لطفا گوسفند نباشید
لطفا گوسفند نباشید

اویاقلیق: همین چند روز قبل، از گله پنداری مردم توسط یکی از مسئولین ارشد استانی، انتقاد کردیم و گفتیم که استقبال مردم از رئیس جمهور باید در چارچوب خودش بررسی گردد و مصادره به مطلوب کردن آن صحیح نیست و شاید برخی از مسئولین میل وافری به سواری گرفتن از خَر مراد داشته باشند اما […]

اویاقلیق: همین چند روز قبل، از گله پنداری مردم توسط یکی از مسئولین ارشد استانی، انتقاد کردیم و گفتیم که استقبال مردم از رئیس جمهور باید در چارچوب خودش بررسی گردد و مصادره به مطلوب کردن آن صحیح نیست و شاید برخی از مسئولین میل وافری به سواری گرفتن از خَر مراد داشته باشند اما ملت عزیز ایران فرق بین درازگوش و گوش های دراز را بخوبی می فهمند.

هنوز جوهر قلم مان خشک نشده بود که خبر تاسف باز اسراف و خودنمایی از بیت المال برای پایتخت نشین ها داغ دلمان را تازه تر کرد.

گزارش سفر کمیسیون اقتصادی مجلس به ارس را فعلا بررسی نمی کنیم. اما صحبت های امروز حسن نژاد نماینده محترم مجلس که گویا ایشان میزبان این ماجرا بودند مهم تر از اصل قضیه به نظر می رسد:

🔸گفته اند: اگر نمایندگان را با خانواده‎‌ دعوت نکنیم همسرانشان اجازه سفر نمی‌دهند

🔹 باید پرسید مگر این سفر کاری نبوده است؟!
اگر سفر کاری بوده است، همسران محترم نماینده ها چگونه می توانستند جلوی آنها را بگیرند؟! و اگر سفر کاری نبوده، این همه بنر باران کردن شهر و هزینه های خورد و خوراک و کوفت و زهرمار و سور و سات میزبان محترم از کیسه بیت المال چه ضرورتی داشت؟!

از جهتی دیگر مگر نماینده های مجلس چه سابقه ای از خود پیش همسرانشان دارند که خانم های آقایان نماینده، اعتمادی به سفر مجردی شوهران شان ندارند؟!

با توجه به واردات و تجارت لاچکری ماشین های آخرین مدل در ارس، آیا بین خانواده های مسئولین پایتخت نشین، منطقه آزاد ارس به عیاشی لاچکری هم مشهور شده است که همسران نمایندگان مجلس برای حفظ کیان خانواده هایشان اذن خروج از منزل برای سفر به ارس را نمی دادند؟!

آقای نماینده ! بهتر نبود برای اینکه هزینه کمتری از بیت المال خرج شود، در جلوی دیدگان همسران نمایندگان مجلس، تیم ورزیده و متخصصی از گشت ارشاد و پلیس امنیت اخلاقی را بعنوان ضمیمه طرح دعوت به ارس همراه می کردید تا هم همسران نماینده ها خیال شان راحت باشد و هم اینکه خرج کمتری روی دست بیت المال بگذارند!؟

🔸گفته اند: این سفر آورده‌های میلیاردی برای منطقه آزاد ارس داشت

🔹باید پرسید از کدام آورده میلیاردی صحبت می کنید؟
وقتی برای این آورده مثلا میلیاردی تان باید دَم همسران نماینده را ببینید، مشخص است که قرار است چه سرمایه ای به منطقه ارس بیاد و به جیب چه کسانی با سودهای کلان بازگردد.
لطفا ریز این میلیارد بازی ها را منتشر کنید.

🔸گفته اند: (به خاطر موفقیت عظمای شان) شخصاً ۶۰ بنر تشکر دیگر در شهر نصب می‌کنم

🔹آیا انتقاد از سفر کمیسون اقتصادی مجلس بخاطر تعداد بنرها بود و یا آقای نماینده فکر می کند منتقدین با خوش آمد گوئی بنری مشکل دارند؟!
چرا مردم باید بخاطر وعده های نسیه پایتخت نشینان، رژه طبل های خالی بنر شده را تحمل کنند؟!
حال که هنوز از توضیح مترسک های داربست شده مانده اید، لطفا این نکته را در نظر داشته باشید که هنوز جای این همه جنجال سازی بنری برای اقدامتان درد می کند ! باید کمی به ملت فرصت بدهید تا سرپا بایستد تا در دور بعدی بتواند عمق استراتژیکی اقدامات تان را تحمل کنند.

🔸 گفته اند: (از دیگر ثمرات این سفر خانوادگی ) با نظر مثبت اعضاء کمیسیون اقتصاد، گمرک کلیه تولیدکنندگان مناطق آزاد ارس را در سطح یک قرار داد

🔹باید از ایشان پرسید که این تصمیم در خود کمیسیون گرفتنش اینقدر مشکل بود که خانم بچه های نمایندگان مجلس را به مشقت انداخته اید؟!
آقای نماینده مجلس، رفقای نماینده شما باید نمک گیر می شدند تا یک کار درست انجام بدهند؟! و یا اینکه اعتماد متقابل بین شما و دوستانتان وجود ندارد؟! و یا مسیر معامله گری در مجلس همواره به این نحو است؟!

🔸گفته اند: با این سفر نگاه منفی که در تهران نسبت به منطقه آزاد ارس وجود داشت، از بین رفت

🔹باید پرسید مگر چه چهره مخوفی از ارس در اذهان نماینده ها بود که با سفر خانوادگی آنها ترسشان ریخت؟!
مگر چه نافرمانی و تمردی از سوی مسئولین ارس رخ داده بود که نمایندگان مجلس نسبت به ارس ترش رو بودند؟!

بالاخره باید مشخص کنید که برای ریختن ترس نمایندگان مجلس چرا از بیت المال هزینه کرده اید؟! و مشخص کنید که پایتخت نشینان بعد از ریختن ترس شان چگونه شادکام و کامیاب راهی پایتخت شدند؟!

🔸آقای نماینده مجلس نهایتا تیر خلاص را زده اند و گفته اند سر جمع ۶ میلیون پول برای بنرها هزینه شده است.
خدا رو شکر که خیال مان راحت شد.

با توجه به استدالات قانع کننده برخی از مسئولین به نظر می رسد می توانیم همه تحلیل های نقادی #بیداری_آذربایجان را در این جمله خلاصه کنیم و ما نیز به سهم خود خیال همه را راحت کنیم: سخت است فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول می گیرد .