در بدر، بدنبال بازیکن شش ماهه!
در بدر، بدنبال بازیکن شش ماهه!

اویاقلیق: در آغاز فصل قبل، تراختور محروم از جذب بازیکن بود و نتوانست برای ترمیم خود بازیکن جذب کند. مضاف بر این بعضی بازیکنان موثر خود را نیز از دست داد. در نیم فصل نیز چند بازیکن متوسط سرباز جذب تیم شدند که در این حال نیز بخدمت گرفتن بازیکنان ستاره ، بعلت اینکه خود […]

اویاقلیق: در آغاز فصل قبل، تراختور محروم از جذب بازیکن بود و نتوانست برای ترمیم خود بازیکن جذب کند. مضاف بر این بعضی بازیکنان موثر خود را نیز از دست داد.

در نیم فصل نیز چند بازیکن متوسط سرباز جذب تیم شدند که در این حال نیز بخدمت گرفتن بازیکنان ستاره ، بعلت اینکه خود در تیمهای دیگر قرارداد داشتند، تقریبا غیرممکن بود.

بنابراین تمام امید هواداران به زمان نقل و انتقالات این فصل دوخته شده بود که با حفظ شاکله تیم نسبت به ترمیم نقاط ضعف تیم که بیشتر در دروازه بانی و خط دفاع و مهاجم بود، اقدام  شود!

اکنون در زمانی واقع هستیم که بعد از یکسال و نیم صبر و تحمل به آن رسیده ایم و هر روز که میگذرد از فرصت جذب بایکنان مورد نیاز کم میشود و دیری نمیگذرد که این فرصت نیز بپایان میرسد.

تا اینجای کار، تیم تراختور که بر اساس ادعاها و قول ها بایستی برای قهرمانی بسته شود، چند بازیکن موثر خود را از دست داده  و انتظار اینست که در ازای بازیکنان از دست داده، بازیکنانی بس بهتر و بالاتر از آنان به تیم تراختور وارد شوند، لاکن از میان بازیکنانی که جذب شده اند، شاید طیبی سرآمد دیگر بازیکنان جذب شده باشد. اما خود همین بازیکن در روزگار افت خود قرار دارد و معمولا بازیکنی که دو سال متوالی و در دو تیم متفاوت نتواند کارائی خود را نشان دهد، دیگر در بین همسانان خود نه تنها ستاره نخواهد بود بلکه یک بازیکن افت کرده، محسوب میشود که بدرد تیمهای مدعی نمیخورد!

طیبی بعد از فروغ خود به تیم عربی رفت و نیمکت نشین شد و لاجرم به ایران برگشته و به تیم جنوبی جم پیوست. با اینحال او باز هم بازیهای چشم نوازی از خود نشان نداد و در حد یک بازیکن متوسط در تیم مزبور بود!

اکنون این سوال پیش می آید که طیبی بعد از دو سال افت فوتبالی، دوباره اوج میگیرد و یا همچنان بازیکنی متوسط برای تیمهای رده پائین لیگ خواهد بود.؟

انتظار هواداران بعد از قول و قرارهای مسوولین تیم بر این است که در فرصت باقیمانده ، بدون اتلاف وقت به جذب بازیکنان ستاره و اسم و رسم دار لیگ اقدام شود! بازیکنانی که در هر تیمی که بوده اند با وجدان کاری توپ زده و عصای دست سرمربیان بوده اند!

با همه اینها، آنچه از شواهد و قرائن برمی آید و رسانه ها منتشر میکنند و مسولین تراختور هم با سکوت خود به این واقعه ، مهر صحه میگذارند، اهتمام و اصرار باشگاه تراختور به جذب سروش رفیعی است که بطور ششدانگ و با خون «سرخ» عاشق پرسپولیس است!

اینکه این بازیکن پرسپولیسی در زمان قلعه نوئی بخاطر عشق مادرزادی اش به پرسپولیس (طبق گفته خودش) چه بر سر تراختور آورد و تراختور را از کورس قهرمانی انداخت، کاری نداریم که تنها مسولان فعلی تراختور که از سابقه جریانات تیم تراختور خبری ندارند، نمیدانند و سوای آنها، اهل فوتبال همه میدانند، اما به یک نکته اشاره میکنیم که مسولان جذب بازیکن برای تیم، مدت مدیدی است که بدنبال این بازیکن هستند که او را جذب کنند!

اینکه سروش یک بازیکن ستاره است، شکی نیست، اما یک شرط دارد که سروش در کدام تیم بازی کند تا ستاره باشد؟

بازیکنی که واضح و روشن میگوید،: من بشرطی به تراختور می آیم که بمحض بازشدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس به آن تیم برگردم و حداکثر شش ماه میتوانم در تراختور باشم!!!!….چه اصراری هست که مسولان تراختور، وقت تمام شدنی خود را صرف جذب این بازیکن میکنند؟

بر فرض اگر رفیعی قبول کند که بمدت یکسال به تراختور بیاید، باز با توجه به سابقه سیاه او در تراختور و پرسپولیسی مادرزادی بودنش، آیا آزموده را دوباره آزمودن خطا نیست؟

مسلما آنانکه در جذب رفیعی مصر هستند، همانهائی هستند که از خیانت بنگر به تراختور و قلعه نوئی اطلاعی ندارند یا اینکه خون سرخ پرسپولیسی رفیعی را عوض کرده و خون یک بازیکن حرفه ای و آزاد را به او تزریق کرده اند که ما بیخبریم؟!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل