ماجرای درگیری و مصدومیت هواداران تراختور!
ماجرای درگیری و مصدومیت هواداران تراختور!

اویاقلیق: برای ما عادت شده که اکثر رسانه های کشوری که در میان هواداران تراختور به رسانه های زرد معروفند، کوچکترین مساله تیم تراختور را بزرگ و بزرگ کنند و از کاه کوهی بسازند و در مقابل محسنات این تیم و هوادارانش را کوچک و کوچک کرده و کم اهمیت نشان دهند! اما جعل حقایق […]

اویاقلیق: برای ما عادت شده که اکثر رسانه های کشوری که در میان هواداران تراختور به رسانه های زرد معروفند، کوچکترین مساله تیم تراختور را بزرگ و بزرگ کنند و از کاه کوهی بسازند و در مقابل محسنات این تیم و هوادارانش را کوچک و کوچک کرده و کم اهمیت نشان دهند!

اما جعل حقایق و وارونه منعکس کردن بعضی واقعیات آنهم در سطح گسترده، چندان سابقه نداشت و بنظر میرسد که پدیده ای نو، از طرف اکثر رسانه های بیت المال خور باشد و کم-کم هم باید به آن هم عادت کنیم !

میدانیم که هواداران تراختور بیشترین تماشاگر حاضر در ورزشگاه را در فصل اخیر به خود اختصاص داده اند که در رسانه ها پرداختی به آن نمیشود و رکورد این حضور در مقابل ذوب آهن ، رقم زده شد، با بیش از ۸۰ هزار تماشاگر!

رسانه های زرد نه تنها به آن نپرداختند بلکه بطور گذرا و با تقلیل به آن اشاره کردند، اما در مقابل تیتر زدند که در بازی تراختور-ذوب آهن ۱۵ نفر مصدوم شدند!

آنانکه دوره نهضت و یا اکابر را گذرانده اند میدانند که مصدومیت عبارتست از آسیب دیدن بتوسط برخورد چیزی مثلا کتکاری و زیر پا ماندن و…..!

و با خواندن تیتر خبری رسانه های زرد متمایل به قرمز ، چنین استنباط میشود که در بازی مذکور یا درگیری شده و یا استادیوم فروریخته و یا از اینگونه حوادث بوقوع پیوسته است.

سه روز پیش در مجلسی یک خانم پزشکی که بیگانه با فوتبال هست، از بنده پرسید: فلانی! قضیه درگیری در ورزشگاه سهند چه بوده که ۱۵نفر «مصدوم» شده اند؟؟؟!!!

قبل از آنکه موضوع را روشن کنم به ذهنم رسید که رسانه های ضد تراختوری چقدر به هدف خود رسیده اند و فی الواقع موجبات شایعه و تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده اند! بعد عرض کردم که اصل قضیه چه بوده و ۱۵ نفر از تماشاچیان حاضر در ورزشگاه در اثر هیجانات حاصل از بازی دچار بدحالی و «عارضه» قلبی شده اند که ۱۳ نفر آنها توسط اکیپ اورژانس در ورزشگاه مداوا شده و دو نفر به بیمارستان منتقل شده اند!

گفتنی است که همین سایتهای ضدتراختوری، حتی در شرح تیتر خود نیز به هیجانات روحی و یا عارضه های قلبی تماشاگران اشاره نکرده بودند و فقط به تعداد مصدومین اشاره کرده بودند که باعث شده بود این مساله به ذهن خوانندگان خطور کند که حتما درگیری بوده که ۱۵نفر مصدوم شده اند!!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل