نمایش پرچم ژاپن در استادیومها به چه معناست؟
نمایش پرچم ژاپن در استادیومها به چه معناست؟

اویاقلیق: برای نخستین بار هواداران تراختور، قبل از مسابقه فینال کاشیما-پرسپولیس پرچم ژاپن را به ورزشگاه بردند. سوگیتا بازیکن محبوب تراختوریهاست که به او سوباسا لقب داده اند. او جانانه در تراختور بدون حاشیه بازی میکند و همین مساله میتوانست انگیزه ای برای هواداران تراختور شود که پرچم ژاپن را به سهند ببرند، اما این […]

اویاقلیق: برای نخستین بار هواداران تراختور، قبل از مسابقه فینال کاشیما-پرسپولیس پرچم ژاپن را به ورزشگاه بردند. سوگیتا بازیکن محبوب تراختوریهاست که به او سوباسا لقب داده اند. او جانانه در تراختور بدون حاشیه بازی میکند و همین مساله میتوانست انگیزه ای برای هواداران تراختور شود که پرچم ژاپن را به سهند ببرند، اما این موضوع کل علت نبود بلکه هواداران تراختور میخواستند بدین نحو اعتراض خود را به حمایت های فوق العاده وزارت ورزش و فدراسیون و واحدهای تابعه اش از این تیم باشگاهی را نشان دهند.

حمایتها از این تیم باشگاهی بحدی رسید که حتی سرمربی این تیم خود را در مقابل سرمربی موفق تیم ملی قرارداد. کاری که اگر کس دیگری چنین میکرد، انگ انواع اتهامات را به او میزدند!

اما نمایش پرچم ژاپن که دست بر قضا دولت و ملت آن تا حال هیچ مشکلی با کشور و مردم ما نداشته اند، به تراختوریها خاتمه نیافت بلکه هواداران دیگر تیمها و حتی تیم وزارت ورزشی استقلال، این پرچم را در استادیومها به اهتزاز در آوردند!

اکنون بنمایش گذاشتن این پرچم باصطلاح از کری خوانی گذشته و به نماد نفرت از تیم پرسپولیس در آمده است که اکثریت هوادارانش هم سرسازگاری با هواداران هیچ تیمی را ندارند!

در بازی سفیدرود-استقلال ، هواداران استقلالی در غیاب پرسپولیسیها باز هم پرچم مزبور را بنمایش گذاشتند و در بازیهای دیگر هم این کار ادامه خواهد داشت. باشد که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به این نکته برسند که تنها متولی یک تیم نیستند و تیم باشگاهی پرسپولیس نه تیم ملی است و نه بالاتر از هر تیم باشگاهی دیگر!