پیدا کردن سوراخ دعا توسط خبرگزاری تسنیم!
پیدا کردن سوراخ دعا توسط خبرگزاری تسنیم!

اویاقلیق: روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم آ.شرقی یادداشت قابل تاملی منتشر کرد که به نظر می رسد انگیزه های فرامتنی نویسنده، بر انصاف و عدالت رسانه ای مورد توجه رهبر انقلاب سایه افکنده و اصول حرفه ای خبرنگاری را نیز تحت الشعاع قرار داده است. در این مقاله قسمت هایی از یادداشت تسنیم را مورد بررسی […]

اویاقلیق: روز دوشنبه خبرگزاری تسنیم آ.شرقی یادداشت قابل تاملی منتشر کرد که به نظر می رسد انگیزه های فرامتنی نویسنده، بر انصاف و عدالت رسانه ای مورد توجه رهبر انقلاب سایه افکنده و اصول حرفه ای خبرنگاری را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
در این مقاله قسمت هایی از یادداشت تسنیم را مورد بررسی و نقادی قرار می دهیم و امیدواریم رسانه های ارزشی از دیوار کج جریان زرسالار که در لباس اصولگرایی، وصولگرایانه در حال پنهان کردن زشتی و خباثت های پیدا و پنهان خویش اند، غفلت نکنند.

۱٫ ابتدای مقاله با تمجید تلویحی نویسنده متن از تحرکات رسانه ای آجودان زاده عضو شورای شهر تبریز و تکرار گاف بزرگ پزشک خیر سابق، همراه شده است. تسنیم گفته است: « علی آجودان زاده، به وعده اوایل مهرماه خود در مصاحبه با رسانه‌ها عمل کرد و پرده از سیاست جدید شورایی و تضادهای جدی و واقعی سیاسی که در پسِ دوگانه‌های پوشالی و واهی پنهان شده برداشت.»

آجودان زاده به صراحت بر سیاست لیست امید در شورای شهر تاخت و وعده داد که «سال اول، باتوجه به حضورم در هیأت رئیسه، کنار آقای اکبرنژاد می‌نشستم و به خاطر حرمت آقای رئیس از برخی چیزها چشم پوشی می‌کردم، اما امسال در مقام شورا به خیلی از چیزها اعتراض می‌کنم، نمی‌خواهیم تقابل شود، اما در انتخاب هیأت رئیسه، مخالفت با آقای شهردار، طرح استیضاح و استعفای شهردار، شورا را به سمت تقابل کشاندند»

اولا اگر اشکالی رخ داده و آجودان زاده بخاطر عضویت در هیئت رئیسه ساکت مانده است، نشانه نگاه سهم خواهانه او به پارلمان شهری است. کجای این سکوت نشانه صداقت و عقلانیت است که تسنیم آ.شرقی از به اصطلاح افشاگری های اخیر آجودان زاده بعد از بی کلاه ماندن وی در هیئت رئیسه از فرط خوشحالی مست شده است؟!
ثانیا تقریبا در همه افشاگری های اخیر آجودان زاده هیچ سند قابل دفاعی ارائه نشده است. بطوریکه نه تنها وی اسناد تخلفات مورد ادعایش را رو نکرده است، بلکه اخیرا در مورد ماجرای کمیسیون ماده ۷۷ مجبور به عذرخواهی از فرج قلیزاده نیز شد. معلوم نیست که فهم تاخیری از حقایق بخاطر آلزایمر است یا نشانه همان بیماری است که امام علی (ع) فرمودند: زبان عاقل در پْشت قلب اوست، و قلب احمق در پْشت زبانش قرار دارد!
اما سوال از تسنیم آ.شرقی این است که چگونه حرفهای چنین سیاست مدار بی ثباتی را مبنای دفاع از حریم ولایت قرار داده؟!

2. در بند دیگری از یادداشت تسنیم آمده است: به زعم بسیاری از ناظران و آگاهان حوزه مدیریت شهری، این‌ها، سخنانی مهم بود؛ چراکه نمایان می‌ساخت در پسِ استراتژی همراهی و همدلی ظاهری شورانشینان اصلاح طلب و اصولگرا چه اتفاقاتی در جریان است. در سال اول در حالی که همگان انتظار داشتند با توجه به سبقه اصلاح‌طلبی امید‌ی‌ها و سبقه اصولگرایی و عملگرایی مستقلین، شکاف سیاسی دوران پساانتخابات ۲۹ اردیبهشت بر شورای شهر و شهرداری سایه افکند، در تعاملی ظاهری که نوید اختلافات آتی این شورانشینان را می‌داد، مستقلین با همراهی دو عضو عملگرایی لیست سیاسی، شهردار مدنظر خود را روانه ابوریحان ساختند.

اولا کجای دبیری و بابایی و یا حتی آجودان زاده و محرم محمدزاده سابقه سیاسی دارند؟! در انتخابات چند دوره گذشته این ها کجای لیست های اصلی اصولگرایی قرار داشتند؟! چسباندن افرادی همچون دبیری به اصولگرایان واقعا خودجوش بوده است یا سفارشی؟! از کجا توهم کرده اند که طیف مقابل لیست امید حتما باید اصولگرایی باشد؟! از قضا در مقابل لیستی که مدعی تغییر و امیدوار به حل اشکالات گذشته بود، کسانی بودند که خواستار حفظ شرایط قبلی و قبول نکردن اشکالات فاحش و فسادهای رخ داده در شورای چهارم تبریز بودند!
نشانه آشکار این سخن پافشاری دبیری برای ریاست هیئت رئیسه شوراست که برای رسیدن به آن حتی تا التماس و خواهش از شکور اکبرنژاد در شب قبل از انتخابات هیئت رئیسه نیز پیش رفت اما ناکام ماند.
آیا تسنیم از دبیری پرسیده است که بعد از کرامت شیطانی رخ داده در دوره ریاست وی در شورای چهارم اساسا در این دوره چطور به خود اجازه داده مدعی صندلی ریاست باشد؟! دوگانه اصلی دوره پنجم شورای شهر تبریز، عدالتخواهی و حفظ سیستم ناکارآمد سابق است و نباید با جابجایی این دوگانه به اعتماد عمومی شهروندان به ساز و کار مدنی جهت رفع مشکلات خیانت کرد.

ثانیا از متن یادداشت چنین بر می آید که نویسنده آن از ورود اعضای شورا به فاز سیاسی استقبال می کند. سوال اینجاست که سیاسی شدن شورا به نفع چه کسانی است؟ آیا سیاسی شدن پارلمان ذاتا غیر سیاسی، به بهبود وضعیت شهری منجر خواهد شد؟! مگر شهر تبریز اداره اطلاعات و یا فرمانداری و کلی مسئول زبده امنیتی و حساس به امور، کم دارد که آجودان زاده در سخنان سخیف خود آنها را متهم به کم کاری و اهمال در انجام وظایف متهم کرده بود؟! چه کسی به آجودان زاده سفارش کرده است که برپایه اطلاعات ویکی پدیا دایره ولایت مداری و مبارزه با فتنه را ترسیم کند؟! چرا تسنیم تعمدا تلاش کرده صابون لیز سیاسی بازی را زیر پای پزشک خیر سابق بگذارد؟! آیا در پس هل دادن ساده لوحان به جهنم اختلافات تمام نشدنی جناح ها، آبی برای اصولگرایان گرم خواهد شد؟!

۳٫ تسنیم در ادامه آورده است: از سوی دیگر به دلیل بافت اجتماعی و انقلابی تبریز، از سال گذشته عده‌ای از لیست امید‌ی‌های شورا تلاش کردند به جای دوگانه کلان اصلاح‌طلب_اصولگرا در شورا، بر گُرده انتزاع عدالت خواهی سوار شوند و با نشان دادن خود به نماد مبارزه با فساد و رانت و اعتراض به همه چیز و همه کس، تصویری کارتونی اما منجی‌گونه از خود نمایش داده و دوگانه عدالت‌خواهی_فساد را بازتولید نمایند.

پنهان شدن تسنیم پشت امثال دبیری برای تخریب و پرونده سازی علیه قلیزاده نشانه ضعف و سوء هاضمه سیاسی آنهاست. اگر توان نقد علمی را ندارند چرا می خواهند با پاک کردن صورت مساله بر چهره حقیقت خاک بپاشند؟!

