تعویض ۲۰۰۰ کنتور آب آشامیدنی در روستاهای زنجان
تعویض ۲۰۰۰ کنتور آب آشامیدنی در روستاهای زنجان

رضا کابلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنتورهای آب آشامیدنی مستعمل در سطح روستاهای استان زنجان از ابتدای امسال تا پایان آذر ۲ هزار و ۵۹۵ دستگاه توسط ماموران قرائت کننده این دستگاه ها تشخیص داده شد.وی تاکید کرد: از این میزان ۲ هزار و ۱۸۱ کنتور آب جدید برای […]

رضا کابلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنتورهای آب آشامیدنی مستعمل در سطح روستاهای استان زنجان از ابتدای امسال تا پایان آذر ۲ هزار و ۵۹۵ دستگاه توسط ماموران قرائت کننده این دستگاه ها تشخیص داده شد.
وی تاکید کرد: از این میزان ۲ هزار و ۱۸۱ کنتور آب جدید برای مشترکان در سطح روستاهای این استان نصب و راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: ۴۱۴ دستگاه کنتور آب آشامیدنی نیز تعویض نشده است.
کابلی، علت این عدم تعویض را از سوی مشترکان بیان کرد و یادآورشد: مامور قرائت کنتور به مشترک وضعیت خرابی را اطلاع می دهد که باید توسط آنان برای تعویض اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که تحت پوشش شرکت آب روستایی استان زنجان قرار دارند چنانچه بدهی از بابت هزینه آب آشامیدنی به این شرکت نداشته باشند، تعویض کنتور خراب آنها رایگان انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: با شروع برودت و سرمای هوا احتمال یخ زدگی انشعاب آب و تاسیسات وجود دارد که می تواند علاوه بر خسارت های زیاد معضلاتی را برای روستائیان به وجود آورد.
کابلی از مشترکان خواست، نسبت به عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه ای از خاک اره و کاه در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان اقدام کنند.
وی یادآورشد: مشترکان آب آشامدینی در سطح روستاها هنگام یخبندان از ریختن آب داغ یا آب گرم بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در حال حاضر تلفن گویای ۱۵۲۳شرکت آب و فاضلاب روستایی در سطح استان زنجان آماده پاسخگویی و ثبت حوادث و اعلان نظر مشترکان طی شبانه روز است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان ۹۹ هزار و ۹۵۸ مشترک دارد.
از ابتدای سال جاری ۲۰۲ روستای تحت پوشش، با بحران آب مواجه بودند که در هشت ماه سالجاری مشکل ۸۱ روستا با استفاده از اعتبارات عمرانی، نگهداری، مدیریت مصرف و نیز عبور از فصل کم آبی رفع شده است.
۷۳۲۵/۶۰۸۵
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی