ارزیابی سلامت ۶۲ هزار نوآموز دبستانی در آذربایجان غربی
ارزیابی سلامت ۶۲ هزار نوآموز دبستانی در آذربایجان غربی

عیسی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۴ هزار و۸۲۲ نفر از این تعداد که بدون مشکل بودند، به مدارس عادی معرفی شدند و بقیه نوآموزان نیز جهت ارزیابی های بیشتر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار پیش دبستانی نیز مورد سنجش قرار […]

عیسی محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۵۴ هزار و۸۲۲ نفر از این تعداد که بدون مشکل بودند، به مدارس عادی معرفی شدند و بقیه نوآموزان نیز جهت ارزیابی های بیشتر به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شدند.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار پیش دبستانی نیز مورد سنجش قرار گرفتند، اظهار کرد: همزمان با ارزیابی شاخصه های سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان، در هشت شهر این استان نیز نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی ارزیابی شدند.
محمدی اظهار کرد: ۲۵ پایگاه نوآموزان دبستانی در استان فعال بوده و هزینه سنجش ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد است.
وی گفت: ۳۶ پایگاه در سطح استان به ارائه خدمات به خانواده ها اقدام می کنند که ۶ پایگاه از انها در ارومیه بقیه در شهرستان ها مستقر است.
محمدی اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان حدود ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی به کار گرفته شده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی بیان کرد: کودکان پیش دبستانی هم در ۱۰ پایگاه این طرح مورد ارزیابی شاخصه های سلامت قرار داده شدند.
وی بیان کرد: هزینه اجرای طرح به ازای هر نوآموز پیش دبستانی ۱۴۰ هزار ریال بوده که در برخی مناطق روستایی و عشایری به صورت نیم بها و رایگان نیز انجام شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، این کودکان از نظر شاخصه های مختلف ارزیابی می شوند.
سنجش شنوایی و بینایی و بررسی کارت واکسیناسیون، توده بدنی، نسبت قد به سن، سابقه بیماری ها و بهداشت پوست و مو از موارد مورد ارزیابی در طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان است.
۷۱۲۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی