مصرف گاز در استان زنجان از مرز ۸ میلیون مترمکعب عبور کرد
مصرف گاز در استان زنجان از مرز ۸ میلیون مترمکعب عبور کرد

سید سعید عسگریان در گفتگو با خبرنگار مهر به میزان مصرف گاز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف گاز در استان زنجان ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده و با توجه به اینکه برخی کارخانه‌ها تعطیل بوده ولی شاهد افزایش میزان مصرف گاز در استان هستیم.  وی به وضعیت […]

سید سعید عسگریان در گفتگو با خبرنگار مهر به میزان مصرف گاز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف گاز در استان زنجان ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده و با توجه به اینکه برخی کارخانه‌ها تعطیل بوده ولی شاهد افزایش میزان مصرف گاز در استان هستیم. 

وی به وضعیت گازرسانی به روستاهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۳۶ روستای استان زنجان معادل ۷۳.۵ درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. 

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر گازرسانی به ۱۴۳ روستا در دست اجرا است و گازرسانی به ۱۱۰ روستا هم توسط شرکت گاز استان زنجان  در دست برنامه‌ریزی است.

عسگریان تأکید کرد: بهره مندی  مردم از گاز شهری در استان زنجان ۹۹.۹ درصد و بهره مندی روستایی ۷۳.۵ درصد است که درمجموع در استان بهره مندی شهری و روستایی از گاز ۹۱.۳ درصد است. 

وی گفت: در فصل زمستان مشترکان خانگی بیشترین مصرف رادارند  و در فصل تابستان مشترکان صنعتی بیشترین مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهند بنابراین شهروندان زنجانی در مصرف گاز مدیریت لازم را داشته باشند.  

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ابراز کرد: شهروندان زنجانی برای جلوگیری از هدر رفت گاز نسبت به عایق‌بندی در و پنجره‌ها اقدام کنند تا سایر هم‌وطنان هم از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند.

عسگریان افزود: با توجه به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از هواشناسی که افت دمای هوای استان زنجان تا اواسط هفته ادامه دارد شهروندان حتماً در مصرف گاز مدیریت مصرف را داشته باشند.