جشنواره طراحی لباس در اردبیل برگزار می‌شود
جشنواره طراحی لباس در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، فریبا محمدلو صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی این جشنواره تصریح کرد: این اقدام با هدف شناسایی استعدادهای برتر مرتبط با طراحی لباس و همچنین ارائه الگوهای مناسب پوشش ایرانی اسلامی برگزار می‌شود. وی به همکاری بخش خصوصی و آموزش‌وپرورش در برگزاری این مناسبت اشاره و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، فریبا محمدلو صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی این جشنواره تصریح کرد: این اقدام با هدف شناسایی استعدادهای برتر مرتبط با طراحی لباس و همچنین ارائه الگوهای مناسب پوشش ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

وی به همکاری بخش خصوصی و آموزش‌وپرورش در برگزاری این مناسبت اشاره و تاکید کرد: ضروری است در حوزه طراحی و دوخت لباس به ویژه برای بانوان اقدامات توسعه یابد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل همچنین به برگزاری تور آموزشی هنرجویان رشته های مرتبط با پوشاک، طراحی و دوخت اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان از یکی از کارخانه‌های نساجی استان بازدید خواهند داشت.

محمدلو به ضرورت توسعه رشته های آموزشی مرتبط با طراحی و دوخت لباس در هنرستان‌های استان نیز تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش نسبت به راه‌اندازی رشته های جدید اقدام کند.

وی با بیان اینکه طراحی لباس یکی از رشته های جذاب محسوب می‌شود، متذکر شد: برای ترویج پوشاک ایرانی- اسلامی می‌بایست در حوزه طراحی لباس ورود کرده و استعدادهای برتر و خلاق را شناسایی کنیم.