لطفا جنازه ۲۰۱۸ را از روی تبریز بردارید !
لطفا جنازه ۲۰۱۸ را از روی تبریز بردارید !

اویاقلیق: تبریز این روزها بهترین آب و هوای بهاری- تابستانی را تجربه می کند و گشت و گذاری در شهر اولینها حال و هوای دیگری دارد. روزهای آفتابی با آب و هوایی بسیار مطبوع که مختص دیار آذربایجان است. موزه ها ، پارکها، مراکز فرهنگی و سیاحتی، دیدنیهای تاریخی شهر در کنار این آب و […]

اویاقلیق: تبریز این روزها بهترین آب و هوای بهاری- تابستانی را تجربه می کند و گشت و گذاری در شهر اولینها حال و هوای دیگری دارد. روزهای آفتابی با آب و هوایی بسیار مطبوع که مختص دیار آذربایجان است. موزه ها ، پارکها، مراکز فرهنگی و سیاحتی، دیدنیهای تاریخی شهر در کنار این آب و هوای مطلوب و مطبوع دیگر جاذبه تبریز برای رونق گردشگری در این فصل از سال است که بالقوه می تواند علاقمندان بسیاری را برای دیدن تبریز جذب کند.

اما در میان این همه زیبایی و آمادگی! یک جای کار می لنگد! با پایان یافتن ماه مبارک رمضان که محدودیتهایی برای گردشگری اسلامی به همراه دارد!، گشت و گذاری در شهر اولینها نشان می دهد که دبدبه ها و کبکبه ها برای جذب گردشگر میلیونی به تبریز آنهم در سالی که به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی انتخاب شده است نتیجه مطلوبی نداشته است. تک و توک گردشگری از تهران و مناطق فارس نشین کشور و یا احیانا گردشگر خارجی به چشم می خورد! اما آیا این بود تبریز ۲۰۱۸ ؟!

باید از خود و همچنین مسئولین عزیز امر جذب گردشگر پرسید آیا لیاقت شهر موزه های ایران همین بود ؟ آیا لیاقت شهر اولینها همین بود ؟ آیا لیاقت پایتخت فرش جهان همین بود ؟ آیا لیاقت اولین پایتخت جهان تشیع همین بود؟ و در نهایت آیا لیاقت پایتخت گردشگری اسلامی جهان در سال ۲۰۱۸ همین بود ؟!

وجه مسلم ، سالی که نکوست از بهارش پیداست! وقتی بهار سال ۲۰۱۸ به این ملالت و سردی می گذرد وای به حال پائیز و زمستانش !

نزدیک به ۶ ماه از سال ۲۰۱۸ می گذرد! یعنی سال ۲۰۱۸ به نصفه رسیده است و طرح وعده های مسئولین همچنان ادامه دارد! گفتار درمانی مسئولین تبریز ۲۰۱۸ از چند سال قبل مسبوق به سابقه بوده است ولی این وعده دادنها تا کجا ادامه خواهد داشت ؟ این نامدیریتی ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا اقدامی هم صورت خواهد گرفت ؟ یا اینکه تنها با کشاندن رئیس دولت به افتتاحیه ای نمادین و با پوششی سیاسی سر و ته ۲۰۱۸ را هم خواهند آورد؟!

هر موقع مسئولی در مورد ۲۰۱۸ صحبت کرده است، از نبود زیر ساختها نالیده و ایجاد آن را مستلزم هزینه و زمان دانسته است اما آیا کمترین کاری برای آبروداری در ۲۰۱۸ انجام شده است ؟ نگاهی به وضعیت شهر تبریز در بهترین روزهای سال ۲۰۱۸ میلادی نشان می دهد حتی کمترین کارهایی که می توانست برای ۲۰۱۸ انجام شود، اتفاق نیافتاده است. مثالا در فرهنگ ترافیک، نسبت به سه سال قبل که تبریز برای پایتختی گردشگری اسلامی جهان! انتخاب شد، چه تغییری رخ داده است ؟ رانندگان اتوبوس و تاکسی چه آموزشهایی را در این باب فراگرفته اند ؟ راهنمایان گردشگری چه آموزشهایی دیده و در چه مناطقی از شهر مستقر شده اند؟ صداوسیما چند دقیقه در زمینه آداب گردشگر پذیری برنامه تولید و پخش کرده است ؟ راهنمایی و رانندگی و شهرداری چه تمهیداتی برای ساماندهی مسافرکشهای غیرمجاز انجام داده است؟ دستفروشها علیرغم ایجاد چند بازارچه ، چه وضعیتی در شهر دارند؟ و چندی و چند سوال بی پاسخ که از نبود مدیریت در زمینه های گوناگون شهری حکایت دارند!

نهایتا در جنگ جهانی سوم که بی شک از نوع جنگ اقتصادی است ، به نظر می رسد ۲۰۱۸ چون میتی (مُرده) بر روی شهر اولینها افتاده است که «قوجا تبریز» توان حمل این جنازه را ندارد! از مسئولین امر خواهشمندیم لااقل این جنازه را از روی تبریز بردارند!