشنگری ، و افزایش امید جامعه بسوی آینده است.

به فرمایش امام علی علیه السلام:

إِنَّ مَنْ صَرَّحَتْ لَهُ الْعِبَرُ عَمَّا بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْمَثُلَاتِ حَجَزَتْهُ التَّقْوَى عَنْ تَقَحُّمِ الشُّبُهَاتِ.

آن کس که از حوادث تلخ و نشیب و فرازها پندآموزد و عبرت از روزگار دستمایه او گردد، در پناه تقوی بیارامد و از فروافتادن در شبهات مصون ماند

 

شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی- ۲۵ شهریور ۱۳۹۸