بارش برف پاییزی در خلخال/دمای هوا ۱۵ درجه کاهش می یابد
بارش برف پاییزی در خلخال/دمای هوا ۱۵ درجه کاهش می یابد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی دولتی مهر پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه بررسی نقشه های هواشناسی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته بارش باران در اغلب مناطق و بارش برف در خلخال به ثبت رسیده است. وی با اذعان به بارش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علی دولتی مهر پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه بررسی نقشه های هواشناسی اردبیل به خبرنگار مهر گفت: با فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته بارش باران در اغلب مناطق و بارش برف در خلخال به ثبت رسیده است.

وی با اذعان به بارش برف در ارتفاعات کوه سبلان طی ماه های گذشته، افزود: میران بارش برف در خلخال دو سانتی متر و میزان بارش برف ذوب شده به همراه بارش باران در این شهرستان ۱۱.۱ میلی متر است.

به گفته دولتی مهر میزان بارش باران در سایر شهرها شامل ۵.۱ میلی متر در بیله سوار، ۴.۴ میلی متر در کوثر، ۲.۲ میلی متر در گرمی، ۹ دهم میلی متر در نیر، چهار دهم میلی متر در مشگین شهر و کمتر از یک دهم میلی متر در مابقی شهرها است.

مدیر کل هواشناسی استان با اشاره به پیش بینی بارش برف به میزان پنج تا هشت سانتی متر در شهرهای خلخال و مشگین شهر طی روزهای آینده اضافه کرد: میزان بارش برف در سایر شهرها نیز دو تا پنج سانتی متر پیش بینی شده است.

وی متذکر شد: طی روزهای پنج شنبه تا یکشنبه ریزش هوای سرد موجب کاهش دمای هوا از ۱۰ تا ۱۵ درجه خواهد شد.

دولتی مهر تاکید کرد: در مناطق مرکزی و جنوبی یخبندان طی روزهای آینده پیش بینی شده و همچنین به دلیل کاهش دما و بارش برف، انتظار می رود مسافران با احتیاط و به همراه داشتن تجهیزات در جاده های استان تردد کنند.