استقلال / تراکتور: چه گویم که ناگفتنم بهتر است!
استقلال / تراکتور: چه گویم که ناگفتنم بهتر است!

اویاقلیق: یکشنبه ، دو روز بعد از بازی استقلال تهران و تراختور آذربایجان، یکی از دوستان زنگ زده بود که آقا چیزی بنویسید! گفتم : در مورد چی؟ گفت: در مورد شکست مفتضحانه تیم، ضعف توشاک و بازیکنان، ضرب و شتم هواداران، توهینهای قومیتی و…..! گفتم: آنچه بعقلمان میرسید و لازم بود، بموقعش نوشتیم و […]

اویاقلیق: یکشنبه ، دو روز بعد از بازی استقلال تهران و تراختور آذربایجان، یکی از دوستان زنگ زده بود که آقا چیزی بنویسید! گفتم : در مورد چی؟ گفت: در مورد شکست مفتضحانه تیم، ضعف توشاک و بازیکنان، ضرب و شتم هواداران، توهینهای قومیتی و…..!

گفتم: آنچه بعقلمان میرسید و لازم بود، بموقعش نوشتیم و فحش شنیدیم و یا با بی توجهی مواجه گشت. حالا نشسته ایم و آنچه را پیش بینی میکردیم با واقعیتها تطبیق میدهیم و به این نتیجه میرسیم که نه علم غیب لازم دارد نه نیاز به کسب علم هیئت و نجوم و کیهان شناسی دارد، کافیست که چند مقاله ورزشی بخوانی و چند مصاحبه کارشناسان فوتبال گوش کنی تا بفهمی تیمی که توسط خطیبی بازیکنان مهره و اصلی خود را از دست میدهد و در ازای آن چند بازیکن درجه سه توسط او و مهاجری با قیمت کلان جذب تیم میشود، و سرمربیی که میگوید حتی بازیکنان خارجی را نمیشناسد و بعد از دو ماه میفرماید که زمان میبرد تا با فوتبال ایران آشنا شوم و مالکی که فقط پول دارد و مدیرعامل راه دور (الیاسی) و… تا دریابی که تراختور باختهای مفتضحانه را حتما متحمل خواهد شد و برای اولین بار در تاریخ بازیهای تراختور، بقدری هواداران خود را مایوس و سرافکنده و شرمگین خواهد کرد که آزادی را ترک کنند و تیم را بحال خود واگذارند!!!

و اما در مورد هوادارانیکه هم کتک خوردند، هم توهین شنیدند و…… و عاقبت محکوم هم شدند، چه بگوئیم که بارها گفتیم و قبل از مسابقه هم ، باز گفتیم و سایتها (منجمله همین سایت) نوشتتند که: آهای هوادار تراختور! بهانه بدست بدخواهان ندهید و تنها زمانی به ورزشگاه بروید که توان تحمل توهینهای قومیتی و شعارهای نژادپرستانه و ضرب و شتم استقلالی ها را داشته باشید و اگر تحملتان کم است و در مقابل توهین ها و سنگها و «باتوم ها» صبرتان کم شود و «آهی» بگوئید، خونتان به گردن خودتان است!

****************

و اما رسانه ملی و مجری بی طرف آن ، خیابانی !

علی الاصول، مجری رسانه ملی بایستی نسبت به تیمهایی که مسابقه میدهند بیطرف باشد و هکذا دوربینها نیز بایستی بیطرف باشند!

در بازی مزبور جناب خیابانی بطور کل از بازیکنان و تیم استقلال تعریف و تمجید میکرد و دست بردار نبود.

تماشاگران استقلال نشان داده میشدند و تا دوربین به هواداران تراختور میرسید، قطع میکرد و بازی را دنبال مینمود! چندین بار این صحنه ها تکرار شد تا اینکه زمانی هواداران تراختور را نشان داد که آنها از تیم مهاجری خطیبی و توشاک ناامید و سرافکنده شده و ورزشگاه را ترک میکردند.

نشان دادن ترک ورزشگاه توسط تراختوریها، از روی شیطنت بود، لاکن این حسن را داشت که نشان داد، این تیم چقدر از هم پاشیده که هواداران از آن روی گردان شده اند.

هواداران تراختور !

این تیم بسته شده و تمام شده است، لازم است از این تیم حمایت کنیم ، بخصوص که یک بازی حیثیتی دیگر در تبریز داریم که هواداران باید از هم اکنون آماده حضور در سهند باشند! ما هرچه کشیدیم از خودیها کشیدیم . چه آن خودی که با لباس تراختوری علیه تراختور و بنفع خود کار میکند و چه آن خودی که در دیگر تیمها بنفع خود و بضرر تیم اول آذربایجان کار میکند.

 

یادداشت : ساوالان – اردبیل