زیبای خفته شهرداری تبریز / زیبا سازی در آفساید !
زیبای خفته شهرداری تبریز / زیبا سازی در آفساید !

اویاقلیق: شهرداری تبریز در آستانه رویداد بسیار مهم ۲۰۱۸ که ظاهرا برای همه مهم است غیر از خود شهرداری و مسئولین دیگر استان! بصورت ضربتی اقدام به اجرای طرح زیباسازی شهر (حذف زواید بصری) نموده است در حالی که حدود یک ماه به آغاز سال میلادی ۲۰۱۸ و شروع ایفای پایتختی تبریز در جهان اسلام […]

اویاقلیق: شهرداری تبریز در آستانه رویداد بسیار مهم ۲۰۱۸ که ظاهرا برای همه مهم است غیر از خود شهرداری و مسئولین دیگر استان! بصورت ضربتی اقدام به اجرای طرح زیباسازی شهر (حذف زواید بصری) نموده است در حالی که حدود یک ماه به آغاز سال میلادی ۲۰۱۸ و شروع ایفای پایتختی تبریز در جهان اسلام باقی مانده و البته ظاهرا در این مورد هم شهرداری تبریز با رویکردی عجیب در سطح جهانی اعلام کرده که آغاز تبریز ۲۰۱۸ را از ابتدای سال نوی شمسی (نوروز ۹۷) انجام خواهد داد. !!

حال شاید ما شهروندان تبریز مجبور به پذیرش همه امر و نهی های شهرداری قدرتمند کلان شهر تبریز باشیم…   اما آیا بقیه کشورهای عضو سازمان کشورهای اسلامی که  طی یک پروتکل منظم و مشخص اقدام به اجرا خواهند نمود، باید خود را با آغاز ایشان هماهنگ نمایند…!!؟

حال بگذریم ، در طی اجرای طرح زیبا سازی ضربتی شهرداری بیشتر چهره شهر را نازیباتر نموده و تبریز این روزها به میدان جنگی شبیه شده که ماموران خدوم و وظیفه شناس، به فرموده، فقط و فقط قطع می کنند و می برند و می شکنند و میروند !!  پل ها، لوله ها، ناودان ها، تابلوها و… همه را از دم تیغ می گذرانند و می روند …  !! انگار این شهر سالها سازمان زیبا سازی نداشته! و اینک خلق الساعه زیبا سازی نمایان شده ..!!

شهرداری عزیز! بهترین زیبا سازی شهر ، زیبا سازی سطل های زباله خود شماست و فضای اطرافش که توسط پرسنل زحمتکش و البته پیمانکاری طرف قرارداد شما بدون نظارت از سوی شهرداری میریزند و می پاشند و می کوبند و میروند..!!  عکس ها را ببینید تا متوجه نازیبایی ایجاد شده توسط خودتان باشید ….

 

یادداشت و تصاویر از: یونس عالی / فعال محیط زیست