اختلاس در بانک مسکن اهر تائید شد!
اختلاس در بانک مسکن اهر تائید شد!

اویاقلیق: اخیرا گزارشی با عنوان اختلاس در بانک مسکن شعبه مرکزی اهر در پایگاه خبری بیداری آذربایجان منتشر و منجر به شکایت سرپرستی بانک مسکن استان علیه این پایگاه خبری به اتهام نشر اکاذیب گردید! مدیران این بانک به ویژه مدیر امور شعب بانک مسکن استان و مدیریت حقوقی این اداره مدعی بودند که هیچ […]

اویاقلیق: اخیرا گزارشی با عنوان اختلاس در بانک مسکن شعبه مرکزی اهر در پایگاه خبری بیداری آذربایجان منتشر و منجر به شکایت سرپرستی بانک مسکن استان علیه این پایگاه خبری به اتهام نشر اکاذیب گردید!

مدیران این بانک به ویژه مدیر امور شعب بانک مسکن استان و مدیریت حقوقی این اداره مدعی بودند که هیچ اختلاسی در هیچ یک از شعب بانک مسکن اهر اتفاق نیافتاده است اما بعد از رویت مدارک مربوطه، مجبور به پذیرش این موضوع شدند اما همچنان بدون توجه به ابعاد ناپیدای این موضوع و برخلاف اصل شفافیت و گردش آزاد اطلاعات، شکایت از پایگاه خبری بیداری آذربایجان را در دستور کار اداره حقوقی بانک مسکن استان قرار دادند تا بجای پاسخگویی در برابر ابعاد ناپیدا و دستهای پشت پرده این اختلاس، صدای مطالبه کنندگان شفافیت موضوع را خفه کنند.

اما رسیدگی به اتهام وارده از سوی بانک مسکن علیه پایگاه خبری بیداری آذربایجان، منجر به تائید انجام اختلاس از سوی مراجع قضائی و صدور قرار منع تعقیب برای شکایت بانک شد ولی سوالات مطرح شده در گزارش بیداری آذربایجان همچنان به قوت خود باقیست.

در گزارش منتشر شده از مراجع ذیربط خواسته شده بود تا با دقت بیشتر در مورد پرونده اختلاس، مسببین اصلی این جرم شناسایی و به جزای عمل خود برسند.

نکته جالب بحث اینجاست که در موضوع اختلاس بانک مسکن اهر، مسئول خدمات شعبه که به تازگی به تصدی امور بانکی (تحویلداری) منصوب شده بود! به پرداخت جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شد اما رئیس وی که دستور برداشت از حسابها را صادر کرده بود، به هیچ وجه مورد مواخذه قرار نگرفته است.

پ. ن. ۱: مراجع نظارتی همچنان می توانند مدارک مربوطه را بررسی و ابعاد ناپیدای موضوع را کشف نمایند.

پ. ن. ۲: مدارک مربوطه اعم اسناد بانکی و فایل صوتی صحبتهای مدیر محترم شعب بانک مسکن استان و مسئول محترم امور حقوقی بانک مسکن استان در دفتر پایگاه خبری بیداری آذربایجان موجود می باشد!