اولا باید مد نظر داشت که روشنگری های عدالتخواهانه در شورای پنجم تبریز بدون هزینه و بدون واکنش از سوی نهاد های نظارتی نبوده است‌. برخلاف ادعای نویسنده یادداشت مذکور، عدالتخواهی برخی از اعضای شورای پنجم در ورطه اندیشه و تصور محدود نمانده و تلاش های عدالتخواهانه زلزله ای در جبهه زرسالار انداخته است که آنها را وادار به حملات کور کرده است.
از طرف دیگر عدالتخواهی در کشور ما مسیر قابل بحثی را طی کرده است و عموم شهروندان با درک بالای خود قوه عاقله تشخیص عدالت گرایی فصلی و عدالت گرایی اصیل را دارند و معلوم نیست تسنیم با چه معیاری مردم را فریب خورده کسانی دانسته است که به زعم نویسنده اش، مردم را با عدالت خواهی بدلی سرگرم کرده اند.
جعلی خواندن عدالتخواهی امثال قلیزاده در شورای پنجم بدون بررسی منصفانه و صرفا از دید جبهه سیاسی، اگر نشانه دهن کجی به منویات عدالتخواهانه رهبری نباشد! قطعا یک لج بازی کودکانه با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است.
چرا رهبر انقلاب در مورد عدالتخواهی حساسند ولی برخی از مدعیان سینه چاکش شکلک سیاسی درآوردن را بر هر امر عاقلانه ای ترجیح می دهند؟! چرا تسنیم بجای پیدا کردن سوراخ دعای تحقق عدالتخواهی، قلم خود را برای بستن اندک روزنه های رشد عدالتخواهی در جامعه بکار بسته است؟!

ثانیا آیا این همه گزارش رسمی و بیانیه ها و نوشته هاتی که از تخلفات رخ داده در دوره چهارم شورای شهر تبریز منتشر شده است، از نظر تسنیم کارتون است؟! آیا منتظر فیلم سینمایی فساد ۳۰۰۰ میلیاردی هستند تا کک شان بگزد؟! یعنی بقدری این تخلفات در بین برخی از رسانه های بزرگ اصولگرایان عادی است که گزارشات رسمی از تخلفات اداری و مالی در دوره چهارم شورای شهر و برخی تخلفات در دوره مدیریت شهین باهر بر شهرداری تبریز را در حد کارتون مضحک می پندارند؟! واقعا دفاع کاریکاتوری از مقام عظمای ولایت و شخص امام خامنه ای چه آورده فرهنگی و اعتقادی دارد که تسنیم این گونه نعل وارونه زده است؟!
آقایان اصولگرا فاین تذهبون؟!!!

4. تسنیم گفته است که بوی فتنه از عمارت ساعت می آید. تسنیم آورده است: این عضو اصولگرا و فرزند شهید در انتقاد از رونمایی کتب احمد زیدآبادی، یکی از محکومین فتنه ۸۸ در صحن جلسات شورای شهر تبریز که اجازه آن توسط شکور اکبرنژاد صادر شده بود، اظهار داشت «ورودی‌های شهر تبریز با بیلبورد بزرگ نوشتیم این شهر عزادار حسین است اما افرادی بودند که در فتنه ۸۸ به عاشورا توهین کردند هفته پیش یکی از این فتنه گران سه کتابش با اجازه شورا رونمایی شد اگر نهادهای امنیتی از این رونمایی مطلع بودند، باید پاسخگو باشند. ما ۲۵۰ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی نکرده‌ایم که شورای شهر تبریز جولانگاه فتنه گران باشد.»

اولا بویی که تسنیم استشمام کرده بوی فتنه نیست! بلکه بوی سوختگی است! سوختگی فرصتها برای زرسالاران شورای شهر تبریز! در این میان لازم نبود برای نهان کردن بوی مشمئز کننده منتشر شده، تسنیم آژیر قرمز سیاسی را به صدا در آورد! همین که هنر می کرد تا صدایش را پنهان کند کفایت می کرد. آقای تسنیم آبرومندانه تر نبود که بجای بو کشیدن، چشمان تان را باز تر می کردید تا در گرداب افتضاحات وصولگرایان گرفتار نمی شدید؟! ضمنا باید از برادران تسنیم پرسید که چطور بوی «کتاب» آزارشان می دهد اما از بوی فاضلاب اخلاقی و اقتصادی و اداری «وصولگرایان» مشمئز نمی شوند؟!

