سعید آذری کیست؟
سعید آذری کیست؟

  اویاقلیق: سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان میباشد. آذری در گذشته فوتبالیست نبوده و تنها در دوره ای به عنوان وزنه بردار و مربی وزنه برداری مشغول به کار بوده است. تحصیلات وی کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی میباشد.وی از سال ۸۳ با انتصاب به عنوان مدیر عامل […]

 

اویاقلیق: سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب آهن اصفهان میباشد. آذری در گذشته فوتبالیست نبوده و تنها در دوره ای به عنوان وزنه بردار و مربی وزنه برداری مشغول به کار بوده است. تحصیلات وی کارشناسی و کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی میباشد.وی از سال ۸۳ با انتصاب به عنوان مدیر عامل باشگاه ذوب آهن دنیای فوتبالی خود را آغاز کرد. تا سال ۸۸ در این تیم ماند.سال ۸۹ در تیم نساجی مازندران و در سال ۹۰ با حسین هدایتی(که این روز ها متهم به اختلاس مالی میباشد)در تیم استیل آذین به فعالیت فوتبالی خود ادامه داد تا این که در سال ۹۲ به ذوب آهن برگشت.

سعید آذری دارای رفتار های خاص بوده که کمتر مربی و بازیکنی بعد از قطع همکاری از او به نیکی یاد میکند.در این مطلب قصد داریم به دنبال مربیان و بازیکنانی برویم که با سعید آذری وارد حاشیه شده اند.

۱-امیر قلعه نویی

قلعه نویی ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ به صورت رسمی سرمربی ذوب آهن اصفهان شد و قرارداد خود را با آذری امضا نمود. پس از پایان لیگ هفدهم قلعه نویی با دیگر تیم اصفهانی یعنی سپاهان قرار داد بست. هر چند سعید آذری از این انتقال در ظاهر خوشحال به نظر میرسید و نامه ای محبت آمیز در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرد و برای قلعه نویی آرزوی موفقیت کرد اما بیانه ای که در فروردین ۹۸ قبل از دربی اصفهان منتشر شد نشان میداد زخم جدا شدن قلعه نویی عمیق بوده است.وی اعلام کرد فدراسیون فوتبال و دپارتمان داوری باید توجه خاصی به این بازی داشته باشند.امیر قلعه نویی قبل از دربی و در نشست خبری از باشگاه ذوب آهن و در راس آن سعید آذری اظهار گله مندی کرد و گفت :”بیانیه ذوب آهن اصلا قابل هضم نیست”. این بیانیه سپاهان را تا پایان فصل به گونه ای وارد حاشیه کرد که سپاهان را از جام و رقبا دور کرد  و امیر قلعه نویی تا بازی آخر لیگ از آن بیانیه بی مورد و بد موقع صحبت میکرد.

۲-یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی سال ۹۳ با باشگاه ذوب آهن قرار داد بست و سرمربی این تیم شد. وی دو سال این تیم را در جام حذفی با بازیکنان جوان قهرمان کرد و در پایان سال دوم در لیگ چهارم شد. اختلاف بین سعید آذری و یحیی گلمحمدی هر چند در این ۲ سال زیر پوستی بود و با قهرمانی در جام حذفی پنهان میماند اما مرداد ماه سال ۹۵ این اختلافات به اوج خود رسید. این اختلافات به رسانه ها و فضای مجازی کشیده شده به گونه ای که مربی و مدیر باشگاه ذوب آهن با لحنی سخیف نسبت به یکدیگر پرخاش میکردند. در نهایت ۱۳ مرداد ۹۵ یحیی گل محمدی از ذوب آهن اخراج شد.

۳-امید نمازی

امید نمازی در سال ۹۷ با سعید آذری قرارداد امضا کرد. هر چند اختلاف بین نمازی و آذری همانند گلمحمدی شدت چندانی نداشت و آذری در ظاهر از نمازی حمایت میکرد اما در ۱۰ آذر ۹۷ این مربی نیز توسط آذری اخراج شد. امید نمازی پس از اخراج با مصاحبه ای با سایت جماران اعلام کرد” تصمیمات فوتبال ایران سیاسی است و خیلی از مدیران سیاسی صرفا برای نتیجه گرفتن در فوتبال هستند و برای نتیجه گرفتن خودشان مربی را مجاب به نتیجه گرفتن میکنند.”

