آیا توبه زرسالاری فقط مرگ است؟!
آیا توبه زرسالاری فقط مرگ است؟!

اویاقلیق: بالاخره انتخابات هیئت رئیسه شورای پنجم شهر تبریز برگزار شد و نتیجه بر خلاف همه چانه زنی های پشت پرده که می خواست همه چیز را با تهدید و تطمیع و تحقیر به نفع خود تغییر دهد رقم خورد و امیدواری ها برای اصلاح و تغییر رویه سابق دچار مرگ سیاسی نشد. طیفی در […]

اویاقلیق: بالاخره انتخابات هیئت رئیسه شورای پنجم شهر تبریز برگزار شد و نتیجه بر خلاف همه چانه زنی های پشت پرده که می خواست همه چیز را با تهدید و تطمیع و تحقیر به نفع خود تغییر دهد رقم خورد و امیدواری ها برای اصلاح و تغییر رویه سابق دچار مرگ سیاسی نشد.

طیفی در شورای شهر تبریز در چند ماه گذشته با زیر پا گذاشتن همه اصول حرفه ای و اخلاقی، تمام تلاش خود را کردند تا با انواع و اقسام شیوه های غیر اخلاقی، جو ناامیدی و سرشکستگی و ناکارآمدی از شورای پنجم را به جامعه تزریق کنند و با تقلیل گرایی انحرافی و صرفا به قصد رسیدن به گندم ری، تصویری منجی گونه از برخی ها در افکارعمومی درست کنند.

اما به این حد نیز اکتفا نشد و با واسطه قرار دادن تعدادی از موجه ترین افراد، سعی کردند تا رقبای شان را در معذوریت اخلاقی گرفتار کنند.

کسانی که اخیرا موج رسوایی اخلاقی شان از «شین آباد» تا «شهر شین» شهروندان را متحیر از جسارت و بی حیایی شان کرده است، عملا برخی از ملاها و مداحان و ریش سفیدان مورد اعتماد مردم را برای تغییر روند رو به رشد یک سال گذشته اجیر کردند تا اگر نتوانستند با پول و وعده ها و سهم دهی ها رقبای خود را وادار به تمکین کنند، از این طریق رای آنها را بُزخری کنند.

اما نشد آنچه که انتظار داشتند بشود!

چرا؟

تصور یک عده ی پر مدعا و زرسالار از رقابت، به مثال همگرایی کفتارها برای سهم بیشتر است! یعنی هدف شان فقط وسیع تر شدن دایره اختیارات و فربه تر شدن است.

اینان با جامعه انسانی سر جنگ دارند. با چیزی که نتوانند آن را بخرند سر جنگ و مخاصمه دارند.

در همین چند هفته گذشته از آبدارچی تا محکوم شورای چهارم شهر را مامور لجن پراکنی و تهدید و تحقیر رقبای شان کردند.

بهر حال سمپاشی های شان جواب نداد و نتیجه مورد نظرشان حاصل نشد.

به فرموده مولای متقیان چه بسیارند عبرت ها و چه کم اند عبرت گیرندگان.
براستی عبرت خواهند گرفت؟!

کسانی که در چندین دوره گذشته به ضرب فریب افکار عمومی و پول پاشی توانسته اند بر مردم سوار شوند و منافع عمومی را به خاطر نابلدی و ناکارآمدی و بازی های رانتی هدر دهند، می خواهند مصداق عبرت باشند یا در جرگه عبرت گیرندان؟!

قافله زرسالار باید تا دیر نشده به سوی انصاف و عدالت توبه کند.
باید به سوی مردم باز گردند.
باید از فریب افکار عمومی دست بردارد.
باید از مردم عذرخواهی کنند.
از این همه افتضاح و سرشکستگی که حاصل تدبیر دیروزشان بوده و امروز ملت را دوباره با کابوسی از تحقیر فساد دیروزشان روبرو کرده باید شرمسار باشند و به فکر جبران.