ثانیا گفته اند آجودان زاده بعنوان فرزند شهید علیه فتنه گران شوریده است. اگر این همه غلظت آجودان زاده در مبارزه با فتنه گران صادقانه است چرا سال گذشته به ریاست شکور اکبرنژاد که سخنان صریح و جنجالی بسیاری در فتنه ۸۸ داشت رای داد؟! چرا آجودان زاده در مورد ساکتین فتنه که از قضا اخیرا بلندگوی آنها شده است موضع گیری نمی کند؟! چرا تسنیم نمی گوید علت سکوت آجودان زاده در ماجرای رونمایی کتاب فرج قلیزاده چیست؟! اگر سکوت وی بخاطر عضویت در هییت رئیسه بود آیا سخنان اخیر وی نیز بخاطر سرخوردگی روانی بازماندن از هیئت رئیسه تلقی نمی شود؟!

ثالثا آجودان زاده در مورد بسیاری از مسائل روز حرف خاصی نداشته و در مورد زید آبادی نیز گوگل را عقل منفصل خود قرار داده است. اگر ویکی پدیا سند است! پس ادعای همان سایت در مورد تقلب در ۸۸ نیز درست خواهد بود؟! تسنیم باید پاسخگو باشد که چگونه به «ولایت مداری تحت دامنه گوگل» آجودان زاده اعتماد کرده و آن را باور کرده است؟!
رابعا تسنیم برای بیشتر کردن روغن پیاز داغ خود فرزند شهید بودن آجودان زاده را پیش کشیده است. طبق این فرمان استدلالی، که خواسته است شوریدن آجودان زاده علیه «احمد» و «شکور» را پشت آن پنهان کند! باید گفت که اگر آجودان زاده فرزند شهید است! طبق سخنان رهبری جانبازان هم شهدای زنده اند. حال باید شهید زنده ای که رئیس شوراست و یا کسی که ماه ها در جبهه ها برای دین و میهن جنگیده است حرفشان و یا محتوای کتاب شان سند باشد؟ یا کسی که به خاطر برکت خون پدرش از مواهب جمهوری اسلامی بهره ها برده ولی به اندازه ای که خورده هنوز برای نظام نجنگیده؟! طبق همین استدلال آبکی باید حرف میرحسین در سال ۸۸ نیز مورد قبول واقع میشد و یا اینکه امام علی (ع) باید خواسته طلحه و زبیر را قبول می کرد! چرا تسنیم بجای «ما قال» مورد تاکید ائمه اطهار، خواسته است مغالطه خود را «من قال» پوشش دهد؟!

۵٫ تسنیم گفته است: “گویی این روزها ماه عسل سال اول همراهی و دوستی ظاهری شورانشینان تبریزی به پایان رسیده است و با عیان شدن اختلافات در سال دوم، دامنه حواشی به هیئت رئیسه یکدست اصلاح طلب شورا نیز کشیده شده است؛ زیرا رئیس آن که همیشه در معرض انتقادات نسبت به ضعف اداره جلسات قرار داشته، این بار با دعوت از یک محکوم فتنه سال ۸۸، همگان را به یاد اظهارات چند سال گذشته‌اش که «احمدی نژاد و شورای نگهبان فتنه گر هستند» انداخت.”

تلاش تسنیم برای سیاسی کردن اختلافات تامل برانگیز است. چرا یک رسانه ارزشی بدنبال گل آلود کردن فضای پارلمان شهری است؟! چه کسی آنها را مامور کرده است که پارلمان شهری را از دو قطبی عدالتخواهی و سهم خواهی رانتی و مفسده انگیز به دوگانه جعلی اصولگرا-اصلاحطلب تقلیل دهند؟! چرا بجای نقد کورسوی عدالتخواهانه جهت رشد و توسعه بهتر عدالت در جامعه از طریق تکالیف محوله قانونی در شورای شهر تبریز؛ کمر همت بسته اند که شمع بیت المال را خاموش کنند؟! چرا تسنیم نمی گوید که طیف دبیری و آجودان زاده و دیگر شرکا، سال اول به قصد «دورخیز کردن» ظاهرا سکوت اتحاد گونه کردند؟! چرا تسنیم از نفاق و ریاکاری زرسالاران نمی نویسد؟! آیا بازی های سیاسی ارزش لگد مال کردن آرمان های امام خمینی و امام خامنه ای و وصیت های شهدا را دارد؟! باید از برادران تسنیم پرسید که فتنه گر بودن و یا نبودن احمدی نژاد و شورای نگهبان چه ربطی به مدیریت شکور در شورای شهر تبریز دارد؟! واقعا اختلافات بین دبیری و شکور از جنس اختلافات بین احمدی نژاد و میر حسین در ۸۸ است؟! کجای دبیری و شرکایش در دایره ایدئولوژیک نظام جای دارند؟! سبک زندگی، نحوه تعاملات، و … طیف اقلیت شورا واقعا در حدی است که نماینده جریان انقلابی در شورای شهر تبریز باشند؟!

