اگر ورزش شهرداری توان تاثیر بر جرائم را داشت، ابتدائا باید فساد شورا و شهرداری را ریشه کن می کرد!
اگر ورزش شهرداری توان تاثیر بر جرائم را داشت، ابتدائا باید فساد شورا و شهرداری را ریشه کن می کرد!

اویاقلیق: دوچرخه سوار شهیر تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز اظهارات قابل تاملی در خصوص انحلال تیم های ورزشی شهرداری تبریز بیان کرده است  که با پاسخ تامل برانگیزتر پیشکسوت رسانه آذربایجان مواجه شده است. در ادامه مواجهه متفاوت این دو چهره سرشناس آذربایجان با موضوع ورزش قهرمانی شهرداری تبریز را می خوانیم: قادر میزبانی: هزینه های […]

اویاقلیق: دوچرخه سوار شهیر تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز اظهارات قابل تاملی در خصوص انحلال تیم های ورزشی شهرداری تبریز بیان کرده است  که با پاسخ تامل برانگیزتر پیشکسوت رسانه آذربایجان مواجه شده است. در ادامه مواجهه متفاوت این دو چهره سرشناس آذربایجان با موضوع ورزش قهرمانی شهرداری تبریز را می خوانیم:

قادر میزبانی:

هزینه های ورزشی شهرداری، نوعی پیشگیری از جرم های اجتماعی است!

ابوالفضل وصالی:

اگر ورزش شهرداری توان تاثیر بر جرائم را داشت، ابتدائا باید فساد شورا و شهرداری را ریشه کن می کرد!

 

پس از رای شورای حل اختلاف آذربایجان شرقی پیرامون انحلال تیم های ورزشی شهرداری تبریز و ممانعت از فعالیت تیم داری رشته های قهرمانی این مجموعه، شخصیت های ورزشی نامدار آذربایجان به اظهارنظرهای مختلف پرداخته اند…

“قادر میزبانی” دوچرخه سوار پیشکسوت و پرافتخار آذربایجان تعجب خود از رای شورای حل اختلاف استان در خصوص انحلال تیم های قهرمانی شهرداری تبریز را ابراز داشت و گفت:

این موضوع برای خود من کمی گنگ است که تیم های ورزشی شهرداری منحل شوند!

وی ادامه داد: شهرداری با فعالیت های ورزشی خود به پویایی و نشاط جامعه کمک شایانی می کند زیرا کار شهرداری فقط حوزه شهرسازی و عمران نیست!

دوچرخه سوار شهیر ایران افزود: آن هزینه ای که برخی از آقایان در عرصه ورزش شهرداری سخن به میان می آورند شاید نوعی ناآگاهی باشد زیرا هزینه هایی که صرف ورزش شهرداری می شود بازدهی مناسبی به جامعه می دهد، یعنی اینکه جوانان شهرمان را از بزهکاری ها و انحرافات دور می سازد.

میزبانی اضافه کرد: لذا اینکه مقوله ورزش را به طور کامل از جامعه شهری حذف نماییم یک دیدگاه ساده لوحانه است به طوری که پس از ریشه کن شدن کامل تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز توسط اکیپ مدیریت غیربومی آن، تنها دلخوشی ما دوچرخه سواران به تیم شهرداری بود که در صورت انحلال آن از کسب مقام های زرین در میادین جهانی بازخواهیم ماند!

وی همچنین میزبانی تبریز از مسابقات بین المللی و نیمه حرفه ای دوچرخه سواری تور آذربایجان در مهر ماه سال جاری را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: در عجبم که با منحل شدن تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز، چه حرفی برای مسئولان فدراسیون دوچرخه سواری، رکابزنان خارجی و افکار عمومی خواهیم داشت که در بین ۲۰ تیم خارجی، ما با چه تیمی حضور می یابیم و آیا صرفا به تماشای تور میندیشیم؟!

پاسخ جالب و قابل تامل ابوالفضل وصالی به اظهارات ساده اندیشانه قادر میزبانی:

ورزش شهرداری یعنی همگانی نه قهرمانی!

ابوالفضل وصالی: نه اینکه در همه این همه سال با هزینه های چندین میلیاردی از عوارض مردم جرم های اجتماعی خیلی پیشگیری شده است ! و نه اینکه این همه شهرداری های کلان شهرهای پول دار ایران مانند تهران و مشهد و اصفهان و شیراز و اهواز و غیره عقل شان نرسیده با هزینه کردن در ورزش قهرمانی از جرایم اجتماعی شان که اتفاقاً مواردش از تبریز خودمان هم به مراتب بیشتر است ، جلوگیری کنند ! و نه اینکه برای مسابقات تیم های شهرداری از جمله فوتبالش سکوهای استادیوم شهرداری گوش تا گوش مملو از بی تماشاگری نمی شود ! و نه اینکه با حضور شهرداری در ورزش قهرمانی آبرو ریزی های چندسال پیش که به علت وجود و کشف فساد منجر به محرومیت و محکومیت فله ای مسوولان سازمان ورزش و کادر فنی و برخی بازیکنان و از جمله سقوط دو رده به دسته ی پایین تر تیم نشد و خسارات هنگفت مادی و معنوی تحمیل شهر و شهرداری و شهروندان نگردید ! و نه اینکه در دوران هزینه کردهای کلان شهرداری در ورزش قهرمانی حتی تخلفات گسترده نه در جامعه بلکه در خود خود شورا و شهرداری اتفاق نیافتاد و مورد ۴۴ نفره اش شهره ی عام و خاص نشد ! چقدر استدلال محکمی برای توجیه صرف پول مردم برای پر کردن جیب برخی رندها و احیاناً بهره برداری های تبلیغاتی و سیاسی برخی های رندتر رو می کنید !

برادران عزیز اگر می خواهید از ورزش قهرمانی دفاع کنید لااقل مایه اش را آبکی نکنید ! پول شهرداری باید در توسعه ی زیر ساخت های ورزش همگانی هزینه شود نه ورزش هایی که حداکثر دامنه ی آن دلخوشی های چند گروه چند نفره و تنی بادمجان دور قاب چین ها را فرا می گیرد !

و اما از باب رفع نگرانی جناب میزبانی عرض شود که تور دوچرخه سواری آذربایجان یک تورنمنت بین المللی ثبت شده در تقویم فدراسیون جهانی است و هزینه های آن باید از طریق سازمان تربیت بدنی و اسپانسرها یی که نمونه اش در تامین مسابقات شطرنج شاهگلی اتفاق افتاد انجام بگیرد !

یادمان نرود که یکی از وعده های رسانه ای شده ی مدیرعامل جدید سازمان ورزش شهرداری جمع آوری ورزش قهرمانی و هدایت هزینه های آن به سوی ورزشهای همگانی بوده است !