شور و شعور؛ شاخصه های لازم تراکتوریها !
شور و شعور؛ شاخصه های لازم تراکتوریها !

اویاقلیق: این هفته اولین دیدار خانگی تراختور برگزار میشود، اما بدون حضور هواداران این تیم! درست است که مسولان تیم در تلاشند تا مشکل محرومیت حضور هواداران را حل کنند، لاکن احتمال حل شدنش کمتر است. موقعیکه تیمها بدون حضور تماشاگران بازی میکنند، بازیکنان لذتی را حس نمیکنند و در این میان تنها هواداران یک […]

اویاقلیق: این هفته اولین دیدار خانگی تراختور برگزار میشود، اما بدون حضور هواداران این تیم!

درست است که مسولان تیم در تلاشند تا مشکل محرومیت حضور هواداران را حل کنند، لاکن احتمال حل شدنش کمتر است. موقعیکه تیمها بدون حضور تماشاگران بازی میکنند، بازیکنان لذتی را حس نمیکنند و در این میان تنها هواداران یک تیم نیستند که از تماشا و همراهی تیمشان محروم میشوند، بلکه از نشاط فوتبال تیمها تواما کاسته میشود و ضرری هم به فوتبال کشور بوجود می آید.

محض همین زیانهای دامنه دار است که قلعه نوئی ملتمسانه در چند نوبت از فدراسیون خواهش کرد که محرومیت تماشاگران تراختور و صنعت نفت را لغو کنند.

قصد ما نقد قانون محرومیت تماشاگران خاطی نیست ، بلکه هدف ما بازنگری به رفتارهای هواداریمان است که موجب میشود، این چنین جرایمی شامل حال ما شود و در اولین بازی خانگی همراه تیممان نباشیم! بقولی، حال گیری حسابی!!

البته همین محرومیت ممکن بود که در فصل قبل کار دست ما بدهد که تیم ما در لبه سقوط  قرار داشت و با خواهش و تمنا به این فصل موکول شده و بخاطر آن بخشش آن بعید بنظر میرسد.

در هر حال روی سخن ما با هوادارانی است که بهانه بدست کمیته انضباطی میدهند و آن کمیته هم با اشد مجازات با تراختوریها برخورد میکند و تبعیض در مجازاتهای تیمهای خاطی کاملا مشاهده میشود.

زمانی که داوری اشتباه میکند، کمترین کلام بعضی هوادار بی خیال «بی شرف …بی شرف» گفتن است!

مسلما آنانیکه نمیفهمند که بی شرف گفتن به داور یا بازیکن حریف، فحش محسوب میشود و چه عواقبی برای تیم دارد، با آن کاری نداریم که آنان اهل مقاله خواندن و توصیه شنیدن نیستند. بنابراین به هوادارانیکه اهل مطالعه هستند توصیه میکنیم که اولا با تحریک چنین افرادی با آنها همصدا نشوند و ثانیا جلوی فحاشیهای آنها را بگیرند!

بدیهی است که تعداد چنین تماشاچی هائیکه اهل فحش و ناسزا هستند، کم است و با هوشیاری و توجه سایر هواداران فهیم، صدای چنین افرادی خاموش میشود!

نکته مهم در اینخصوص ، حضور مهاجران غیر بومی و بدخواه تراختور است که از عصبانیت هواداران استفاده میکنند و آنانرا تحریک به فحاشی میکنند!

در سالهای گذشته بارها دیده ایم که چنین افرادی شناسائی شده و از روی سکوها اخراج شده اند و ای بسا که در این فصل هم این گونه افراد قاطی هواداران شوند و در مواقع حساس باعث مشکلاتی شوند.

نکته بسیار مهمی که لازم است یک بار دیگر به دوستان هوادار متذکر شویم، حفظ حرمت تمامی تماشاگران تیمهای رقیب در تبریز و سایر ورزشگاههاست.

بدخواهان تراختور و مردم آذربایجان دوست دارند که بین هواداران تراختور و سایر تیمها درگیری ایجاد شود و ما بایستی که متوجه این سیاست تفرقه افکنانه بدخواهانمان باشیم.

در بین تیمهای لیگ برتر، نساجی مازندران اولین باری است که به تبریز می آیند و باید هوشیار و موقعیت سنج باشیم.

در صورت اخذ اجازه حضور تراختوریها در سهند، پرشورها همانند فصلهای پیشین که در مواجهه با تیمهای تازه به لیگ آمده، اظهار دوستی و مودت کرده و حرمت مهمان نوازی را بجا میآوردند، در خصوص تیم نساجی هم ، انشاء الله چنین خواهند کرد!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل