برانکو هم یادگرفت ! / مبارک سرخهای پایتخت !!!
برانکو هم یادگرفت ! / مبارک سرخهای پایتخت !!!

 اویاقلیق: برخلاف بعضی سرمربیان وطنی که ادبیات خاص کلیشه ای در مقابل شکستها و توجیه رفتارهای غلط بازیکنان خود دارند، معمولا سرمربیان خارجی واقعیتهای موضوع را بیان میکنند و از توجیهات غلط در مورد ناکامی هایشان اجتناب میکنند و از تائید رفتارهای غیر ورزشی بازیکنانشان خودداری میکند. تیم برانکو که در چندسال گذشته با حمایتهای […]

 اویاقلیق: برخلاف بعضی سرمربیان وطنی که ادبیات خاص کلیشه ای در مقابل شکستها و توجیه رفتارهای غلط بازیکنان خود دارند، معمولا سرمربیان خارجی واقعیتهای موضوع را بیان میکنند و از توجیهات غلط در مورد ناکامی هایشان اجتناب میکنند و از تائید رفتارهای غیر ورزشی بازیکنانشان خودداری میکند. تیم برانکو که در چندسال گذشته با حمایتهای خارج باشگاه منجمله داوری حتی به کسب دو مقام قهرمانی و یک مقام نائب قهرمانی لیگ دست یافته است، مجبور شده که به همان روشی پاسخگوی خبرنگاران و افکار عمومی شود که عرض کردیم شیوه بیشتر سرمربیان داخلی است.

جناب برانکو در پاسخ سوال خبرنگاری که درباره اعمال تحریک آمیز چند تن از بازیکنان پرسپولیس در بازی با ماشین پرسیده شد با زیر پا گذاشتن اخلاق ورزشی ، حرکت زشت عالیشاه را صحیح دانسته و مورد تائید قرار میدهد و حتی قبول ندارد که به چنین حرکتی بایستی کارت زرد داد! او میگوید:

دلیل این مسائل را در جای دیگر ببینید که آیا کسی باعث این موضوع شد یا نه. من چرا باید با عالیشاه برخورد کنم؟ چه کسی را تحریک کرد؟ به دنبال توپ بود که به توپ نرسید. اگر این طور باشد در هر بازی باید ۱۵ بازیکن کارت زرد بگیرند؟ چه تحریکی انجام داده است؟!!!!!!!!

گفتنی است که در بازی ماشین-پرسپولیس (تیم خاص و سوگولی وزارت ورزش و فدراسیون و حومه)، عالیشاه بازیکن برانکو بعد از آنکه نتوانست در داخل زمین به توپ برسد و توپ از خط عرضی به اوت رفت، در خارج زمین توپ را با تمام نیرو بسوی تماشاگران شلیک کرد که بفاصله چند متری در مقابل او نشسته بودند!

میدانیم و جناب برانکو بهتر از ما میداند که چنین توپهائی اگر به سر یا قلب یک تماشاگر نا آماده برخورد کند، بی شک موجب مرگ وی میشود، حال مسائل اخلاقی به کنار !

با تائید چنین رفتاری از طرف برانکو به جرات میتوان گفت که برانکو یک پرسپولیسی تمام عیار و نخستین سرمربی خارجی است که از نظر تفکر فوتبالی متحول و با فرهنگ پرسپولیسی ها عجین شده !

مبارک سرخهای پایتخت !!!

 

یادداشت: ساوالان – اردبیل