واکاوی یک شیره مالی عهد جدید در باشگاه تراکتورسازی تبریز !
واکاوی یک شیره مالی عهد جدید در باشگاه تراکتورسازی تبریز !

اویاقلیق: بنظر میرسد که مدیر جدید تیمهای تراختور، مهاجری از شم مصاحبه گری زیادی برخوردار است و بلافاصله بعد از انتصاب، شروع به مصاحبه هایی کرده است که محتوای یکی از آنها بیش از اندازه نگران کننده است. مصاحبه آقای مهاجری در یکی از پایگاههای خبری تبریز بتاریخ دهم خرداد ۹۷ منتشر شده است. تیتر […]

اویاقلیق: بنظر میرسد که مدیر جدید تیمهای تراختور، مهاجری از شم مصاحبه گری زیادی برخوردار است و بلافاصله بعد از انتصاب، شروع به مصاحبه هایی کرده است که محتوای یکی از آنها بیش از اندازه نگران کننده است.
مصاحبه آقای مهاجری در یکی از پایگاههای خبری تبریز بتاریخ دهم خرداد ۹۷ منتشر شده است. تیتر خبر چنین است:

«انتخاب سرمربی و تهیه فهرست بازیکنان ورودی و خروجی بعهده من است!!!»
آنانکه الفبای فوتبال را ولو در کلاسهای نهضت و یا اکابر سابق خوانده باشند و یا از این و آن شنیده باشند، حتما با خواندن این جمله گهربار مدیر تیم تراختور ، سه حالت برایشان رخ میدهد: اول اینکه عده ای باور نمیکنند، عده ای دیگر آنرا جوک تلقی میکنند و با تبسمی میگویند: دوز سوزودی!! اما عده ای دیگر شوکه میشوند و ده ها موضوع مثل برق از ذهنشان میگذرد و عاقبت به این فکر میرسند که : بیر بئله گوپلاماق، هاممیسی یالانیدی؟
شیره مالی سرهواداران تراختور از قبل بوده و بنظر نمیرسد که معجزه ای رخ داده باشد که از آن خلاصی یابیم. زمانیکه ساغلام با اقرار به عدم موفقیت در تراختور و اینکه دو تیم ترکیه ای او را میخواهند، از ایران رفت و تاکید واضح کرد که اولویتش تیمهای ترکیه است، آقای الیاسی برای شیره مالی سرما با هدف وقت گذرانی ، ابراز کردند که با ساغلام مذاکره میکنند! دست بر قضا یکی از مدیران قبلی اخیرا افشا کرده که ساغلام بما گفته بود که دیگر به تراختور نمی آید و ما این موضوع را به الیاسی گفته بودیم !…و هکذا همین الیاسی قبل از حراج تیم تراختور و در زمانیکه صدای هواداران از بلاتکلیفی تیم درآمد بطور واضح و روشن گفتند که مالک آینده تیم ، مشغول و جذب بازیکنان و سرمربی هست و هواداران نگران نباشند! (در اثر همین مذاکرات بود که ایرانپوریان پرید!)
غرض از ذکر داستان شیره مالی الیاسی، این است که ما به شیره مالی عادت کرده ایم و زمانیکه سرمان شیره مالی میشود احساس شیری (اسلان لیق) میکنیم ! و هدف ما هم از این مطلب واکاوی یک شیره مالی عهد جدید است!
جناب زنوزی مالک تیم مردمی تراختور، در پی خبرهای قبلی مبنی بر جذب یک سرمربی خوب خارجی، در برنامه صداوسیما که محتملا صدها هزار مخاطب داشت، بر این موضوع صحه گذاشتند و جای هیچ شک و شبهه ای نماند!
خوشبختانه هواداران تراختور، الفبای فوتبال را میدانند و خوب میدانند که سرمربی خارجی یعنی چه؟ و حداقل ساز و کارهای لازم برای سرمربی داخلی چیست تا چه برسد به خارجی؟ هیچ سرمربی داخلی حاضر نیست در مقابل تیمی که برای جذب بازیکنانش نظری نداده، تعهد نتیجه گرفتن بدهد چه برسد به خارجی؟!
