پاسخ سنگین جعفر تقوی به اتهامات رئیس پیشین شورای اصلاحطلبان آذربایجان شرقی
پاسخ سنگین جعفر تقوی به اتهامات رئیس پیشین شورای اصلاحطلبان آذربایجان شرقی

بیداری آذربایجان: در پی انتخابات سال سوم هیئت رئیسه دوره پنجم شورای شهر تبریز، مباحثات لفظی بین رئیس فعلی و پیشین شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی بالا گرفته است. ظهیرنیا رئیس پیشین این شورا، تقوی رئیس فعلی را متهم به معامله گری با شهرام دبیری نموده و تقوی نیز به این اتهام پاسخ داده […]

بیداری آذربایجان: در پی انتخابات سال سوم هیئت رئیسه دوره پنجم شورای شهر تبریز، مباحثات لفظی بین رئیس فعلی و پیشین شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی بالا گرفته است. ظهیرنیا رئیس پیشین این شورا، تقوی رئیس فعلی را متهم به معامله گری با شهرام دبیری نموده و تقوی نیز به این اتهام پاسخ داده است. در ادامه پاسخ جعفر تقوی رئیس شورای اصلاح طلبان استان به اتهامات ظهیرنیا را می خوانید:

 

با تقدیم سلام خدمت اعضا و علی الخصوص جناب آقای دکتر ظهیرنیا

ابتدا یادآور میشوم ورود در اینگونه مباحث را بجهت اعتقاد به اصل شفافیت و حق آگاهی دوستان ادامه میدهم ، در صورتیکه احساس کنم موجبات ناراحتی حضرتعالی را فراهم مینماید، سکوت خواهم نمود.

اینجانب متعرض رزومه پربار اداری جنابعالی نشده ام تا به عدم توجه متهم شود.

اعتقاد و پایبندی به قوانین و مقررات ویا سهل انگاری و عدم رعایت آن در مواردی به تشخیص خود دو سلیقه متفاوت است که از طرف اینجانب و جنابعالی مورد اشاره قرار گرفت که به نظر اینجانب شما تعریفی از خود نمودید که از نظر اینجانب قابل انتقاد است نه تعریف .
که نوشته اید :
با تاسیس مطب و آزمایشگاه ایشان قبل از طی تشریفات اداری که مدت طولانی طول میکشید و لازمه اش مکاتبات عدیده با تهران و نهایتا کسب مجوز بود موافقت نموده اید.
قبول هر گونه مسئولیت انتخابی یا انتصابی مستلزم پایبندی به مقررات مربوطه است . نمیشود مسئولیتی را پذیرفت و بعد مقررات را تعطیل نموده و به تشخیص خود عمل نمود .
جنابعالی با نیت خیرخواهانه و احترام دوستیها و حفظ آنها به خود حق عبور از مقررات را میدهید ، قبول فرمایید که دیگران هم میتوانند با همین ادعا مقررات را زیر پا گذارند که در اینصورت سنگ روی سنگ بند نمیشود.

اینجانب ادعای بی نقص بودن و عدم اشتباه در عملکرد گذشته و یا حال خود را نداشته و علاقه ای هم به طرح رزومه خود ندارم لکن به گذشته خود افتخار نموده و قابل دفاع می دانم و چنانچه دوستان علاقه داشته باشند و برایشان خسته کننده نباشد ، ارائه می نمایم.

آقای دکتر با توجه به سجایای اخلاقی که در جنابعالی سراغ دارم ، از اینهمه تعریف از خود و نیت خوانی و اتهام زنی و قضاوت در مورد خودم ، متعجب میشوم .

حتما منظورتان از بکار بردن کلمه مطاع ، مطیع است ،
لکن موضوع بحث ما نیست ، زیرا اصلاح طلبان از منتخبین لیست امید نخواسته اند تا مطیع آنها باشند ، بلکه عهد و پیمانی بین شورای اصلاح طلبان و آنان وجود دارد که پیگیر اجرای آن هستند.
همانگونه که بند ۳ میثاق نامه را آورده اید آنها متعهد و ملتزم به
تعامل و هماهنگی کامل با اعضای لیست و با تکیه بر خرد جمعی در تصمیمات متخذه در شورای شهر هستند و این معنا و مفهوم کاملا روشن است و نیاز به تفسیر هم ندارد . لذا به نظر میرسد علیرغم توضیحات مکرر ، صورت مسئله عوض میشود.
تعامل ، هماهنگی کامل و خرد جمعی ، یعنی پایبندی به نظر اکثریت لیست توسط اقلیت .
اصلی که همواره بعد از انتخابات مورد پیگیری اصلاح طلبان بوده لکن در انتخاب شهردار و رئیس شورا در سال سوم به آن عمل نشد.

