برنامه مقابله با کاهش تقاضای مواد مخدر در اردبیل موفق نیست
برنامه مقابله با کاهش تقاضای مواد مخدر در اردبیل موفق نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: در امر مقابله با مواد مخدر سه حوزه مبارزه، درمان و پیشگیری را داریم که هر چند در بخش مبارزه عملکرد قابل توجهی داریم اما در بخش کاهش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل تصریح کرد: در امر مقابله با مواد مخدر سه حوزه مبارزه، درمان و پیشگیری را داریم که هر چند در بخش مبارزه عملکرد قابل توجهی داریم اما در بخش کاهش تقاضا اقدام درخوری نداریم.

وی افزود: زمانی می‌توانیم برنامه‌های مقابله را موفق بدانیم که میزان تقاضا را کاهش دهیم و بررسی‌ها نشان می دهد در این حوزه عملکرد قابل قبولی نداریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای مقابله با اعتیاد برگزار می‌شود، اضافه کرد: متاسفانه اغلب جلسات کاربرد واقعی ندارد  و خود بنده به دلیل کاربردی نبودن مدت ها بود که در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حضور نداشتم.

خدادادی تصریح کرد: آنچه قابل تامل است روند صعودی و خطرناک اعتیاد در اردبیل است و علاوه بر اینکه سن اعتیاد کاهش یافته اما در بحث مقابله با اعتیاد اقدامات کاربردی به مراتب کمتر است.

وی افزود: یکی از کانون‌های اعتیاد حاشیه شهرها و دیگری محیط‌های کارگری است و هر چند همه به خطرناک بودن اعتیاد واقف هستند، گرایش به اعتیاد رو به افزایش است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی ما نیازمند بازنگری در برنامه‌های مبارزه هستیم.