سیل مهاجرت از روستا به شهر در استان اردبیل آغاز شده است
سیل مهاجرت از روستا به شهر در استان اردبیل آغاز شده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ولی ملکی صبح پنج شنبه در حاشیه بررسی موانع توسعه روستاهای اردبیل با اشاره به کاهش جمعیت روستاها، تصریح کرد: در وضعیت فعلی جمعیت ساکن در شهرهای استان ۸۰۰ هزار نفر و جمعیت ساکن در روستاه حدود ۴۵۰ هزار نفر است. وی تاکید کرد: این […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، ولی ملکی صبح پنج شنبه در حاشیه بررسی موانع توسعه روستاهای اردبیل با اشاره به کاهش جمعیت روستاها، تصریح کرد: در وضعیت فعلی جمعیت ساکن در شهرهای استان ۸۰۰ هزار نفر و جمعیت ساکن در روستاه حدود ۴۵۰ هزار نفر است.

وی تاکید کرد: این تغییرات جمعیتی گویای آغاز مهاجرت های گسترده است و ضروری است تدبیر جدی برای ماندگاری روستایی در روستا اتخاذ شود.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس با بیان اینکه صرف گاز و آب و برق نمی تواند منجر به ماندگاری روستایی شود، اضافه کرد: ضروری است برای ماندگار کردن روستا نشین اقتصاد خانواده ها را شکوفا کنیم.

وی با اذعان به اینکه عوامل توسعه راه های ارتباطی، ارتباطات مخابراتی و زیرساخت هایی از جمله آب و برق است، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی اغلب روستاها از امکانات برخوردار شده اما اینها به تنهایی کفایت نمی کند.

ملکی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت ها ضروری است بسترهای توسعه اقتصاد روستاها فراهم شود تا بتوان از مهاجرت روستاییان ممانعت کرد.