افتخاری که دکتر خدابخش نتوانست به اسم خود ثبت کند، شما به اسم خود ثبت نمایید!
افتخاری که دکتر خدابخش نتوانست به اسم خود ثبت کند، شما به اسم خود ثبت نمایید!

اویاقلیق: به مناسبت افتتاح پنج کیلومتر از بزرگراه مشکین – اردبیل و بلاتکلیف ماندن وضعیت ورودی شهر لاهرود و  عدم احداث هیچ گونه پل یا میدان در ورودی این شهر، خانم شهلا نصیری مقدم عضو سابق شورای اسلامی این شهر نامه ای به استاندار اردبیل نوشته و از ایشان خواسته لاهرود را از بستر مرگ […]

اویاقلیق: به مناسبت افتتاح پنج کیلومتر از بزرگراه مشکین – اردبیل و بلاتکلیف ماندن وضعیت ورودی شهر لاهرود و  عدم احداث هیچ گونه پل یا میدان در ورودی این شهر، خانم شهلا نصیری مقدم عضو سابق شورای اسلامی این شهر نامه ای به استاندار اردبیل نوشته و از ایشان خواسته لاهرود را از بستر مرگ نجات داده و احترام و افتخاری که دکتر خدابخش در دوره استانداری خود نتوانست در تاریخ لاهرود به اسم خود ثبت کند، ایشان به اسم خود ثبت نماید. متن نامه بدین شرح است:

 

بسمه تعالی

با عرض سلام، ادب و احترام خدمت استاندار محترم، برادر بزرگوار جناب آقای مهندس بهنامجو؛

به استحضار می رساند شهر لاهرود در دل دامنه سبلان با داشتن پیشینه تاریخی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، منابع طبیعی فراوان، جاذبه های گردشگری و مناظر بکر و بی نظیری که خداوند قدرت و عظمت زیبایی خود را در آن به تصویر کشیده، (هچون شیروان دره سی) جزء یکی از زیباترین و پراستعدادترین ترین شهرهای استان اردبیل است اما چرا با داشتن اینهمه منابع خدادادی اکثر مردمان ما در فقر زندگی می کنند!؟
اگر نگاهی به تاریخچه لاهرود داشته باشیم می بینیم در یک مرحله از زمان که قرار بود بین مشکین (خیاو) و لاهرود یکی از این دو برای شهر شدن انتخاب شود، لاهرود مستعدتر از مشکین (خیاو) بود اما توسط برخی دستهای پشت پرده! مشکین انتخاب می شود و این نقطه آغازین سرنوشت شوم لاهرود می شود. اگر تاریخ را ورق بزنیم و جلوتر بیاییم می بینیم که در برهه ای دیگر از زمان راه اصلی مشکین – اردبیل از وسط لاهرود که در آنزمان یک دهستان بزرگ بود می گذشت، اما باز دستهای خائن از بیرون و داخل آنهم صرفا برای منفعتهای شخصی خود این مسیر را نیز می برند و لاهرود را عملا در بن بست قرار می دهند و بدین ترتیب نفس لاهرود بریده می شود. بن بستی که مانند شمشیری زهرآگین تمام ریشه های پیشرفت و ترقی لاهرود را می برد!!

پس بیکاری شروع می شود و کشاورزی، دامداری و صنعت رنگ می بازد. با رفتن زمان به جلو فقر و محرومیت تمام وجود رنجور آن را می گیرد و دیری نمی پاید که مردم برای تامین معاش زندگی خود مجبور می شوند در شهرهایی چون تهران ساکن شوند و بدین ترتیب لاهرود خالی از جمعیت شده و در بستر مرگ قرار می گیرد و جز نفس های خشک و خالی آنهم یک در میان، چیزی از آن باقی نمی ماند ..!!
گرچه در سالهای اخیر برخی از فرزندان لاهرود سعی کرده اند برای جبران این صدمات وارده و خارج کردن آن از بن بست اقداماتی انجام دهند لیکن این اقدامات صرفا توانست فقط چند درصد از صدمات وارده را جبران کند که البته این چند درصد هم بهتر از هیچی بود!

اما حال با افتتاح بزرگراه مشکین – اردبیل بی آنکه هیچ پل یا میدانی در ورودی لاهرود ایجاد شود! این چند درصد هم از بین می رود و لاهرود مجددا در یک بن بست کامل قرار می گیرد! کشاورزان و باغدارانی که از بهترین زمین ها و باغات خود گذشتند تا راهی از لاهرود به سمت جاده اصلی ایجاد شود حالا جلوی دیدگان این مردم، یک قفل بزرگ برای از خود گذشتگی آنها زده می شود ..!
جناب آقای استاندار بنده از اینهمه بی رحمی های تاریخ می نالم چرا که هر قدر تاریخ جلو می رود این لاهرود عزیز ماست که شلاق بی رحمی های آن را می خورد. لاهرود ما آنقدر زجر کشیده و رنجور است که دیگر تاب تحمل شلاق بی رحمی دیگری را ندارد ..!
سبلان، مادر عزیزمان اینروزها نمی داند بخندد یا بگرید ؟! بخندد برای شادی آن فرزندانش که بزرگراه افتتاح می شود و پیشرفتی برای شهرستان است یا گریه کند برای فرزندان خود در لاهرود که این روزها سیاه پوش مرگ شهر خود هستند؟! جناب آقای استاندار آیا نمی شود همه فرزندان سبلان بخندند ..؟!

ایجاد میدان حداقل کاری است که می شود برای لاهرود در بستر مرگ انجام داد. بنده در دوره شورایی خود چندین بار برای استاندار وقت جناب آقای دکتر خدابخش نامه نوشتم و مظلومیت لاهرود را به تصویر کشیدم، مظلومیتی که اشک هر کسی را جاری می کند به این امید که شاید قبل از ترک استان اردبیل کاری برای این شهر دل سوخته انجام دهد لیکن ایشان فقط خواندند و قول دادند اما عمل نکردند!! مانند دهها قول دیگری که هرگز عملی نشد ..!!

جناب آقای استاندار، برادر، هم وطن، هم نوع، دیگر از این همه قول و وعده ها خسته شده ایم که الان وقت عمل است. دیگر فرصتی نمانده. فردا روز که بزرگراه افتتاح شود دیگر این نفس های خشک و خالی لاهرود نیز قطع خواهد شد و طولی نخواهد کشید که دیگر نام و یاد لاهرود از صفحه جغرافیا و تاریخ حذف خواهد شد…!

جناب آقای استاندار لطفا لاهرود را از بستر مرگ نجات دهید. کاری کنید که نام شما به نیکی در تاریخ لاهرود ثبت شود. کاری کنید که فردا وقتی نام شما در لاهرود برده می شود مردم به احترام و افتخار شما برخیزند. احترام و افتخاری که استاندار سابق دکتر خدابخش نتوانست به اسم خود ثبت کند لطفا شما به اسم خود ثبت نمایید.

با تقدیم احترام
شهلا نصیری مقدم
عضو سابق شورای اسلامی شهر لاهرود