عضوگیری ستاد پیشگیری از وقوع جرم زنجان از شهروندان
عضوگیری ستاد پیشگیری از وقوع جرم زنجان از شهروندان

محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و فارس افزود: مردم پس از عضویت می توانند با مشاهده مشکلات در اجرای قوانین در دستگاه های عمومی این مسئله را به قوه قضائیه به طور مستقیم گزارش کنند. دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم زنجان با اشاره به فلسفه وجودی این ستاد، گفت: […]

محمدرضا محمدی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و فارس افزود: مردم پس از عضویت می توانند با مشاهده مشکلات در اجرای قوانین در دستگاه های عمومی این مسئله را به قوه قضائیه به طور مستقیم گزارش کنند.
دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم زنجان با اشاره به فلسفه وجودی این ستاد، گفت: تاکید این ستاد امر به معروف در سطح جامعه به ویژه نهادهای عمومی به طور ‘غیر مستقیم’ است.
این ستاد در قیاس کشوری زیر مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه است و در ساختار استانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری رئیس ستاد و مدیر مشارکت های مردمی به عنوان دبیر ستاد فعالیت می کنند.
محمدی با اشاره به ضرورت های رعایت حدود قانونی در هر حوزه ای، افزود: طبق قانون احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی، همچنین امربه معروف و نهی از منکر از اولویت های این ستاد به شمار می آید.
دبیر ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم زنجان با تبیین اهداف این ستاد، تصریح کرد: مردمی کردن امنیت و سلامت اخلاقی – اجتماعی در کشور به صورت غیر مستقیم از مهمترین اهداف تشکیل این ستاد است.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سامانه ملی http://sajam.adliran.ir بعد از طی فرآیند مورد تایید مصرح در آیین نامه عضو این ستاد شوند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، استان زنجان در حوزه جرایم مختلف ارتکابی جزو استان های امن کشور محسوب می شود و نزدیک سه سال است که هیچ پرونده امنیتی از جمله سرقت از بانک و آدم ربایی در زنجان تشکیل نشده است.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی