ابعاد جدیدی از اختلاس در بانک مسکن اهر!! + سند
ابعاد جدیدی از اختلاس در بانک مسکن اهر!! + سند

اویاقلیق: ۲ ماه پیش بود که خبر اختلاس میلیاردی در شعبه مرکزی بانک مسکن اهر ، بعد از پیگیری های لازم از مراجع مربوطه توسط رسانه بیداری آذربایجان منعکس شد. همانطور که در آن گزارش نیز اشاره شد، با اینکه ظاهرا روند رسیدگی قضائی به این پرونده تمام شده و مجری برداشتهای غیر قانونی نیز […]

اویاقلیق: ۲ ماه پیش بود که خبر اختلاس میلیاردی در شعبه مرکزی بانک مسکن اهر ، بعد از پیگیری های لازم از مراجع مربوطه توسط رسانه بیداری آذربایجان منعکس شد. همانطور که در آن گزارش نیز اشاره شد، با اینکه ظاهرا روند رسیدگی قضائی به این پرونده تمام شده و مجری برداشتهای غیر قانونی نیز به انفصال از خدمت ، ۶ سال حبس، ردعین وجوه برداشتی در حق بانک مسکن، و پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر مبلغ اختلاس در حق صندوق دولت محکوم شده است، اما نشانه های جدیدی در مورد این پرونده به دست آمده است که احتمالا در صورت اعاده دادرسی می تواند حکم دادگاه را تغییر داده و پای نفرات دیگری را به این پرونده باز کند.
در یکی از این موارد، شخصی با انتشار فیلم ویدئویی از خود، با اظهار این نکته که در روز مراجعه به بانک و مواجه شدن با حساب خالی خود! ، مجری برداشتها و محکوم پرونده در شعبه بانک حضور نداشته است میگوید: سایر کارمندان این شعبه، با متوجه شدن این نکته که از حساب من بدون اجازه و درخواست من مبالغی برداشت شده است، بدون اینکه سندی از من دریافت کنند، مبلغ برداشت شده را عینا و همان روز به من تحویل دادند!!

این فرد با انتشار این ویدئو اعلام آمادگی کرده است تا در صورت نیاز در دادگاه حاضر شده و شهادت می دهد تنها محکوم این پرونده که از خدمت در بانک مسکن کنار گذاشته شده است، در روز مواجهه وی با حساب خالی اش ، در شعبه حضور نداشته و است! و همکاران وی پول او را همان روز پرداخت کرده اند!

این موضوع نشان می دهد احتمالا در این اختلاس معاون یا مباشری وجود داشته است که توانسته است از دست قانون قسر در برود!

همانطور که در گزارش ابتدائی نیز مطرح شد، در این پرونده قضائی هیچ اسمی از فردی که دستور برداشتهای غیرقانونی را صادر کرده است وجود ندارد! و افراد مورد هدف این برداشتهای غیرقانونی که تعدادشان به بیش از ۸۰ نفر می رسد، هیچ کدام شکایتی در این رابطه انجام نداده اند چراکه اکثرا افراد بی سواد یا کم سواد هستند.

طبق سند زیر که به عنوان نمونه منتشر می شود، دستور پرداخت توسط رئیس دایره به تحویل دار صادر شده است و تحویل دار طبق دستور ، برداشت از حساب مشتری را انجام داده است.

امیدواریم مسئولان بانک مسکن و یا مسئولان قضائی توضیحات خود در رابطه با پرسش افکار عمومی از نحوه تصمیم گیری در مورد این پرونده را مضایقه نکنند.

البته همه این موارد در حالی رخ داده است که تنها محکوم پرونده می گوید در این اختلاس نقشی نداشته است و این پرونده پاپوشی است که وی را گرفتار کرده است .

بیداری آذربایجان آمادگی دارد اسامی افرادی که به حساب آنها دستبرد زده شده است را منتشر نماید.