۴-محسن مسلمان

محسن مسلمان ۱۷ خرداد ۹۷ پس از حاشیه های فراوان از پرسپولیس تهران  به ذوب آهن پیوست.مسلمان آن روزها شاه ماهی نقل و انتقالاتی به شمار میرفت. هر چند قبل از جدا شدن  نمازی اختلاف بین مسلمان و آذری در رسانه ها دیده میشد اما پس از جدایی وی با گذشت زمان این اختلافات بالا گرفت و آذری با مصاحبه ای با سایت ۹۰ اعلام کرد:”مسلمان از کجا آمده؟بازیکن نمیتواند به ما تعیین تکلیف کندو ما میتوانیم اورا کنار بگذاریم”دعوای مسلمان و آذری به ایستاگرام هم کشید . آذری و مسلمان در صفحه مسلمان به مجادله لفظی پرداختند که در نهایت در نیم فصل مسلمان از این تیم جدا شده و به سپاهان پیوست.

۵-پهلوان، مهدی پور ، اسماعیلی فر

پهلوان ، مهدی پور و اسماعیلی فر در نیم فصل سال ۹۷ با نظر مستقیم یحیی گلمحمدی به تراکتورسازی تبریز پیوستند.انتقال این ۳ بازیکن از ذوب آهن که به صورت سرباز به تراکتور آمده بودند با واکنش شدید آذری روبرو شد. نظر آذری این بود که تراکتور سازی از بازیکنان تیم های دیگر سو استفاده میکند و با تضعیف تیم رقیب برای خود تیم قدرتمند میسازد. این ۳ بازیکن نیز از کنایه های این مدیر جنجالی بی امان نماندند و با لفظ رفیق نیم راه خطاب خوانده شدند. آذری اعلام کرد این ۳ بازیکن بدون اعلام باشگاه دفترچه های خود را ارسال کرده اند.

هر چند این ۳ بازیکن در خرداد ۹۸ به ذوب آهن برگشتند و وی با صدور رضایت نامه به این ۳ بازیکن به تراکتورسازی مخالفت کرد.

 

۶-رشید مظاهری

مظاهری ۵ سال درخشان در تیم ذوب آهن داشت و کارلوس کیروش را مجاب به دعوت به تیم ملی کرد اما او نیز از رفتار های احساسی آذری بی امان نماند. اختلاف آذری و مظاهری پس از باخت سنگین ذوب آهن به تراکتور سازی اوج گرفت. جایی که آذری تمامی تقصیرات باخت را به گردن مظاهری انداخت. آذری در یک اظهار جنجالی اعلام کرد” یک بچه نیز اینگونه گل نمیخورد مظاهری هر جا که دوست دارد برود”. مظاهری آن موقع خویشتن داری کرد و وارد بازی رسانه ای با آذری نشد و اعلام کرد آذری نباید مسائل خانوادگی را به بیرون درز میداد . وی در پایان فصل از این باشگاه جدا شد.

۷-رضا شکاری

رضا شکاری بازیکن فعلی تراکتور سازی تبریز آخرین شخصیتی است که این روز ها آذری با وی وارد دعوای رسانه ای شده است.شکاری جزو معدود بازیکنانی است که در سن کم به عنوان لژیونر به لیگ روسیه رفت.آذری آن موقع نیز از این انتقال خوشحال نشد و اعلام کرد شکاری باید مبلغی را به عنوان حق رشد به باشگاه ذوب آهن بدهد. هر چند شکاری راضی بود با توجه به رقم موجود در قرار داد مبلغی را به باشگاه ذوب آهن پرداخت کند و از این تیم جدا شود اما آذری مثل همیشه مسائل ساده را پیچیده کرد تا روی مبلغ حق رشد چانه بیشتری بزند.

سعید آذری علاقه خاصی به رسانه و فضای مجازی دارد.هر چند ذوب آهن طرفداران محدودی دارد اما آذری به گونه ای از ذوب آهن صحبت میکند که انگار وی فلورنتینو پرز و باشگاه وی رئال مادرید میباشد! شخصیت هایی که در مورد آن ها صحبت کردیم تنها نمونه ای از اختلافات جنجالی آن ها با آذری بود.تیم های بزرگ و پر طرفدار،مدیرعاملان باشگاه های مختلف ،مربیان و بازیکنان با اسم ، مجریان تلوزیونی ، صدا و سیما و مسئولان فوتبالی بهترین ابزار برای بزرگ جلوه نمودن مسائل ساده ،جنجالی کردن موضوع های پیش پا افتاده و در نهایت پررنگ کردن اسم خود در رسانه های بوده است.سعید آذری از هیچ فرصتی برای مصاحبه با خبرگذاری های مختلف دریغ نمیکند و با پست های جنجالی در فضای مجازی سعی میکند نام خود را در صدر خبر های رسانه ای حفظ کند.

باید منتظر بود و دید مسئولان اصفهانی و هیئت مدیره ذوب آهن تا به کی منتظر اقدامات جنجالی و خارج از عرف این مدیر جوان خواهند بود؟

گزارش: علیرضا نصری