قلم در دست دشمن است ….
قلم در دست دشمن است ….

اویاقلیق: پیش ازآنکه تیم باشگاهی فوق ملی پرسپولیس که ازطرف وزارت ورزش و کلیه واحدهای فدراسیون فوتبال از کمیته انضباطی گرفته تا داوری مورد حمایت خارق العاده واقع میشود، مقابل کاشیمای ژاپن قراربگیرد، از طرف بعضی از هواداران تیمهای شهرستانی که معترض به حمایتهای مورد اشاره بودند، تیم کاشیما مورد تشویق واقع شد و بعد […]

اویاقلیق: پیش ازآنکه تیم باشگاهی فوق ملی پرسپولیس که ازطرف وزارت ورزش و کلیه واحدهای فدراسیون فوتبال از کمیته انضباطی گرفته تا داوری مورد حمایت خارق العاده واقع میشود، مقابل کاشیمای ژاپن قراربگیرد، از طرف بعضی از هواداران تیمهای شهرستانی که معترض به حمایتهای مورد اشاره بودند، تیم کاشیما مورد تشویق واقع شد و بعد از باخت پرسپولیس باز همین هواداران در کوچه و خیابان شیرینی پخش کردند و اظهار خوشحالی نمودند.

بطور مثال در ورزشگاه اصفهان ، سپاهانی ها ، قبل از بازی فینال تیم کاشیما را تشویق کردند و بعد از باخت پرسپولیس که حسب آنچه دیدیم و خواندیم اکثر فوتبالدوستان اظهار شادمانی کردند و هواداران استقلال ، دیگر تیم وزارت ورزش نیز مجالس تعزیه نمایشی برای پرسپولیس گرفتند و این تیم خاص را مورد استهزا قرار داده و یا شیرینی پخش کردند!

سوال اینست که با اینهمه تمناهائی که هواداران سایر تیمها برای پیروزی کاشیما داشتند و بعد پیروزیش شیرینی خوری و شادمانی کردند، موضوع پرچم ژاپن برای تراختوریها پیراهن عثمان شد و رسانه های ملی و ضد ملی و لس آنجلسی و غیره داعیه خونخواهی کردند؟

درست است که جناب زنوزی در برنامه نود نتوانست حقایق را بگوید و حداقل به براکارد نام جعلی قره باغ مسلمین اشاره کند، اما بمصلحت به انکار مفهوم واقعی نمایش پرچم ژاپن پرداخت و مجری برنامه و مخاطبین را مجاب کرد!

همه میدانیم که موضوع تشویق کاشیما و نمایش پرچم ژاپن بخاطر اعتراض به حمایتهای تبعیض آمیز وزارت ورزش و فدراسیون از این تیم است که هوادارانش نه سر سازش با تیمهای شهرستانی (تراختور، ملوان، فولاد، سپاهان، پدیده و…) دارند و نه با تیم تهرانی استقلال !

تنها تراختوریها نیستندکه از توهینهای قومیتی هواداران این تیم ، نفرت دردلشان موج میزند بلکه دیگر قومیتها هم دل خوشی از این تیم ندارند و آن را ازخود نمیدانند و از شکستش اظهار خوشحالی میکنند.

بهتر است که متولیان رسانه های جمعی بجای اختصاص موضوع به هواداران تراختور و کوبیدن آنها به اصل و حقیقت موضوع بنگنرند و علت خوشحالی خیل کثیری از فوتبالدوستان و مردم عادی را بعد شکست این تیم بیابند و بفکر راهکاری باشند که نفرت عمومی نسبت به این تیم از بین برود! قضیه به تراختوریها محدود نمیشود و نباید لاپوشانی کرد.

بیشتر هواداران این تیم سوگولی، وحدت و همبستگی اقوام ایرانی را مورد آسیب قرار میدهند.

در هر حال آنچه از ماجرای پرچم ژاپن دستگیر ما شد این است که تمام کاسه کوزه ها را سرما شکستند و جناب زنوزی موضوع را توجیه کرد و هواداران تراختور بایستی بدانند که در بازی ماشین مقابل تیم دردانه وزارت ورزش و فدراسیون تمامی چشم ها و گوش ها، تمامی میکروفونها و دوربین ها از میکروسکوپی گرفته تا نجومی بطرف هواداران تراختوری ماشین گرفته شده تا اگر عکس خورشید هم در دست کسی ببینند، آنرا به پرچم ژاپن تعبیر کنند و حملات زهرآگین خود را بطرف تراختور از سر گیرند!

منبعد، هرگونه پرچم ممنوع ! چون قلم در دست دشمن است! کسی از پلاکارد نام جعلی بلاد غصبی مسلمین حرفی بمیان نیاورد، کسی از اماکن مقدسه و مساجد مسلمین حرفی بمیان نیاورد که چه ها در آنها نگهداری میشود و آن نام جعلی را بر آن منطقه غصبی گذاشته اند اما نمایش پرچم دولتی که در طول تاریخ هیچ مشکلی با ما نداشته و ندارد، چه هیاهوها که بپا نکرد.

با حضور حداکثری در ورزشگاه به مهمانان احترام کنیم که وظیفه شرعی و اخلاقی ماست. تنها تیم خود را تشویق کنیم تا باشد که متنبه شوند.