تعیین محل برای تظاهرات مردم !
تعیین محل برای تظاهرات مردم !

اویاقلیق: تعیین محل خاص برای تظاهرات ایده بسیار خوبی است ، منتها باید گنجایش کافی برای اعتراضات واقعی را داشته باشد ، هم چنین راهپیمایی های دولتی و دستجات عزاداری هم که احیاناً موجب بروز مشکلات احتمالی برای مردم و لزوماً خدمات رسانی و امداد رسانی می شوند به آن محل ها منتقل شود . […]

اویاقلیق: تعیین محل خاص برای تظاهرات ایده بسیار خوبی است ، منتها باید گنجایش کافی برای اعتراضات واقعی را داشته باشد ، هم چنین راهپیمایی های دولتی و دستجات عزاداری هم که احیاناً موجب بروز مشکلات احتمالی برای مردم و لزوماً خدمات رسانی و امداد رسانی می شوند به آن محل ها منتقل شود . مثلاً فرض بفرمایید در بعضی راه پیمایی ها که گاهاً یک منطقه ای از شهر را هم ساعت های مدید مسدود می کنند اگر خدای نکرده یک سانحه ای طبیعی و یا آتش سوزی ساختمانی و یا مجتمعی روی دهد و در آن ازدحام جمعیت امکان خدمات رسانی نیروهای امدادی امکان پذیر نباشد ، واقعاً چه فاجعه ای اتفاق می افتد ؟! حادثه که خبر نمی کند ، باید پیش بینی و پیشگیری کرد .
تازه اگر محل خاصی برای تظاهرات اعتراضی در نظر بگیرند لابد دیگر بیچاره مردمی که به خاطر عدم دریافت چندماهه ی حقوق و مواجب بخور نمیر و یا عدم امکان دریافت اندوخته ای یک عمر سگ دو زدن هایشان از برخی بانک ها روزهای متوالی در مقابل نهادهای قانونی شعار می دهند و گاهاً نصیب شان باتوم و بگیر و ببند و گاهاً هم خودکشی در نصیحتگاهها به قصد آب به آسیاب دشمن ریختن می شود ، حداقل در آن محل خاص کتک که نمی خورند ؟!

بروند آنقدر داد و فریاد بزنند که – بلانسبت شما – گلویشان جر بخورد و یا اصلاً – رویم به دیوار – حالا هر چی ( لفظمان را چرا خراب بکنیم ! ) ! البته می توان در آن محل های خاص هم دوربین های شهری نصب کرد و همه چیز را در کمال آرامش زیر نظر گرفت ! تازه بانک و ماشین و اموال عمومی و تمثال شخصیت ها هم که آنجا نیست که – زبانم لال – عده ای از خدا بی خبر آن ها را بکوبند و بشکنند و بسوزانند و اغتشاش بپا کنند و آخر سر هم این اخلال گری ها بیفتد به گردن یک مشت آدمی که برای استیفای حق قانونی و شرعی و عرفی و « غیره » هوار بیدادی می کشند و بس !
و ایضاً بستری مناسب برای اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی هم ایجاد می شود تا بهانه ی عده ای زیاده طلب و استکبارزده هم که هی نق می زنند – کو بعد از چهل سال اجرای قانون – کم شود !
البته نکته ی بسیار ظریفانه در پیشنهاد تعیین محل برای تظاهرات که معمولاً عده ای خس و خاشاک و اغتشاشگر و عوامل خارجی آتش بیار آن هستند ؛ بیانگر به رسیمت شناخته شدن حق اعتراض و دمکراسی و آزادی بیان و انشالله بعد از بیان هم هست ! و الا مردم خودی که نمی آیند واسه ی چندرغاز چپاول های میلیونی و زخارف دنیوی تعویق چندماهه ی حقوق و بیکاری جوانانشان و خلاصه کلام کلی فسق و فجور و فساد، آب به آسیاب دشمن بریزند ! آن ها هنوز ما ها را نشناخته اند !

 

ابوالفضل وصالی – روزنامه نگار و پیشکسوت رسانه