آیا این عدالت و انصاف مد نظر قرآن است؟!
آیا این عدالت و انصاف مد نظر قرآن است؟!

اویاقلیق: اخیرا و به مناسبت هفته دولت، دستگاه های اجرایی مختلف دستاوردهای یک ساله خود را منتشر کرده اند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز برخی از دستاورد های یکساله خود را منتشر کرده است. نکته قابل تاملی که در میان گزارش عملکرد اداره ارشاد آذربایجان شرقی به چشم می خورد، […]

اویاقلیق: اخیرا و به مناسبت هفته دولت، دستگاه های اجرایی مختلف دستاوردهای یک ساله خود را منتشر کرده اند. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز برخی از دستاورد های یکساله خود را منتشر کرده است.
نکته قابل تاملی که در میان گزارش عملکرد اداره ارشاد آذربایجان شرقی به چشم می خورد، افتتاح سومین استودیوی قرآنی کشور است که با حمایت ۷۰۰ میلیون تومانی دولت، یکی از موسسات قرآنی تبریز توانسته است دومین استودیوی اختصاصی خود را افتتاح کند.
امیدواریم پوستر منتشر شده در مورد تخصیص اعتبار ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی دولت به یک موسسه قرآنی درست نباشد چراکه مسئولین ذی ربط  باید پاسخگو باشند که با وجود یک استودیوی اختصاصی در آن موسسه قرآنی، چه توجیه اقتصادی و فرهنگی برای این کار وجود دارد؟!
آیا برای دیگر موسسات قرآنی نیز چنین طرح های حمایتی انجام داده اند؟! آیا از وضعیت اقتصادی دیگر موسسات قرآنی و فرهنگی اطلاع دارند؟! آیا خبر دارند که برخی موسسات قرآنی بخاطر ارائه خدمات تقریبا رایگان جهت رشد فرهنگ قرآنی، دچار چه مشقات اقتصادی هستند؟! آیا خبر دارند که بخاطر ناتوانی در پرداخت اجاره محل، برخا مدرسه ای قرآنی با بیش از ۱۵۰۰ دانش آموز از هم پاشیده است؟! آیا بنا بر حمایت از فرهنگ قرآن است یا تولید ثروت برای نورچشمی ها؟! کجای قرآن چنین عدالتی را تائید کرده است؟!

چرا اداره ارشاد استان بجای کم کردن شکاف طبقاتی فی مابین موسسات فعال قرآنی در سطح شهر، به عمیق تر شدن بی عدالتی در تخصیص اعتبارات به مراکز فرهنگی و قرآنی اقدام کرده است؟!
از طرفی دیگر، این استودیو قرار است چه کاری انجام دهند؟! تولید نوارهای صوتی؟! تولید فیلم؟! تولید برنامه؟!…
اگر بنا بر تولید است باید پاسخگو باشند که با وجود وضعیت دشوار اقتصادی، وقتی استودیو های آماده در سطح شهر به سهولت توان اجرایی کردن ایده های قرآنی را با منطقی ترین هزینه ها دارند، ویترین سازی چه معنایی می تواند داشته باشد؟!
باید پاسخگو باشند که فلان موسسه چقدر کار تولیدی دارد که استودیوی شخصی اش کفاف آنها را نمی دهد و باید با حمایت دولتی یاری گردد؟!
این استودیو به نام یک موسسه خاص است و این بدان معنی است که دیگران و از جمله همه موسسات قرآنی مشابه، برای انجام پروژه های خود مجبور به پرداخت هزینه هستند. بعبارتی دقیق تر، انگار برخی در اداره ارشاد برای نورچشمی خود مرغ تخم طلا تدارک دیده اند.
متاسفانه دولت به مرض بدخیمی گرفتار است. برخا مفسدین رخنه کرده در دولت با برخی اقدامات خود به قصد پولشوئی بعضی کارها و حمایت ها را انجام می دهند ولی مهم ترین دلیل ولخرجی های برخی از دولتی ها، عملکردسازی فریب کارانه جهت انحراف افکار عمومی از ویرانی های سیل بی تدبیری ها است. متاسفانه برخی از حمایت های دولتی در جهت سیاست های تبلیغاتی نامشروع رسانه ای است. بطوریکه خیلی نرم و بی صدا گاهی سر کیسه را برای سرمست کردن غلامان خانه زاد خود، حسابی شل می کنند تا در روز مبادا در معرکه های سیاسی و رسانه ای، سیرک فرهنگ تراشی و به اصطلاح دین دوستی و قرآن گرائی برای دولت راه بیاندازند.