فضای مجازی انسان را از زندگی اصیل دور می‌کند
فضای مجازی انسان را از زندگی اصیل دور می‌کند

«رهام شرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برخی آسیب‌های فضای مجازی گفت: در فضای مجازی ما با یک پدیدار روبه‌رو هستیم، همانند پدیدارهایی نظیر طلاق، اعتیاد و … که پدیدارهای اجتماعی زندگی بشر هستند. وی ادامه داد: انسان برخلاف حیوانات که هیچ اختیاری در چگونه بودن خود ندارند این توانایی را دارد […]

«رهام شرف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برخی آسیب‌های فضای مجازی گفت: در فضای مجازی ما با یک پدیدار روبه‌رو هستیم، همانند پدیدارهایی نظیر طلاق، اعتیاد و … که پدیدارهای اجتماعی زندگی بشر هستند.

وی ادامه داد: انسان برخلاف حیوانات که هیچ اختیاری در چگونه بودن خود ندارند این توانایی را دارد که چگونه بودن خود را مشخص کند، اما در خصوص انسان نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که او با گذراندن دوران بلوغ خود چه ویژگی‌هایی از نظر فکری، شغلی و روانی خواهد داشت.

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه زنجان با اشاره به این‌که انسان برخلاف حیوانات خودش تصمیم می‌گیرد که چگونه زندگی کند و از همین جهت اینکه فرد میان این‌که زندگی اصیل انتخاب کند و دنبال اکثریت نباشد و یا نه، به اختیار خودش است، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های فضای مجازی این است که انسان را از زندگی اصیل دور کرده و به سمت زندگی گله‌ای هدایت کند.

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه زنجان گفت: ناشناس بودن در فضای مجازی یکی دیگر از آسیب‌های فضای مجازی است. در این فضا هویت پنهان باعث می‌شود و برخی افراد فریب‌کار و دروغ‌گو بار می‌آیند و هویت اصیل خود را فراموش می‌کنند.

وی یکی دیگر از آسیب‌های فضای مجازی را، از میان رفتن قداست هنر دانست و خاطر نشان کرد: امروز به‌علت دسترسی فراوان به فضای مجازی و به اشتراک‌گذاری انواع آثار هنری دیگر قداست و حس نوستالژی که هنر و نقاشی در دوره‌ای برای مخاطب ایجاد می‌ کرد، از میان رفت.

انتهای پیام