اولین اداره بانوان کمیته امداد کشور در تبریز افتتاح می شود / ورود کمیته امداد به حوزه دریاچه اورمیه
اولین اداره بانوان کمیته امداد کشور در تبریز افتتاح می شود / ورود کمیته امداد به حوزه دریاچه اورمیه

اویاقلیق – بیداری آذربایجان: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در گفتگو با بیداری آذربایجان با اعلام خبر تشکیل اداره بانوان کمیته امداد تبریز اظهار داشت: دهم شهریور ماه اداره ویژه بانوان کمیته امداد تبریز به صورت رسمی در خیابان بهادری تبریز افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد. محمد کلامی افزود: این اداره که […]

اویاقلیق – بیداری آذربایجان: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در گفتگو با بیداری آذربایجان با اعلام خبر تشکیل اداره بانوان کمیته امداد تبریز اظهار داشت: دهم شهریور ماه اداره ویژه بانوان کمیته امداد تبریز به صورت رسمی در خیابان بهادری تبریز افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محمد کلامی افزود: این اداره که به این شکل برای اولین بار در کشور به بهره برداری می رسد، در راستای ارائه خدمات بهتر به بانوان مددجو و افزایش سلامت اداری طراحی شده و پرونده کلیه مددجویان خانم زیر ۵۵ سال به این اداره منتقل شده است و همه پرسنل این مجموعه اعم از مددکاران، ناظران شغلی و مسئولان درمان از خانمها تشکیل شده اند.

ورود کمیته امداد به حوزه دریاچه اورمیه و حفظ اکوسیستم منطقه

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طبق پیش بینی ها تنها بخشی از دریاچه به شکل اولیه احیا خواهد شد، برای حفظ اکوسیستم حوزه آب ریز دریاچه اورمیه و جلوگیری از فقیرشدن و تامین معیشت اهالی منطقه، شغلهای جدید در منطقه ترویج داده می شود که یکی از آنها ترویج نصب پنلهای خورشیدی برای تولید برق و فروش انرژی مازاد به شبکه برق کشور است.

مدیرکل امداد استان در تشریح این طرح گفت: این پنلهای خورشیدی که توسط شرکت سازنده تا ۱۰ سال گارانتی دارند، با رقم ۳۰ میلیون تومان خریداری و در اختیار خانواده هایی که تحت تاثیر خشکسالی دچار فقر شده اند قرار می گیرد . تولید برق این پنلها که طبق توافق صورت گرفته توسط دولت خریداری خواهد شد، ماهیانه مبلغ هفتصدو هشتاد هزار تومان است و اقساط آن از محل فروش و بدون اخذ ضامن کسر خواهد شد که در ۵ سال اول مبلغ ۶۰۰ هزار تومان و در سالهای بعد همه درآمد برای مددجو خواهد بود.

وی ارائه آموزش و تسهیلات برای کشت گیاهان ویژه مناطق خشک از جمله پسته، زعفران و پرورش شتر و گوسفندان رومانو را از دیگر تمهیدات کمیته امداد استان برای حفظ اکوسیستم منطقه عنوان کرد.

آموزش ۲۰۰۰ کمک پرستار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی

کلامی در تشریح دیگر طرح های جدید کمیته امداد استان با تاکید بر اینکه استان آذربایجان شرقی پنجمین استان سالمند کشور است و طی چند سال آینده به سومین استان سالمند کشور تبدیل خواهد شد گفت: طی توافقنامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، دوره آموزشی کمک پرستاری برای ۲ هزار نفر از مددجویان بانوی استان با ارائه مدرک از دانشگاه علوم پزشکی برای پرستاری از سالمندان در منازل در حال اجرا می باشد تا در سالهای آینده به مشکل نبود پرستار برای سالمندان دچار نشویم.

مردم استان همراه کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی با اشاره به توزیع صندوق های خانگی توسط کمیته امداد استان، ضریب نفوذ صندوقهای صدقات خانگی کمیته امداد در استان آذربایجان شرقی را ۳۰ درصد اعلام که نسبت به استانهای همتراز مانند اصفهان، خراسان و فارس بسیار پائین است.

وی در پایان ضمن قدردانی از همراهی مردم استان برای کمک به اقشار کم درآمد افزود: درآمد صندوقهای صدقات برای کمک های موردی به نیازمندان غیر مددجو که به دلیل گرانیهای اخیر و گسترش فقر بیشتر نیز شده است استفاده می شود و انتظار داریم مردم خون گرم استان با استقبال از صندوقهای صدقات خانگی و با کمکهای انسان دوستانه خود امکان یاری طیف بیشتری از نیازمندان را فراهم کنند.

لازم به ذکر است مدیرکل کمیته امداد استان با حضور در دفتر پایگاه خبری اویاقلیق (بیداری آذربایجان) ضمن تشریح فعالیتهای اخیر اداره کل استان، مشکلات جذب و مددجویی چند تن از نیازمندان استان که توسط پایگاه خبری بیداری آذربایجان به اداره کل کمیته امداد معرفی شده بودند را بررسی و برای تسهیل در رسیدگی به امورات آنها دستورات لازم را صادر کردند.