زنگ خطر برای مسولان و هواداران تراختور!
زنگ خطر برای مسولان و هواداران تراختور!

اویاقلیق: از بین تیمهای اسم و رسم دار، به خواهرخوانده خود می نازیدیم که در مقایسه با تیمهای سرخابی ، به ما نزدیکتر بودند و مسئولان آنها با مسولان تراختور و هوادارانشان نیز با پرشورها، تعامل و تفاهم داشتند، لاکن صحبتهای تند مدیر محترم سپاهان ، جناب تابش علیه تیم اول آذربایجان ، صورت خوشی […]

اویاقلیق: از بین تیمهای اسم و رسم دار، به خواهرخوانده خود می نازیدیم که در مقایسه با تیمهای سرخابی ، به ما نزدیکتر بودند و مسئولان آنها با مسولان تراختور و هوادارانشان نیز با پرشورها، تعامل و تفاهم داشتند، لاکن صحبتهای تند مدیر محترم سپاهان ، جناب تابش علیه تیم اول آذربایجان ، صورت خوشی نداشت و ما امیدواریم که سایر اعضاء باشگاه سپاهان ، با آقای تابش همنظر نباشند و تحقیرات جناب تابش، موضع شخصی ایشان باشد و موضوع بهمین مقدار خاتمه یابد و شکر آب شدن رابطه ، بخصوص به هواداران تسری نکند.
از زمانیکه تراختور در لیگ برتر بوده، بارها تجربه شده که عوامل فدراسیون ، این تیم را بچشم تیم ناتنی در لیگ دیده و برخورد کرده اند. بعنوان مثال در ماجرای درگیری هواداران دو تیم استقلال و تراختور در آزادی که هواداران استقلال میزبان بوده و چندین برابر تراختوریها بودند، هر دو تیم جریمه شدند؛ اما جریمه تیم تراختور دو برابر تیم استقلال بود، حال بگذریم از این نکته که در اوضاع فعلی کشور که با تهدیدهای آشکار دولتهای متخاصم، بیش از هر زمانی به وحدت ملی نیازمندیم، هواداران استقلال شعارهائی در جهت تفرقه ملل ایرانی و بر ضد امنیت ملی سر دادند و کسی مذمتشان نکرد!
پس لازم است که هواداران تراختور به این نکته دقت کنند که هرگونه تخلف آنها با تشدید کیفر مواجه میشود، در حالیکه تخلف هواداران رقیب را جزء زیبائیهای فوتبال قلمداد خواهند کرد!
بنابراین هواداران تراختور در رسانه ها و بخصوص فضای مجازی از تنش با هواداران سایر تیمها خودداری کرده و در عوض انرژی خود را صرف تشویق و همراهی تیم در تبریز و سایرشهرها کرده و تا حد ممکن از ایجاد حاشیه برای خود و تیم اجتناب کنند.
برخلاف اوایل فصل که تراختور امسال برای بقا در لیگ بسته میشد و چند بازیکن متوسط جذب شده بود، اکنون تیم اول آذربایجان با جذب بازیکنان طراز اول و جایگزینی بازیکنان درجه دو با ستاره ها ، از مدعیان قهرمانی بحساب می آید.
تا یکماه پیش، نامی از تراختور در بین تیمهای مدعی نبود و سپاهان و استقلال و پرسپولیس، هر یک خود را قهرمان بلامنازع مینامیدند. و در این میان تیم سپاهان با تجمیع ستاره ها تصور میکرد که تیمی جلودارش نیست و استقلال هم علاوه بر توانائی های تیمش، انتظار آنرا داشت که بعد از قهرمانی پیاپی پرسپولیس، امسال نوبت این تیم باشد که بنا به «مصلحت» چهل میلیون ایرانی را خوشحال کند! (چهل میلیون دیگر دو سال است که خوشحال میشوند!) …. اما از زمانیکه زنوزی بمیان هواداران آمد و شور و شوق آنها را از نزدیک دید، هوائی دیگر پیدا کرد. آستینها را بالا زد و کیف خود را و نه کیف بیت المال را ، باز کرد و آنوقت تراختور، تراختور شد!
از لیگ چهاردهم به این طرف که واقعه جمعه سیاه حادث شد، حتی در زمان تراختور کهکشانی قلعه نوئی کسی از تراختور، دیگرحساب نمیبرد و در رسانه ها انعکاسی نداشت، انگار میدانستند که چه بلائی بر سر تراختور خواهند آورد، اما امسال باز هم تراختور مدعی شده و مدعیان دیگر از آن حساب میبرند!
امسال نه آجرلو هست که سروش رفیعی را از چنگ قلعه نوئی بیرون بکشد و شش ماه اضافه خدمتش را حل کرده و تقدیم پرسپولیس کند و نه تحریمهای تحمیلی آجرلو و فدراسیون به تراختور!
امسال تراختور صاحب دارد با پول شخصی و نخواهد گذاشت که «مصلحت ها» مانع قهرمانی تراختور شوند!
اما مواظب باشیم که در دام بدخواهان نیفتیم! هم مسئولان تیم و هم هواداران !! ایجاد حاشیه یکی از همان تله هاست. امروز با هزینه ۱۲میلیارد حاج صفی که گویا از جیب آقایان و یا بیت المال پرداخت شده، مسولان را مشغول حواشی کرده و حواسشان را پرت میکنند، فردا با حاشیه ای دیگر برای مدیران و بازیکنان و نیز هواداران تراختور!
درخاتمه از آقای زنوزی که فرضا دوازده میلیارد برای جذب احسان حاج صفی، از جیب شخصی خود خرج کرده اند تا باعث شادی و مسرت بیش از ۴۰ در صد از جمعیت مملکت اسلامی شوند، تشکرمیکنیم !
امیدواریم آقایان سرخابی و زرد طلائی هم بجای پول صغیر و کبیر، از جیب خود خرج کنند و بعد باد به غبغب بیاندازند و از «افتخار» حرف بزنند!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل