عقرب های نیش زن …!
عقرب های نیش زن …!

اویاقلیق: عقرب ها به نیش زدن در میان ملل مشهورند و بدین لحاظ در مثلهای مردم ملل، کم و بیش نامی از این حیوان گزنده میشنویم. این حشره که بی علت و حکمت خلق نشده، بعضی خصوصیات مختص بخود دارد. مثلا با نیش زدن خود ، خودکشی میکند و اما خصوصیت دیگری هم دارد که […]

اویاقلیق: عقرب ها به نیش زدن در میان ملل مشهورند و بدین لحاظ در مثلهای مردم ملل، کم و بیش نامی از این حیوان گزنده میشنویم. این حشره که بی علت و حکمت خلق نشده، بعضی خصوصیات مختص بخود دارد. مثلا با نیش زدن خود ، خودکشی میکند و اما خصوصیت دیگری هم دارد که برخلاف دیگر گزنده هاست و در بیت زیر به آن اشاره شده است:

نیش عقرب نه از ره کین است…..اقتضای طبیعتش این است.

******

حاشیه نمیرویم و از علوم طبیعی که رو برمیگردانیم میرسیم به بازی ماشین-پرسپولیس !
در برنامه فردوسی پور، مدیرعامل تیم سوگولی وزارت ورزش و فدراسیون جناب گرشاسبی از مالک تیم ماشین برای حضور هواداران تیمش در تبریز امان نامه میخواست که ایشان هم با تاکید بر امن بودن تبریز برای هواداران تمامی تیمها بخصوص تیم سوگولی فوق تیم ملی پرسپولیس ، بار دیگر قول دادند که بهرمیزان که پرسپولیسی به ورزشگاه بیایندجا ومکان میدهند!

بارها دیده ایم و روز پنجشنبه هم یکبار دیگر دیدیم که سرخابی ها در تبریز هواداری ندارند و اگر مشاهده شده که پنجاه صد نفری بورزشگاه کشانده اند، اکثرا مهاجرین دستفروش دوره گرد بوده اند که توسط چند دانشجوی تطمیع شده جمع آوری شده اند.

از تعداد هواداران پرسپولیس در تبریز که معرف صفر مطلق است که بگذریم میرسیم به هواداران تراختوری ماشین و نمایش پرچم ژاپن که به نمادی برای اظهار تنفر از تیم «خاص» تبدیل شده است.

در بازی مزبور نه پرچم زاپنی بود تا موجب اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و عدم حضور در تمرینات شود که در اصل بخاطر مسائل مالی باشد و نه شعاری علیه تیم رقیب و هوادارانش داده شد.

بازیکنان ماشین هم در مقابل بازی کشتی کجی پرسپولیسی ها و شکستن سر و پایشان و بی توجی داور گرامی، تنها سکوت و مدارا کردند تا اینکه حرص بازیکنان پرسپولیس از اینهمه کسالت نبود تشنج در میدان  و سکوها ، در آمد و ابتدا با بازیکنان خودی درگیر شدند اما با این درگیری اقناع نشدند و عاقبت عالیشاه که زمانی زیر سایه آجرلو در تراختور خورده و خوابیده بود و به حساسیت هواداران آشنا بود با یک حرکت غیراخلاقی توپ را به صورت هواداران ماشین کوبید که در چند متری او بودند!

همین کاشیمما باعث شد که تنها تیم کاشیما تشویق شود. با اینحال پرچمی در کار نبود! البته نیازی هم به نمایش پرچم ژاپن نماد ابراز تنفر به تیم خاص نبود زیرا در آزادی همین پرچم توسط استقلالی ها حتی در غیاب پس پسی ها نمایش داده شده و کاشیما تشویق ایسلندی میشد!!!

******

نتیجه :

در نهایت تشکر میکنیم از آنهائی که بورزشگاه آمدند و با متانت تیم خود را تشویق کردند و بهانه بدست دشمنان ندادند.

خاطره:

یاد آن بازیکن و کاپیتان تراختور افتادم که تا در تراختور بود هیچگونه رفتار نامعقول از او ندیده بودیم، اما تا به پرسپولیس رفت آن رفتار غیراخلاقی را در میدان باتفاق یاران پرسپولیسیش از او دیدیم و چون به تراختور و تبریز برگشت، شد آن بازیکن سالم و با اخلاقی که قبلا بود!

توصیه:

ادبیات بخوانید که برای ورزش خوب است: نیش عقرب نه …