فرمانداری خانم موسوی آرزوی چندین ساله خدابخش!!
فرمانداری خانم موسوی آرزوی چندین ساله خدابخش!!

اویاقلیق: بعد از انتصاب دکتر مجید خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی و انتخاب دکتر شهرتی فر به عنوان معاون سیاسی ایشان، جایگاه فرماندار تبریز مدتهاست منتظر است تا فردی لایق بر این مسند قرار گرفته و امورات شهرستان را اداره کند. بعد از برگزاری نشست خبری اخیر دکتر خدابخش ، حرف و حدیث و […]

اویاقلیق: بعد از انتصاب دکتر مجید خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی و انتخاب دکتر شهرتی فر به عنوان معاون سیاسی ایشان، جایگاه فرماندار تبریز مدتهاست منتظر است تا فردی لایق بر این مسند قرار گرفته و امورات شهرستان را اداره کند. بعد از برگزاری نشست خبری اخیر دکتر خدابخش ، حرف و حدیث و گمانه زنی درباره گزینه های فرمانداری تبریز بیشتر شده است. در همین راستا و با توجه به مسئولیت سابق دکتر خدابخش در استان اردبیل، نامه ای از سوی تعدادی از بانوان استان اردبیل به دستمان رسیده است. در قسمتهایی از این نامه این چنین آمده است:

 

خانم ماریا موسوی مدیر کل امور سیاسی سابق دکتر خدابخش استاندار آذربایجان شرقی و مدیر کل سیاسی فعلی مهندس بهنام جو استاندار اردبیل می باشد. اگر بخواهیم نگاهی به پرونده سیاسی و کاری این خانم در طول چهار سال و اندی گذشته داشته باشیم باید بگوییم ایشان در ابتدای دولت اول آقای روحانی به سمت مشاور امور بانوان استانداری اردبیل منصوب شد اما عمده فعالیتهای ایشان نه در جهت توانمندسازی و رشد و ترقی جامعه بانوان استان بلکه بیشتر فعالیتهایی از جنس کاغذبازی و تشکیل جلساتی که صرفا جهت درج در پرونده کاری این فرد و جهت ارائه به شخص استاندار و مقامات بالا بود چرا که ایشان از همان ابتدا دنبال پست ها و جایگاههای دیگری بود و برای آنها زیرکانه برنامه ریزی کرده بود.

اما در این میان برخی از بانوان فعال سیاسی و اجتماعی مانند بانوان عضو شورای استان به عنوان نردبان ترقی برای این خانم استفاده شدند. استفاده ابزاری از جلسات و برنامه هایی که با حضور بانوان شورا انجام می شد بی آنکه خروجی داشته باشد آنچنان تحسین #استاندار وقت را برانگیخته بود که یکسال بعد ایشان را به سمت مدیر کل امور سیاسی استان منصوب کرد.

دکتر خدابخش همیشه ظواهر را می دید و کمتر به باطن مسائل توجه می کرد و این نقطه ضعفی بود که افراد زرنگی مانند خانم موسوی به خوبی از آن استفاده کردند.

اما بحث اصلی در مورد خانم موسوی به قضیه فرمانداری ایشان مربوط می شود. دکتر خدابخش ایشان را برای فرمانداری شهرستان نمین انتخاب کرده بود اما ظاهرا به دلیل مخالفت برخی افراد این امر میسر نشد. این قضیه آنچنان در روحیه ظریف دکتر خدابخش تاثیر گذاشت که دیگر در آن زمان کمتر می شد بر لبان ایشان تبسم همیشگی را دید. پس دکتر خدابخش در جهت جبران این قضیه تلاش کرد تا موسوی را بر روی صندلی دیگری بنشاند! صندلی مدیر کل آموزش و پرورش استان، صندلی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و در نهایت صندلی مدیر کل امور سیاسی استانداری اردبیل که از این میان صندلی مدیر کل سیاسی موفقیت آمیز شد.

بعد از انتصاب ایشان به این صندلی، دیگر همه جلسه بازیها و کاغذبازیها تمام شد دیگر حتی خانمهای فعال سیاسی و اجتماعی استان به سختی می توانستند خانم موسوی را دیدار کنند. دیگر از خانم های عضو شورای شهر سراغی گرفته نمی شد چرا که دیگر این خانم به آن چیزی که می خواست رسیده بود و حال دیگر به ابزار بانوان نیازی نداشت. اما اینکه ایشان در دوره مدیرکلی چه فعالیتهایی کردند و اصلا آیا حضور ایشان بر روی این صندلی در حالت عام برای استان و در حالت خاص برای جامعه بانوان چه تاثیری داشت بحث دیگری است؛ ایشان نه تنها تاثیر مثبتی بر کل جامعه استان نداشت بلکه باعث برخی کارهای غلط و عقب ماندگی و سر کوبی هر چه بیشتر بانوان فعال و مستعد نیز شد. ایشان بین بانوان فعال و استاندار اختلاف ایجاد کردند تا اینچنین بتواند توجه استاندار را نسبت به خود جلب و صرفا خود و چند نفر از دوستان نزدیک خود از حمایتهای استاندار برخوردار شوند. اگر نگاهی به لیست پست بگیران بانوان استان در آنزمان داشته باشیم می بینیم تمام خانمهایی که بر روی کار آمدند همه به خواست موسوی و با تایید موسوی بوده است و حتی خود استاندار نیز چندین بار به این قضیه اشاره کردند. خانم موسوی در اصل برای دکتر خدابخش حصاری ایجاد کره بود که خدابخش از پشت آن حصار افراد را می دید و از پشت این حصار افراد نه آنطوری که بودند! بلکه آنطور که خانم موسوی می خواست دیده می شدند و اینطوری بود که زنان شایسته و با لیاقت خانه نشین شدند.
موسوی برای یکه تازی از سادگی خدابخش استفاده کرده اختیار تصمیمات او را بر عهده گرفت و اینچنین با حذف بانوان توانمند، خیانتی به جامعه ی بانوان کرد که آثار آن تا سالها باقی خواهد ماند .
اما چون موسوی هنوز نتوانسته بود بر صندلی فرمانداری بنشیند و این عقده همچنان بر دلش باقی بود خواست قبل از رفتن خدابخش طعم این صندلی را نیز بچشد. ظاهرا تمام کارهای او برای فرمانداری اردبیل آماده شده بود و خدابخش می خواست قبل از ترک اردبیل او را معارفه کند اما باز با مخالفانی روبرو شد و این بار مخالفان او همان خانمهایی بودند که خود او با بی رحمی و حقارت هر چه تمام آنها را از حق طبیعی خودشان محروم کرده بود.و استاندار زیر فشار این خانمها نتوانست او را معارفه کند و اردبیل را بدون تبسم و با دلی شکسته ترک کرد.

اما هنوز چندی نگذشته بود که شنیدیم دکتر خدابخش می خواهد خانم موسوی را به تبریز ببرد و فرماندار آنجا کند که البته باز عده ای اعتراض کردند و گویا این قضیه دوباره منتفی شد. اما اخیرا باز سر و صداهایی برای صندلی خالی فرمانداری تبریز می آید! آیا خدابخش موسوی را فرماندار تبریز خواهد کرد؟ تا این آرزوی چندین ساله خودش را عملی کند یا نه ..!!!

جمعی از بانوان استان اردبیل