وقوع۴۴۲ موردچندقلوزایی درزنجان/ فاطمه وابوالفضل درصدر نامگذاری ها
وقوع۴۴۲ موردچندقلوزایی درزنجان/ فاطمه وابوالفضل درصدر نامگذاری ها

سید علی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر به نام‌گذاری نام‌های مذهبی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی هشت ماهه سال جاری نام فاطمه با ۴۹۲ مورد و زهرا با ۳۵۳ مورد بیشترین نام‌های منتخب مذهبی برای دختران در استان زنجان بوده است.  وی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی نام ابوالفضل […]

سید علی شفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر به نام‌گذاری نام‌های مذهبی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی هشت ماهه سال جاری نام فاطمه با ۴۹۲ مورد و زهرا با ۳۵۳ مورد بیشترین نام‌های منتخب مذهبی برای دختران در استان زنجان بوده است. 

وی اظهار کرد: همچنین در این بازه زمانی نام ابوالفضل با ۳۳۹ مورد و امیرعلی با ۲۸۱ مورد بیشترین نام‌های منتخب برای پسران در استان زنجان بوده است و این امر نشان می‌دهد که زنجانی‌ها علاقه زیادی نسبت به نام‌گذاری فرزندان خود به نام‌های مذهبی دارند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: طی هشت ماهه سال جاری ۴۲۲ مورد چندقلوزایی در استان زنجان رخ داده که در این میان ۱۹۹ مورد دو قلو زایی و هشت مورد سه قلو زایی بوده است. 

شفیعی تأکید کرد: خوشبختانه طی هشت ماهه سال جاری وقوع ولادت در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. 

وی گفت: تخصیص شماره ملی، صدور کارت شناسنامه ملی، ارائه شناسنامه‌های رایانه‌ای، آرشیو اسناد هویتی، صدور کارت شناسایی هوشمند ازجمله خدمات مکان محور این اداره کل است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: ثبت ولادت و صدور شناسنامه برای نوزادان، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه، ثبت ازدواج و طلاق، صدور گواهی ولادت و تهیه آمارهای جمعیتی از اقدامات مهم ثبت‌احوال است.