دعوای نعمتی حیدری اقلیت شورای شهر تبریز!
دعوای نعمتی حیدری اقلیت شورای شهر تبریز!

اویاقلیق: امروز ظاهرا دیالوگ تندی بین برخی از اعضای شورای شهر تبریز بر سر ریاست کمیسیون فرهنگی شکل گرفته است. احتمالا از محتوای سخنان رد و بدل شده از طریق رسانه ها مطلع شده اید. اما در این مجال قصد داریم از لابلای برخی مطالب مطرح شده در جلسه امروز به لایه های پنهانی برخی اتفاقات […]

اویاقلیق: امروز ظاهرا دیالوگ تندی بین برخی از اعضای شورای شهر تبریز بر سر ریاست کمیسیون فرهنگی شکل گرفته است. احتمالا از محتوای سخنان رد و بدل شده از طریق رسانه ها مطلع شده اید. اما در این مجال قصد داریم از لابلای برخی مطالب مطرح شده در جلسه امروز به لایه های پنهانی برخی اتفاقات تاریک و مبهم اخیر روشنایی بیافکنیم:

۱ –  آقای محرم محمد زاده در استدلال عدم صلاحیت شکور برای عضویت در کمیسیون فرهنگی گفته اند که آقای اکبرنژاد آیا می‌توانید نام دو شاعر آذربایجان یا کتاب فرهنگی را نام ببرید که می‌خواهید عضو کمیسیون فرهنگی شوید؟!

بیداری آذربایجان:
اولا: معیار دم دستی بازی اسم و شهرت بیشتر به کار کودکان می آید نه اینکه میزانی برای سنجش داشتن فکر فرهنگی!
ثانیا: اگر واقعا اصرار دارند که پزشک ها بخاطر مشغله کاری شان و البته عدم ارتباط کافی با جامعه فرهنگی اساسا نمی توانند عضو فرهنگی موفقی در کمیسیون فرهنگی باشند، پس چرا دکتر دبیری را از این فلسفه آگاه نکرده اند؟! چرا نسبت به حضور دکتر دبیری در میان اعضای کمیسون فرهنگی معترض نیستند؟! اگر اکبر نژاد فرصت کافی و یا اطلاع کافی از مسائل فرهنگی ندارد، به طریق اولی دکتر دبیری که نه پیشینه شکور را دارد و نه سابقه سیاسی شناسنامه دار و نه فرصت کافی؛ باید مورد حمله شدیدتر محرم عمی قرار گیرد. آقای محمدزاده بالاخره شما نعمتی هستید یا حیدری؟! و یا هر دو؟!
ثالثا: آقای محمد زاده اخیرا از یکی از کارگردان های بومی شکایت کرده اند. علت شکایت علامت پرسشی است که کارگردان مذکور در مقابل سفر ژاپن محمدزاده و صادقزاده گذاشته بود. اگر سفر شخصی نبوده چرا محرم عمی چماق قضائی را برای دفاع از سفر کاری بلند کرده است؟! و اگر سفر شخصی بوده باید در مورد هزینه های آن روشنگری کنند. وقتی یک شخصی که ادعای فرهنگی بودن دارد و اسم و فامیل هنرمندان را می داند و البته به شومن بودن خودش در رسانه ملی مفتخر است! زبان رسانه و فرهنگ را نمی داند و قدرت تحمل علامت سوال های شهروندان را ندارد، پس چرا خود را وارد معرکه یک انتخابات فرهنگی کرده و اصطلاحا خود را هزینه بی هنران عقده ای می نماید؟!
آقای محمد زاده آیا بدرستی نشانه گرفته اید؟!

۲ –  آقای دبیری گفته اند: آقای اکبرنژاد شما گفتید به خاطر جانبازی، ریاست سال اول شورای پنجم را بر عهده بگیرم و سال دوم شما رئیس باشید!

