۳ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق توسعه ملی به اردبیل اختصاص یافت
۳ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق توسعه ملی به اردبیل اختصاص یافت

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور اردبیل تصریح کرد: به منظور اشتغال‌زایی در سطح کشور تسهیلاتی به میزان ۱.۵ میلیارددلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی مصوب شده است. وی افزود: سهم استان اردبیل از این تسهیلات سه درصد […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمد فیضی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور اردبیل تصریح کرد: به منظور اشتغال‌زایی در سطح کشور تسهیلاتی به میزان ۱.۵ میلیارددلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی مصوب شده است.

وی افزود: سهم استان اردبیل از این تسهیلات سه درصد است که امید می‌رود بخشی از مشکلات بخش اشتغال استان را رفع کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این تسهیلات برای متقاضیان شهرهای با جمعیت  کمتر از ۱۰ هزار نفر و روستا پیش‌بینی شده و می‌تواند در راستای محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی این مناطق مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه نیمی از تسهیلات در سطح ملی و نیمی در سطح استانی تصمیم گیری می شود،متذکر شد: این تسهیلات در بخش روستایی با شش درصد نرخ سود و برای روستاهای واقع در مرزها با چهار درصد نرخ سود پرداخت می شود.

فیضی تأکید کرد: یکی از دغدغه‌های فعلی اشتغال جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است و دولت در سال جاری دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی را قویاً دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی برای به کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی پیش‌بینی شده است، افزود: از جمله اینکه به مدت دو سال بیمه این افراد به بنگاه اقتصادی پرداخت می‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تأکید به اینکه کشور نیازمند ایده‌های خلاقانه دانشجویان است، اضافه کرد: در بخش‌های مختلف ضروری است از ایده‌های دانشگاهیان و دانشجویان برای توسعه کشور استفاده شود.

فیضی توجه اقتصاد مقاومتی در مقوله دانش‌بنیان را بر همین اساس دانست و افزود: به ویژه با هدف ثروت آفرینی از علم دنبال کردن این مهم ضروری است.