ترکان قاشقای یورد، مشوقان اصلی تراختور در اصفهان !
ترکان قاشقای یورد، مشوقان اصلی تراختور در اصفهان !

اویاقلیق: سپاهان اصفهان روز جمعه ، ساعت ۲۰ میزبان تراختور آذربایجان خواهد بود. تراختور تنها تیم شهرستانی است که در تمام نقاط کشور هوادار بومی دارد، هرچند که بدخواهان تراختور در رسانه ها کوشیده اند وانمود کنند که تماشاگران تراختور در سایر شهرها از تبریز آمده اند و  تبریزی هستند! بطور مثال در فصل پیش، […]

اویاقلیق: سپاهان اصفهان روز جمعه ، ساعت ۲۰ میزبان تراختور آذربایجان خواهد بود. تراختور تنها تیم شهرستانی است که در تمام نقاط کشور هوادار بومی دارد، هرچند که بدخواهان تراختور در رسانه ها کوشیده اند وانمود کنند که تماشاگران تراختور در سایر شهرها از تبریز آمده اند و  تبریزی هستند!

بطور مثال در فصل پیش، تراختور با نفت مسجدسلیمان مسابقه داشت و ترکان قشقائی با لباس منحصر به این ایل ، نزدیک به نیمی از وززشگاه را پر کرده بودند که با اینحال مجری سیمای خوزستان آن تماشاگران تراختور را تبریزی معرفی کرد!

شایان ذکر است که متاسفانه در بازی تراختور در مسجدسلیمان ، پرشورهای قشقائی مثل سابق به استادیوم نیامده بودند که بنظر میرسد از بلاتکلیف گذاشتن سیناعشوری، بازیکن قشقائی تراختور ناشی شده باشد!

سیناعشوری در زمان آجرلو بدون علت فنی قابل قبول از تمرینات کنار گذاشته شد و همین قضیه در زمان مالکیت جدید نیز دوام داشته است.

بطوریکه میبینیم بازیکنانی بسیار ضعیفتر از عشوری جذب تیم شده و بنا به ضرورت بازی میکنند، در حالیکه سینا بازیکن تیم بوده و بدون ذکر علت فنی، اجازه حضور در تمرینات را هم ندارد. در این حال هم بازیکن ضرر میکند و هم باشگاه!!

بنظر میرسد که علت بلاتکلیف گذاشتن عشوری ، چیزی فراتر از فوتبال و مدیریت باشگاه است و طرفداران سینا عشوری نباید از این بابت باشگاه تراختور را مقصر بدانند!
در حسن نیت مسولان باشگاه همین مقدار گفتن کافی است که مسعود شجاعی کاپیتان تراختور قشقائی است .

انتظار داریم که ترکان قشقائی همانگونه که سابقا در شیراز و اصفهان و مسجدسلیمان و حتی بوشهر تیم تراختور را یاری میکردند، در فولادشهر اصفهان نیز حضور چشمگیری داشته و تیم تراختور و کاپیتان این تیم را مورد تشویق قرار دهند. انشاء الله

گفتنی است که  «قاشقای یورد» سرزمین ترک های قشقایی می باشد که بخش هایی از استان های اصفهان، فارس ، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری را شامل می شود.

قشقائی ها زندگی عشایری را به روال ییلاق و قشلاق کردن سپری میکنند، لاکن در شهرها نیز ساکنند.

درست است که آذربایجانی های ساکن و یا مسافر در اصفهان ، یاریگر تیم محبوب خواهند بود، اما با اینحال اکثر تماشاگران را قشقائیها تشکیل خواهند داد.

ضمنا از هواداران تراختور و سپاهان انتظار میرود که همانند گذشته، با احترام متقابل و رفتارهای مسالمت آمیز، پیام آور صلح و صفا در استادیومها باشند.

 

یادداشت: ساوالان – اردبیل