اختلاس در بانک مسکن شعبه اهر !
اختلاس در بانک مسکن شعبه اهر !

اویاقلیق: اخیرا مدارکی به دفتر پایگاه خبری اویاقلیق رسیده است که از اختلاس در بانک مسکن شعبه مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی حکایت دارد. با اینکه موضوع به چند سال قبل مربوط می شود و روال رسیدگی قضائی به این پرونده ظاهرا به اتمام رسیده است و با توجه به اینکه چنین به […]

اویاقلیق: اخیرا مدارکی به دفتر پایگاه خبری اویاقلیق رسیده است که از اختلاس در بانک مسکن شعبه مرکزی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی حکایت دارد. با اینکه موضوع به چند سال قبل مربوط می شود و روال رسیدگی قضائی به این پرونده ظاهرا به اتمام رسیده است و با توجه به اینکه چنین به اصطلاح اختلاسهایی بنا به اذعان کارشناسان بانکی به وفور در سیستم بانکی کشورمان اتفاق می افتد، اما نحوه برخورد مسئولین ذی ربط از جمله مسئولان بانک مسکن و همچنین مراجع قضائی با این نمونه از اختلاس جالب به نظر می رسد.

در این مورد بخصوص از اختلاس بانکی، یکی از کارمندان بانک مسکن شعبه مرکزی شهرستان اهر به نام آقای حجت رهنماجوبند که به تازگی با ارتقاء جایگاه اداری از مستخدمی بانک به تصدی امور بانکی رسیده بود، با دریافت دستور پرداخت از سوی مافوق، در طی نزدیک به ۸۰ فقره اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب مشتریان نموده بود.

موضوع اختلاس موقعی آشکار می شود که یکی از مشتریان بانک که موجودی حسابش جابجا شده بود، برای دریافت وجه نقد به شعبه مراجعه و اقدام به برداشت از حساب خود می کند اما به وی گفته می شود چنین مبلغی در حساب او وجود ندارد. او با ارائه مدارک ، بررسی وضعیت حساب خود را مطالبه می کند و مشخص می شود بدون اطلاع وی از حسابش برداشت انجام شده است.

با ورود بازرسی بانک مسکن به موضوع ، مشخص می شود که نزدیک به ۸۰ فقره برداشت غیر قانونی از حساب مشتریان این بانک صورت گرفته است.

البته موضوع جالب داستان اینجاست که اسنادی وجود دارد که نشان می دهد ، دستور برداشت از حسابهای یادشده توسط مافوق این کارمند که از کارکنان رسمی بانک مسکن می باشد به وی صادر شده است اما هیچ نام و نشانی از وی در محاکم قضائی مربوط به این پرونده وجود ندارد. این درحالی است که مجری این برداشتهای غیرقانونی که در بانک مسکن با مدرک سوم راهنمایی به عنوان نیروی خدماتی استخدام و بعدا با اخذ دیپلم و به صورت قراردادی به تصدی امور بانکی رسیده بود، به ۷ سال انفصال از خدمت در بانک، ۶ سال حبس، ردعین وجوه برداشتی در حق بانک مسکن، و پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر مبلغ اختلاس در حق صندوق دولت محکوم شده است.

مراجعه خبرنگار بیداری آذربایجان به مسئولین استانی بانک مسکن در این مورد متاسفانه توضیحات قانع کننده ای در برنداشته و این پایگاه خبری همچنان آماده اخذ و انتشار توضیحات مسئولان ذی ربط در این مورد می باشد.