افزایش قیمتی در زمینه دارو وجود ندارد
افزایش قیمتی در زمینه دارو وجود ندارد

جواد تاج‌کی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه ۳۰ هزار قلم دارو در کشور مورد استفاده بیماران است، اظهار کرد: در طی روزهای اخیر بالغ بر ۱۵ قلم از اقلام دارویی تولیدی ایران، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است. معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به […]

جواد تاج‌کی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه ۳۰ هزار قلم دارو در کشور مورد استفاده بیماران است، اظهار کرد: در طی روزهای اخیر بالغ بر ۱۵ قلم از اقلام دارویی تولیدی ایران، ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه قیمت داروها افزایشی نداشته است، گفت: قیمت تعدادی از داروهای وارداتی رو به کاهش است و کاهش خواهد یافت.

وی افزود: هیچ نوع افزایش قیمتی در زمینه دارو در سطح کشور و متعاقب آن در استان نداشته‌ایم و افزایش این چند قلم دارو هم به آن صورت جدی نیست.

تاج‌کی افزود: سیاست سازمان غذا و دارو این است که از افزایش قیمت داروها جلوگیری کند و قیمت‌ها را در حد مطلوب خود نگه دارد.

وی خاطرنشان‌ کرد: موارد محدودی از انواع شربت‌ها که از نظر اقتصادی تولید آن صرفه‌ای برای تولیدکننده نداشته، با افزایش قیمت مواجه شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از داروهای مصرفی بیماران، جزو داروهای حیاتی به شمار می‌آیند و از همین منظر اهمیت بسیار ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: قیمت این اقلام دارویی تولید داخل هم ثابت نگه داشته شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان‌ زنجان خاطرنشان کرد: قیمت اقلام وارداتی در بخش داروهای حیاتی هم کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام