گمانه زنی بر فرصت کوتاه استانداری آذربایجان شرقی !
گمانه زنی بر فرصت کوتاه استانداری آذربایجان شرقی !

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی:  موضوع تعیین استاندار جدید برای آذربایجان شرقی بار دیگر به یکی از چالش های فضای مدیریتی استان تبدیل شده است و طبق روال همیشه لابی گری هایی در مجلس برای دست یابی به این مسوولیت در جریان است ! در این بین بعد از منتفی شدن نام چیت چیان، نام گزینه […]

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: 

موضوع تعیین استاندار جدید برای آذربایجان شرقی بار دیگر به یکی از چالش های فضای مدیریتی استان تبدیل شده است و طبق روال همیشه لابی گری هایی در مجلس برای دست یابی به این مسوولیت در جریان است !

در این بین بعد از منتفی شدن نام چیت چیان، نام گزینه های همسو با دولت برای تصدی مدیریت ارشد استان مطرح است و البته عناصری خارج از تفکرات همسو با دولت و طیف سیاسی او درحال رایزنی و لابی گری جدی با برخی نمایندگان استان هستند تا با جلب حمایت این نمایندگان که تقریباً نصف آن ها از جناح جریان مخالف سیاسی دولت به مجلس راه یافته اند، گزینه ی مد نظرشان بر صندلی صدارت استانداری آذربایجان شرقی جلوس کند .

اما مسئله این است که بقای استانداری در این برهه ی زمانی که حدود نیمی از عمر قانونی غیر قابل تمدید دولت دوم روحانی سپری شده است، حداکثر بیش از دوسال نخواهد پایید و با روی کار آمدن دولت جدید – که بر اساس تجربیات گذشته و به تناوب هر هشت سال در اختیار جناح مقابل قرار گرفته است – به ضرس قریب به یقین باید جای خود را به فرد دیگری بسپارد !

با این حال ملاحظه ی چالش های روند انتخاب استاندار قبلی که بر خلاف نظر فعالان سیاسی و ستادی دولت و بی اعتناء به طومار معروف ۲۰۰ نفره ی جمع آنان انجام گرفت ، شاید موجب شود دولت در این فرصت به گزینه های مقابل جریان منتسب به اصلاح طلبی نیاندیشد! اگرچه این بار طومار حمایت اصولگرایان مجلس را هم در دست داشته باشد؛ در غیر این صورت جای هیچ تردیدی نخواهد ماند که روحانی در آخرین دوره ی حضور در مقام رئیس جمهوری، واپسین اعتبار سیاسی خود را مصروف مصلحت اندیشی های چه بسا اهداف پسا ریاست جمهوری می کند !

واقعیت این است که حضور کوتاه مدت دو ساله در راس مدیریت استانی که با چالش ها و مطالبات بزرگی در حوزه های مختلف مواجه است و شرایط بین المللی و اقتصادی و نیز سنگینی سایه ی تبلیغاتی مجلس و دولت آینده نیز آن را تحت الشعاع قرار خواهد داد ، برای ایفای خدمت و مطالبات کفاف نمی کند و لاجرم چه بسا فایده ی همین فرصت بیش از هرچیز در راستای بسترسازی برای انتخابات آتی صرف چیدمان مدیریت های زیرمجموعه استان شود !

باید منتظر شد و دید دولت تدبیر و امید – که البته مردم چندان امیدی بر او ندارند – دراین برهه چه گلی بر سر استان خواهد زد ؛ آیا از بین هم جناحی های خود که در بین آن ها مدیران خوش سبقه ای هم وجود دارند ، قرعه به نام برجیس می زند یا عرصه را به بهانه ای به عناصر منتسب به جناح مقابل می سپارد تا احیاناً از فرصت حداقلی مدیریت استان استفاده حداکثری برای آینده سیاسی طیف منتظر کند ؟!