۵٫  تسنیم در انتهای مقاله بالاخره بعد از این همه صغرا و کبری و مغالطه، از درد اصلی خویش سخن گفته است:” از سوی دیگر، فرج قلیزاده، دبیر هیئت رئیسه نیز در کنار حواشی اظهارنظرهای شاذ درباره عدم کمک شهرداری به هیئات مذهبی، حضور و تحصیل کردن ۷۰ نفر پرسنل شهرداری تبریز در استانبول و…، این روزها با حواشی مرتبط با کتاب نوشته شده خود «مردم انتخابات، مجلس و حکومت استبدادی» درگیر است که در آن کتاب، وی ضمن زیر سؤال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان قانون اساسی و تعبیر به “فله‌ای بودن” آن، نظام مقدس جمهوری اسلامی را با پادشاهی مرتجع آل سعود عربستان مقایسه می‌کند. (خبرگزاری تسنیم به زودی تحلیل جامع و مفصلی در رابطه با این کتاب و شبهات مطرح شده در آن منتشر خواهد کرد).”

اولا اظهار نظر شاذ زمانی است که تجربه ای در کار نباشد. با این همه تجربه در طول سالیان گذشته و بی انضباطی گسترده، مردم دیگر هیچ توجیهی را نمی پذیرند. از جهتی دیگر به نظرتان آیا شهرداری تبریز در کمک به هیئت ها عدالت را رعایت می کند؟! چرا تاکنون هیچ گزارش رسمی در مورد کمک به هیئت ها از سوی شهرداری ارائه نشده است؟! آیا با وجود برخی نیازها واقعا کمک به هیئت ها شرعا مجاز است؟! از جهتی دیگر؛ کجا هیئتی نیاز به کمک داشته و فرج قلیزاده مانع شده؟! چرا بحث شفافیت در هبه ها را به قضایای عرفی تقلیل می دهند؟! واقعا مایه گذاشتن از عزاداری امام حسین (ع) برای پنهان کردن غرض نامشروع شان، تاسف برانگیز و رقت انگیز است.
در محرم امسال یک مداح جوان که از قضا در شهرداری شاغل است! با وجود همه حمایت های رسمی و پنهانی از وی و تشکیلات مذهبی اش، شهر تبریز را لجن مالی کرد و متکبرانه از تف بالای سر بودن خود هیئتی اش سخن گفت. “شهر باید به من هیئتی عادت بکند”

واقعا برای اینگونه افراد باید حمایت بیشتری از مقداری که هست تعلق گیرد؟! اگر قوه عاقله برخی مدعی اصولگرائی بر احساسات سیاسی شان غلبه می کرد، باید بجای تریبون دادن مستمر به آن مداح، خیلی صریح و انقلابی، وادار به شفاف سازی دخل و خرج های تشکیلات مذهبی اش می کردند.
سوال اصلی این است که چرا تسنیم از جهت گیری شفافیت گرای فرج قلیزاده آشفته است؟! واقعا در بین برخی برادران، خبری است؟ یا نویسنده صرفا خواسته است با «خودکشی رسانه ای» برای جریان زرسالار فرصت سازی کند؟!
ثانیا افشاگری تخلفات شهرداری هیچگاه بصورت رسمی از سوی شهرداری تکذیب نشده است بلکه صرفا با مصاحبه و نه با ارائه گزارش رسمی سعی کرده اند برد رسانه ای افشاگری های قلیزاده را قیچی کنند. چرا تسنیم از ورود «سازمان بازرسی» به بروکراسی اداری شهرداری تبریز نگفته است؟! آیا هنوز خبردار نشده است که افشاگری های فرج قلیزاده، چشمان تیزبین سازمان بازرسی را نسبت به شهرداری تبریز حساس کرده است؟!

