باعث اسلام هراسی یا اسلام گریزی نشویم!
باعث اسلام هراسی یا اسلام گریزی نشویم!

اویاقلیق – زهرا میرزائی: همۀ ما انسان ها وظایفی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی داریم؛ وظایفی که کم و بیش با آنها آشنا هستیم اما در این میان وظایفی هستند که گاه عمل به آنها، تأثیری فراتر از جامعۀ خودمان دارد بطوریکه این تأثیر، کل جهان را در بر می گیرد. حال اگر صاحب […]

اویاقلیق – زهرا میرزائی: همۀ ما انسان ها وظایفی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی داریم؛ وظایفی که کم و بیش با آنها آشنا هستیم اما در این میان وظایفی هستند که گاه عمل به آنها، تأثیری فراتر از جامعۀ خودمان دارد بطوریکه این تأثیر، کل جهان را در بر می گیرد. حال اگر صاحب چنین نگرشی در قبال وظایف خود باشیم، مسلماً بر چگونگی اعمال و گفتار مان دقیق و حساس تر می شویم.

شناسنامه هر فرد نشانگر هویت، ملیت و دین هر فرد است و اسلام بیانگر هویت مسلمانی هر فرد است ولی آیا تابحال به این فکر کرده ایم که رفتار و گفتار اجتماعی مان به عنوان یک مسلمان در جامعه، چه تأثیری بر جذب سایرین به دین اسلام یا دفع دیگران از دین اسلام در سراسر جهان دارد؟!

سابقه اسلام ‌هراسی به دهه ۱۹۸۰ باز می‏گردد که توسط یک مؤسسه‏ در انگلستان، ترس و نفرت از اسلام و همه مسلمانان تعریف شده است که نتیجه آن تبعیض و طرد مسلمانان از زندگی اقتصادی، اجتماعی و عمومی کشور می شود…

حال به نظر می رسد با توجه به تلاش بی وقفه غربی ها در ترویج اسلام هراسی، وظیفه ما مسلمانان در کل جهان و به خصوص ایران اسلامی سنگین تر می شود و به قول معروف اگر نمی توانیم کسی را شیفته اسلام کنیم حداقل از آن هم گریزان نکنیم.

اگر به ریشه های این قضیه برسیم خواهیم دید که مقصر اصلی، خودمان هستیم! شما فرض کنید شخصی در رأس اموری قرار دارد با وجهه کاملا اسلامی، جای مهر در پیشانی و ریش یا اگر خانم باشد با حجاب چادر و …، اما در مهمترین وظیفه اش که حق الناس است کوتاهی می کند و به راحتی آب خوردن حقی را ناحق، زیر دست هایش را تحقیر و به عبارتی، خدایی می کند… خب این شخص به وظیفه اش در قبال دین اسلام نه تنها خوب عمل نکرده بلکه باعث زدگی افراد زیادی هم از دین اسلام شده است!

کجای دین اسلام حق الله بر حق الناس برتری دارد؟! کجای دین اسلام گفته شده است آنقدر نماز بخوان که جای مهر بر پیشانی ات بماند ولی حق مظلوم را به راحتی نا حق کن؟! کجای دین اسلام بر لباس و ریش و ظاهر اسلامی بیشتر از انسان بودن یک مسلمان، تاکید شده است؟ در کجای دین اسلام، پایمال کردن، تحقیر کردن و کشتن شخصیت و روح انسانها به واسطه پست و مقام دنیایی، سفارش شده است؟! بر اساس کدام اصل، دین اسلام فریب مردم را جایز دانسته بطوریکه چادر سر کردن بخاطر شغل و پست بوده و در خارج از فضای محیط کار، بدحجابی اصل باشد؟!

کی و کجا دین اسلام دروغگو و هزار رنگ بودن را بخاطر منافع دنیایی جایز دانسته؟! کجا دین اسلام اجازه داده در لباس اسلام و به نام اسلام قلبها شکسته و حساب و کتاب قیامت مسخره شود؟! …

نه! اصلاً و مسلماً ما مسلمانان حق نداریم بخاطر منافع خود، ضربه هایی به دین اسلام وارد کنیم؛ ضربه هایی که غربی ها از آن برای ترویج اسلام هراسی در سراسر دنیا بهره ببرند.

همۀ این اشتباهات بخاطر غفلت و عدم شناخت ما مسلمانان از دین اسلام است؛ دین اسلامی که کاملترین دین خداست و با این اشتباهات، به دست ما انسان هایی که ادعای مسلمانی داریم کمرش می شکند و کاش طوری نشود که شرمنده حضرت ولی عصر (عج) شویم…