دو دوزه بازی کیروش با فوتبال ملی !
 دو دوزه بازی کیروش با فوتبال ملی !

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: اظهارات کارلوس کیروش سرمربی گران قیمت تیم ملی جمهوری اسلامی مبنی بر چرایی حذف نام چهار بازیکن شاخص به قدری غیر حرفه ای و مضحک است که کمتر کسی را می تواند قانع کند ! وی گفته است علت خط خوردن ووریا غفوری به علت بازی در نقش بال راست است […]

اویاقلیق – ابوالفضل وصالی: اظهارات کارلوس کیروش سرمربی گران قیمت تیم ملی جمهوری اسلامی مبنی بر چرایی حذف نام چهار بازیکن شاخص به قدری غیر حرفه ای و مضحک است که کمتر کسی را می تواند قانع کند !
وی گفته است علت خط خوردن ووریا غفوری به علت بازی در نقش بال راست است و چون سیستم تیم ملی در جام جهانی دفاع خطی خواهد بود نیازی به او در تیم نیست و سید حسین حسینی دروازه بان استقلال نیز که چند مدتی است علیرغم کلین شیت ۸۷۳ دقیقه ای در تیم استقلال نیمکت نشین شده است علت خط خوردن وی می باشد . کیروش در ادامه علت حذف سید جلال حسینی را نیز تلویحاً پابه سن گذاشتن وی عنوان کرده و ادعا نموده است که می خواهد به نفرات جوان میدان دهد !

۱- اگر ادعای کیروش مبنی بر مغایرت پست بازی ووریا در تیم باشگاهی ؛ نیمکت نشینی حسین حسینی و پا به سن گذاشتن سید جلال دلیل خط خوردن آن ها از تیم ملی بوده است ؛ پس چرا اساساً آن ها را به اردو دعوت کرده و حتی در آخرین بازی تدارکاتی داخلی که باید بازیکنان اصلی در آن بازی به محک کشیده می شدند ؛ بازی داده شده اند و بعد از ۲۴ ساعت بر روی اسم آن ها خط کشیده است ؟!

۲- چرا آقای کیروش در گذشته بازیکنانی را که در تیم های باشگاهی خود نیمکت نشین بودند به تیم ملی دعوت کرده است مانند رامین رضائیان و علیرضا حقیقی و یا سایر بازیکنان اعم از لژیونر و داخلی که به رغم مصدومیت یا نیمکت نشینی در تیم های باشگاهی خود همین حالا به تیم ملی عازم به جام جهانی دعوت شده اند ؟! اگر قصد کیروش از حذف نام سیدجلال آماده، ناشی از پا به سن بودن ایشان بوده است چرا پژمان منتظری هم سن و هم پست او در تیم حضور دارد ؟! و چرا جوان جویای نام و آماده ای مثل امید نورافکن خط خورده است ؟!

به نظر می رسد جناب کیروش که آخرین روزهای مربی گری پر هزینه ( مادی و معنوی و فرهنگی ) خود را در تیم ملی سپری می کند و احتمال می دهد که در سه بازی جام جهانی حرفی برای گفتن نخواهد داشت ( همانگونه که در جام جهانی ۲۰۱۴ عنوان بدترین تیم جام نصیب ایران شد) ، بیش از آنچه توجیه منطقی در قبال حذف بازیکنان شاخص عضو تیم های محبوب باشگاهی کشور داشته باشد، از موقعیت خود در مقام مربی تیم ملی ، در صدد « دو دوزه بازی » با مربیان موفق دو تیم سرخابی است که گاهاً نسبت به رویکرد و عملکرد وی انتقاد کرده اند !

چه خوشبخت است جناب کیروش که به رغم نتایجِی گاهاً شرم آور مانند باخت به لبنان برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران ، تساوی با تیم کشور جنگ زده ی سوریه در ورزشگاه آزادی تهران ، شکست در بازی رسمی مقابل ازبکستان در تهران ، تساوی با تیم درجه سوم ترکمنستان ، باخت به عراق بحران زده و حذف از مسابقات آسیایی در مرحله یک چهارم نهایی و کسب عنوان بدترین تیم جام جهانی برزیل ؛ تعطیلی های بی موقع لیگ فوتبال به بهانه برگزاری اردوی تیم ملی و باز بودن دست وی برای کشف و دعوت از بازیکنان آنچنانی که در مواردی مگر با آزمایش های « دی . ان . آی » بتوان ایرانی بودن آن ها را اثبات کرد ، با حمایت بودار برخی عوامل فدراسیون و بعضی عناصر رسانه دار بر فوتبال و فدراسیون ایران حکومت می کند و با پول های هنگفت این ملت برای خود جزیره می خرد ! ( درحالیکه مربیان قبلی تیم ملی اعم از ایرانی یا خارجی هیچگاه چنین اختیارات و حتی صرافت استفاده از بازیکنان دورگه و خالکوبی شده و تعطیلی لیگ نداشته اند و با این حال بزرگترین افتخار اولین و تنها پیروزی در جام جهانی مقابل آمریکا با مربی ایرانی « جلال طالبی » بدست آمده است و افتضاحاتی مانند باخت به لبنان و اطلاق بدترین عنوان تیم جام جهانی بنامشان ثبت نشده است!).