جناب مهاجری فرموده اند که: در مورد مسائل فنی، اختیار تام دارم!!! کسیکه در مورد مسائل فنی اختیار تام داشته باشد و بتواندسرمربی بگیرد و تیم را خودش ببندد و باقی قضایا ، معنیش چیست؟پس سرمربی خارجی پادوی مهاجری خواهد بود؟؟
کدام احمق داخلی این چنین پادوی مهاجری میشود تا چه برسد به خارجی؟
همین ساغلام که در ترکیه تا شروع فصل بیکار بود، با کلی حقوق به تراختور آمد و دو بازیکن بنجل را هم آورد، در عین حال مربیان قبلی را رد کرده و با خودش مربی آورد!
اصلا چنین اختیارات مدیریتی وفنی که مهاجری مدعی آن هستند تا حال کسی در هیچ تیمی نداشته و بایستی عنوان مناسبی به این مجموعه سمتهای متناقض آقای مهاجری توسط فرهنگستان لغط اختراع شود! لغطی اختراع شود که معنی نماینده تام الاختیار مالک تیم + رئیس مدیرعامل + فرمانده سرمربی + حاکم مطلق مربیان + مشاور و طرف شور تمامی ارکان تیم + مداخله گر در تمام امور تیم و از همه مهمتر معنی سوگلی زنوزی را بدهد!!!!
****************
مهاجری در دو مورد از اختیار تام صحبت بمیان آورده و در مصاحبه ای دیگر گفته که در پست مدیریت تیم، در همه حال به مسائل فنی نیز مداخله خواهد داشت که بطور واضح منظور ایشان از این مداخله، مربوط بحضور سرمربی خارجی است که این مورد قدری غیر ممکن بنظر میرسد. عین جمع کردن آب و آتش!
البته احتمال دارد که مهاجری عمدا این حرفها را برای انبساط خاطر هواداران و بازیکنان بی تکلیف ایراد فرموده اند که فصل مرارت باری را پشت سرگذاشته و مغموم شده اند و نیاز به جک و غیره دارند!
با اینحال مهاجری آدم منصفی است و خود نیز در کلامش میرساند که لایق چنین پستی نیست، اما چون دوست زنوزی است، به این سمت رسیده و کسی نباید بگویدکه بالای چشمش ابروست !!(کارتون میتی کومون و نشان حاکم را بخاطر بیاورید)
ما منتظر ماندیم تا جناب مهاجری حرفهای خود را پس بگیرد و یا مالک تیم ضمن تذکر به مهاجری حرفهای او را رد کرده و وظایف و اختیارات او را روشن کند که تا حال چنین نشده است.
بنابراین سخنان مهاجری از دو حال خارج نیست. یا دروغ است و یا واقعیت دارد!
اگر واقعیت دارد و او همه کاره تیم است و خواهد بود، در آن صورت صحبتها و قول و قرارهای زنوزی سرکاری بوده است تا آبها از آسیاب بیفتد و عاقبت یک سرمربی داخلی و یا خارجی بیکار و بازنشسته را بیاورند و یا همین مهاجری آچار فرانسه که هم سرمربی است، هم مدیر و هم هر چه دستور برسد اطاعت خواهد کرد، میشود سرمربی و هواداران هم خیلی خوشحال میشوند که از بلاتکلیفی رها شدیم! همانند نظمی که ما را سرکار گذاشت و عاقبت گفت: بچپ چراغ زدیم، براست پیچیدیم! (یعنی هواداران را گول زدیم)
درحالت دوم ، چنین میشودکه مهاجری دروغ گفته و چنین اختیارات تام نامعقول و غیرحرفه ای را ندارد و نخواهد داشت! در آنصورت هم بطور واضح عرض میکنیم که چنین آدمی ولو اینکه عذرخواهی هم بکند بدرد تیم نمیخورد و بجای کمک به تیم ،کارشکنی کرده و برای سرمربی ایجاد مانع خواهدکرد. خودشان هم که غیر بومی تشریف دارند و بنظر میرسد اولین مدیر غیربومی را در تیم بنیانگذاری میکنند!!

از ما گفتن! صلاح ملک خویش را مالکان دانند!

 

یادداشت از : ساوالان – اردبیل