ثالثا کجا فرج قلیزاده درگیر حواشی کتابش است؟! در کدام محفل سیاسی و علمی سر مطالب کتاب جدل و بحث جدی و رسانه ای شده است؟! چرا تسنیم بجای پرداختن به محتوای سوالات اخیر فرج قلیزاده از شهردار تبریز، سعی می کند قضیه سوال را هم سیاسی کند؟! تسنیم در همین مقاله گفته است که اگرچه شهین باهر اصولگرای اصولگرا هم نیست اما حتما در بین اصلاح طلبها قرار نمی گیرد. واقعا سطح نگرش تسنیم تاسف آور است. بحث از تخلف رسمی است اما برخی ها می خواهند به هر نحو ممکن شهردار تبریز را از دادگاه عدالت و انصاف برهانند. چرا چنین به نظر می رسد که این شیوه انحرافی برای سرگرم کردن مردم طبق برنامه است و اتفاقی نیست؟! چرا به نظر می رسد که تسنیم شعور شهروندان را به سخره کشیده است؟!

رابعا تسنیم وعده داده است که در مورد کتاب فرج قلیزاده مطلب مفصلی منتشر خواهد کرد. «بیداری آذربایجان» از این اقدام تسنیم بشدت حمایت می کند و در این راستا پیشنهاد می کنیم برای اینکه همه پازل های پرونده سازی امنیتی جهت خفه کردن فرج قلیزاده فراهم گردد! در کتاب وی این موارد را نیز مستندا اسکرین شات کنند و به اطلاع شهروندان برسانند:
۱-  تخلفات اداری و مالی و استخدامی شهرداری تبریز
۲-  تخلفات سازمان ورزش که اخیرا مدیرعاملش بیکار شده است
۳-  بازداشت و تست الکل مدیر ارشد دستگیر شده
۴-  هبه های میلیونی بی حق و حساب برای برخی ها
۵-  نقش دبیری در فساد شورای چهارم تبریز و تخلفات رخ داده در همان دوره
۶- عیاشی برخی از مدیران که در بین آنها برخی از مدیران ارشد نیز هستند
۷-  و …..

سخن پایانی
روانکاوی متن تسنیم نشان می دهد که هدف متن به حاشیه بردن مسائل اصلی است. شاید تلاش های فرج قلیزاده و مملوس بودن وجهه عدالتخواهانه وی و احتمال تاثیر گذاری بر انتخابات سال ۹۸ از دلایل اصلی همه تقلاها برای خاموش کردن وی باشد. اما آنچه که مایه تاسف است، دل بستن اصولگرایان به امثال دبیری برای بالا نگه داشتن پرچم اصولگرایی در شورای پنجم تبریز است. واقعا قحط الرجال است یا حساب و کتاب های دیگری در کار است؟! وصولگرایان نفوذی در پارلمان شهری تبریز این روزها احساس خفگی سنگینی دارند. از طرفی فرد مورد نظرشان برای مدیریت سازمان جدید فرهنگی به سد محکم روحانی بلند پایه استانی برخورد کرده است و بعید می دانم براحتی بتوانند بر رویکرد انقلابی سید بزرگوار غلبه کنند و از طرفی دیگر افشاگری های فرج قلیزاده، عریان بودن پادشاه را فریاد می زند.
لذا برای فرار از مخمصه شاید پرونده سازی برای فرج قلیزاده و تغییر دادن میدان اصلی به بازی های حاشیه ای را بعنوان کارسازترین سیاست ممکن، دنبال می کنند و البته پروژه استیضاح هیئت رئیسه اگر صرفا یک توهم نباشد و کاملا هدف مند بوده باشد! باید فاتحه جریان اصولگرایی و مدعی انقلابی گری را خواند. تاسف بار است کسانی که خود را رفیق انقلاب جا می زدند با دزدان قافله شراکت بهم زده باشند تا علوفه بیشتری از طویله شهوت دنیا پرستی و زن بارگی و … برخی ها سهم شان شود.

 

تصویر زیر نیز صرفا جهت استحضار نویسنده یادداشت مورد بحث، از خبرگزاری تسنیم منتشر می شود تا از مواضع خودشان در طی نزدیک به دو سال گذشته مطلع شوند!