استفاده از پژوهش به معنای هزینه برای واحدهای صنعتی نیست
استفاده از پژوهش به معنای هزینه برای واحدهای صنعتی نیست

علی گنج‌لو در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه که با عنوان دستاوردهای پژوهشی و فناوری برگزار شده، فرصت خوبی برای ایجاد زمینه تعامل صنعت و دانشگاه است ولی علی‌رغم حضور خوب واحدهای دانشگاهی، بخش صنعت کمتر به عنوان بازدیدکننده حضور دارد. وی با اشاره […]

علی گنج‌لو در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه که با عنوان دستاوردهای پژوهشی و فناوری برگزار شده، فرصت خوبی برای ایجاد زمینه تعامل صنعت و دانشگاه است ولی علی‌رغم حضور خوب واحدهای دانشگاهی، بخش صنعت کمتر به عنوان بازدیدکننده حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با صنعت حلقه گمشده در بخش پژوهش‌های دانشگاهی است، تصریح کرد: شاید دلیل رغبت کم بخش صنعت به استفاده از پژوهش‌های دانشگاهی و یافته‌های مبتنی بر تکنولوژی روز را صرفه‌جویی در هزینه از سوی واحدهای صنعتی بتوان عنوان کرد، این در حالی است که استفاده از این تکنولوژی نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای طولانی مدت است.

استادیار دانشگاه زنجان با بیان اینکه پژوهش‌های خوبی توسط دانشجویان در گروه صنایع غذایی انجام می‌شود، تاکید کرد: صنایع غذایی رشته‌ای پویا است که امکان نوآوری، همچنین انجام پژوهش‌های مختلف در آن وجود دارد اما نکته مهم، میزان استفاده صنایع از نتایج این پژوهش‌ها است.

گنج‌لو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ذائقه مردم در حال تغییر است قطعا این مساله باید مورد توجه صنایع به ویژه در حوزه صنایع غذایی قرار بگیرد زیرا یکی از مواردی که می‌توان حضور موفقی در بازار داشت توجه به نیاز و درخواست مشتریان است.

انتهای پیام