از حرفهای پیش کسوت ، به شخصیت پس کسوتها پی ببرید!
از حرفهای پیش کسوت ، به شخصیت پس کسوتها پی ببرید!

اویاقلیق: گروهی با رفتارهای غیر معمول و عربده کشان و فحش گویان براهی میرفتند که انسان فاضلی آنها را دید و خواست از احوالات آنها پرس و جوئی کند. نزدیک یکی از آنها رفت و پرسید: دانا و بزرگ شما کیست که میخواهم با او چند کلمه حرف بزنم؟ او گفت: همانیکه زنجیر کلفت به […]

اویاقلیق: گروهی با رفتارهای غیر معمول و عربده کشان و فحش گویان براهی میرفتند که انسان فاضلی آنها را دید و خواست از احوالات آنها پرس و جوئی کند. نزدیک یکی از آنها رفت و پرسید: دانا و بزرگ شما کیست که میخواهم با او چند کلمه حرف بزنم؟

او گفت: همانیکه زنجیر کلفت به پا هایش بسته شده و فوران ادرارش را میخورد…..

*********

شنیدیم و خواندیم که پیش کسوت و ریش سفید تیم محبوب و سوگولی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و حومه، جناب شفقتیان در اینستاگرام خطاب به کاپیتان تیم ملی و تراختور بر اساس فرهنگ مخصوص پرسپولیسی ها ، حرفهائی را زده اند که قابل تامل و تحمل است!

قابل تامل از آنجهت که بدانیم پیش کسوت و مرشد تیمی اگر چنین شخصیتی و فرهنگی داشته باشد، دیگر انتظاری از پس کسوتها و هواداران آن تیم نباید داشته باشیم !

قابل تحمل هم از آنجهت که اگر پیر و مرشد قومی آقای شفقتیان ها باشد که از چنین ادب و فرهنگی برخوردارند بایستی که به نصیحت مرحوم سعدی عمل کرده  و «خاموش» باشیم . هرکه با جهال در افتد توقع عزت ندارد! (گلستان)

و اما میخوانیم:

سلام آقای شجاعی/قطعا شما منو یادت نمیاد چون اون موقع که من پرس پانیست و تیم ملی بازی میکردم شما داشتی تاتی تاتی میکردی/ شما خوب موقعی فوتبالیست شدی/ زمانیکه بیشه از شیر خالیست/شما باید جلوی عاشوری کرمانی …. و من بازی میکردی که تو نود دقیقه ۱۰ بار شورتت رو از تنت در می آوریم و شما زحمت کشیده دوباره میپوشیدی………

آنچه خواندید حرفهای یک لات چاله میدون و یا شوش و مولوی و شهرنو نبود، سخنان پیش کسوت و ریش سفید تیم سوگولی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است که سرمشقی است برای هواداران این تیم با فرهنگ پایتخت !

حرفهای پیش کسوت یک تیم خطاب به کاپیتان تیم ملی اینها باشد که خواندیم ، حساب پس کسوتها و هوادارانش را خودتان حدس بزنید!

البته لازم است که بگوئیم و قبول کنیم که همه هواداران یک تیم رفتار و تفکر واحدی ندارند، لاکن اکثر هواداران این تیم خاص پا به پای اینگونه پیش کسوتان پیش میروند که موجی از نفرت در بین فوتبالدوستان کشورمان برای خود ایجاد کرده اند. نعوذ بالله من الشیطان الرجیم و به نستعین .

 

یادداشت از: ساوالان – اردبیل