بله حافظه ام کاملا یاری میکند
جنابعالی بحث را باز نمودید و فرمودید آقای دبیری علاقمند به همکاری با لیست امید هستند و در صورتیکه رئیس شورا شوند ، حاضرند هرگونه همکاری را با لیست امید انجام دهند ،حتی حاضرند در تغییر شهردار و جایگزین شهردار مورد تایید لیست امید همکاری نمایند .
و اینجانب گفتم به حرف ایشان نمیشود اعتماد نمود ، سال دوم به ایشان پیشنهاد شد نایب رئیسی آقای دکتر شکور را بپذیرند و با لیست امید با هم باشند تا برای ریاست ایشان در سال سوم زمینه فراهم شود ، که علیرغم پذیرش توسط آقای دبیری و دعوت به جلسه لیست امید در سلف اساتید دانشگاه تبریز که آقایان بناب ، پورشریفی و عباس زاده و اینجانب حضور داشتیم ، با مخالفت دوستانشان نپذیرفتند.
شما فرمودید ایشان خیلی جدی هستند ، میتوانیم تضمینهای لازم را برای اجرای توافق اخذ کنیم و من گفتم باید با دوستان از جمله با مهندس پورشریفی مشورت کنیم که جنابعالی فرمودید جلسه ای با آقای دبیری در محل سالن نسل فردا برگزار نمائیم ، آقای پور شریفی را هم شما دعوت نمائید .
اینجانب با آقای پور شریفی چند بار تماس گرفتم و نهایتا آقای پورشریفی صلاح ندیدند و مراتب را به جنابعالی انتقال دادم .
حال متوجه میشوم که شناخت آقای پورشریفی و عدم صلاحدید ایشان درست بوده و ایشان خوب میدانستند که اینها خود بخاطر ریاست شورا پیشنهاد تغییر شهردار میدهند و بعد میگویند پیشنهاد شما بوده است .
اینکه نوشته بودم روحیات آقای دبیری در شما هم اثر میکند ، بخاطر همین است .اینجانب در گزارش یک دیدار دقیقا شرح دادم که چگونه آقای دبیری به مطب آقای دکتر اکبرنژاد آمد و در حضور ایشان پیشنهادات خود را مطرح نمود و بعد خبر رسید که آقای دبیری در جلسه قبل از انتخابات هیات رئیسه در خانه کارگر ادعا نموده آقای تقوی با من ملاقات نمود و پیشنهاد معامله داشت .
این شیوه های غیر اخلاقی متاسفانه شیوع یافته و به اپیدمی تبدیل شده است.

جلسات تعامل با اعضای لیست امید و اعضای شورای اصلاح طلبان استان همواره وجود داشته و در برخی از آنها جنابعالی هم حضور داشتید چه در دفتر حزب اتحاد و یا دفتر جنابعالی و یا جای دیگر ، که کاملا مورد قبول است. لکن اینجانب با هیچیک از اعضای اقلیت شورا در هیچ مکانی از جمله بیمارستان معرف شهر نداشته ام.
بغیر از موردی که این اواخر جلسه ای‌در دفتر آقای دکتر شکور داشتیم و آقای دبیری هم بعد از اتمام جلسه سرزده آمدند و پیشنهاد خودشان را مطرح نمودند ، و مشروح آنرا در گزارش یک دیدار خدمت دوستان ارائه نمودم. که آقای اکبرنژاد هم شاهد مباحث بودند.

مطمئن باشید بعد از تجربه شورای پنجم و لیست امید ، اگر عمری باقی باشد و مسئولیتی در اینگونه موارد داشته باشم حتما پیگیر عمل به پیشنهاد تشکیل کلاس نه بلکه جلسات توجیهی کار تشکیلاتی و تبیین مفاد میثاقنامه خواهم بود . هرچند شخصا معتقدم اطلاع و شناخت و تجربه کار تشکیلاتی و اعتقاد قلبی به اصلاحات و اصلاح طلبی از امضای هر میثاقنامه ای بمراتب مطمئن تر عمل میکند و ضمانت اجرائی بیشتری دارد.

در خاتمه به استحضارتان می رسانم ، اینجانب دوست باز نیستم.
دوستی و رفاقت اینجانب تا جائی ادامه می یابد که منجر به نقض قوانین و مقررات ، حریم اخلاقی ،
اعتقادی ، عهد و پیمان و همراهی در مسیر سخت و دشوار آزادی مردم و حاکمیت آنان و تعیین سرنوشت خود ، از طریق تنها راه ممکن یعنی اصلاحات نشود .
و برای تحقق چنین شرایطی جان ناقابل خود را تقدیم این راه و همراهان صدیق آن میکنم.
والسلام