بیداری آذربایجان:
اولا این نقل قول خصوصی که مدعی هستید را چرا الان می گوئید؟! بهترین زمان برای انتشار آن در انتخابات هیئت رئیسه بود. واقعا چه در فکر دارید که این نقل قول جنجالی را برای کمیسیون فرهنگی منفجر کردید؟!
ثانیا بر فرض صحت این نقل قول، الان انتظار دارید که شکور شما را بعنوان رئیس کمیسیون فرهنگی انتخاب کند؟! مگر نه این است که ریاست کمیسیون با آرای اعضای شورا انتخاب می شود پس چرا بجای اینکه هنر مدیریت فرهنگی خودتان را نشان دهید، روضه یزید می خوانید؟! براستی چه کسی به شما قبولانده است که می توانید با این همه مشغله مربوط و نامربوطی که الان تحت مدیریت تان هست، در کمیسیون فرهنگی توفیق درخوری داشته باشید؟! بهتر نبود شما آن خربزه فروشی که اسباب لیز خوردنتان را فراهم کرده می یافتید و از او شاکی می شدید؟!
ثالثا با این نقل قول، همه بزک هائی که برای ریاست خودتان بر شورای پنجم گریم کرده بودید به یکباره شسته شد. سال قبل شما گفتید بخاطر رای مردم در هیئت رئیسه کاندید می شوید اما به یکباره منصرف شدید. آیا رای مردم برای تان ارزش داشت یا معامله گری تان با شکور طبق نقل قولی که امروز فاش کردید؟!
از طرفی دیگر بنا به نقل امروزتان انتقادات رسانه های زنجیره ای حامی شما از مدیریت شکور در یکسال گذشته یک بلوف و فریب افکار عمومی بود؟! اگر قول و قراری با شکور داشتید پس چرا اینقدر با ولع و پشتکاری مثال زدنی به هر دری زدید و هر کس و ناکسی را واسطه قرار دادید تا یکپارچگی تیم حریف را برهم بزنید و به کام دل تان برسید؟!
حال اگر نقل قول امروزتان درست باشد، پس باید پرسید که چرا شما به دروغ ریاست شکور را زیر سوال می بردید؟! و اگر نقل قول تان درست نیست پس چرا به دروغ بدقولی را به اکبرنژاد نسبت دادید؟! و شائبه رانتی بودن تمامی امور شورا را القاء کردید؟! آیا نمی دانید که نطفه نفاق و ریاکاری در حضیض دروغ پیشگی بسته می شود؟! براستی چرا خود را در مسیر هلاکت قرار داده اید؟!
آقای دبیری، چه بر فرض صحت نقل قول تان و چه بر فرض عدم صحت نقل قول تان، شما برای آرام کردن خودتان بر زخم اقتصادی مردم نمک پاشیدید. اگر شکور لایق ریاست است، چرا شما مدافع شایسته سالاری نیستید و اگر شکور لایق نیست چرا بجای نقد عملکرد او، شخصیت وی را مورد هجمه قرار می دهید؟! و در نتیجه نشان می دهید که همه چیز را برای خود می خواهید؟!
آقای دبیری براستی رعایت بهداشت سیاسی اینقدر سخت است؟!

۳ –  آقای قلیزاده گفته اند که اگر به نزد بزرگان شهر برای مشورت رفته‌ایم، اصلا چیز بدی نیست و بد این است که عده‌ای در ویلاهای شخصی حضور داشته باشند!

بیداری آذربایجان:
اولا باید قلیزاده مشخص کند که برای چه چیزی نزد بزرگان شهر رفته اند و در مورد چه کسی مشورت گرفته اند؟! باید روشنگری صورت گیرد آیا ادعای آجودان زاده مبنی تلاش لیست امید برای تغییر شهردار با مشورتی که قلیزاده آن را امروز تائید کرده است ارتباطی دارد؟!
ثانیا حضور در باغ-ویلای شخصی و یا ویلای اشخاص دیگر به هیچ وجه ناپسند نیست اما چرا قلیزاده با کنایه و عتاب آلود در مورد حضور بعضی از اعضای شورای شهر در برخی ویلاها سخن گفته است؟! چرا کسی پاسخ درخوری به ایشان نداد؟! آیا این کنایه ها با انتشار برخی اخبار و شایعات ارتباطی دارد؟!
آقای قلیزاده بالاخره چه موقعی قرار است قوانین بهداشت سیاسی به مرحله اجرا در بیاید؟!